Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider voorbereiding aanleg van een tweetal bruggen

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

6 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Resultaatopdracht

Je bent projectleider voor de voorbereiding van infrastructurele uitvoeringsprojecten. Je stuurt op geld, tijd, kwaliteit en draagvlak in de projectomgeving. Je doet dit in nauwe samenwerking met de projectleider van de studiefase en je zorgt voor een goede aansluiting met de realisatiefase. Je zorgt voor het opstellen van voorlopige en definitieve ontwerpen in overleg met de betrokken gemeenten en met participatie van belanghebbenden. Je bent verantwoordelijk voor de RO-procedures inclusief de vergunningen en de conditionering. In overleg met de projectleider realisatie bereid je de contractering van de aannemer voor. Uiteindelijk draag je het over aan de projectleider realisatie die de verdere contractering, aanbesteding en realisatie verzorgt. De projectleider realisatie maakt tijdens de voorbereidingsfase al deel uit van je projectteam.

De werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het leiding geven aan de projectgroep (met daarin ook de betrokken gemeenten) voor het voorbereiden van infrastructurele wegen- en fietsprojecten inclusief het opdrachtgeverschap aan ingenieursbureaus;
  • Het opstellen van een plan van aanpak en een inkoopplan per project;
  • Het beoordelen en optimaliseren van ontwerpen en toetsen van die ontwerpen op juistheid, volledigheid en uitvoerbaarheid;
  • De haalbaarheid van projecten inhoudelijk onderbouwen op het gebied van planning, financien, ruimtelijke procedures, vergunningen, grondverwerving en risicobeheersing en de technische uitvoerbaarheid;
  • Het leveren van inhoudelijke expertise in projectgroepen.

Je krijgt een tweetal projecten uit te voeren, ieder met een andere looptijd. Het gaat daarbij om de voorbereiding van de aanleg van een vaste brug in de N201 bij Vinkeveen (de Demmerikse brug) en de voorbereiding van een fietsbrug over de A12 bij Bunnik als onderdeel van een doorfietsroute. Je bereidt deze projecten voor en draagt deze aan het eind over aan de projectleider realisatie. De projectleider realisatie is voor de technische component reeds aangesloten in de realisatiefase.

Aan het einde van deze fase ligt er een contract waarin alle eisen en voorwaarden waaraan het project moet voldoen zijn opgenomen. De eventueel benodigde gronden zijn beschikbaar en planologisch is doorgang ook mogelijk. Alles is dan gereed voor een start van de aanbesteding.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het leiden van civiele projecten in de voorbereidingsfase.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van civiele techniek of planologie (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met RO-procedures en de relevante wet- en regelgeving (geluid, luchtkwaliteit, flora en fauna, water, bodem, verhardingen, archeologie) en grondaankopen. Benoem deze wet- en regelgeving duidelijk bij de desbetreffende werkervaring in het CV (25 punten);
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van civiele projecten (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van de aanleg of renovatie van bruggen binnen de overheid (15 punten);
  • Een afgeronde opleiding/cursus op het gebied van projectleiderschap (10 punten).

Competenties

  • Je bent in staat om zowel samen te werken als zelfstandig te opereren;
  • Je bent sociaal vaardig op zowel medewerkers- als managementniveau;
  • Je pakt problemen pro-actief aan en deelt dat met je teamleden;
  • Je hebt oog voor nieuwe innovaties in je werkgebied.
  • Je werkt planmatig gericht op het tijdig behalen van het beoogde resultaat;
  • Je bent besluitvaardig en resultaatgericht vanuit een analytisch kader;
  • je bent omgevingsbewust en kunt omgaan met (tegengestelde) belangen binnen en buiten de organisatie;
  • Je toont sterk (project)leiderschap;
  • Je beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je hebt kennis van de principes van projectmatig werken;
  • Je hebt technische kennis van kunstwerken, met name bruggen;
  • Je hebt kennis van omgevings-, risico- en kostenmanagement;
  • Je hebt kennis van CROW-normen, o.a. het handboek wegontwerp en ASVV.

Organisatie en team

Organisatie Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 20 augustus tussen 13:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 augustus bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 13 augustus 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 14 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 15 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur