Projectleider Facilitair

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
140 24-32 Utrecht

Begindatum:

21 jul 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

9 jul 2025

Omschrijving

De provincie is gestart met de voorbereidingsfase voor de verbouwing van het Provinciehuis, inclusief de begane grond, eerste en tweede verdieping, de werkverdiepingen en een deel van de buitenruimte. Hiervoor wordt een ervaren projectleider gezocht die zorgt voor een heldere aanpak, afstemming met alle betrokken partijen en het vertalen van eisen naar een concreet ontwerp.

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de doorvertaling van de opgehaalde  wensen en eisen, het begeleiden van het ontwerpproces, het organiseren van betrokkenheid en het behalen van het beoogde resultaat in de vastgestelde planning. Je werkt samen met werkgroepen, de communicatieafdeling en beleidsadviseurs. Daarnaast draag je zorg voor het realiseren van tussenproducten, het leveren van input voor de aanbesteding voor de realisatiefase alsmede het opstellen van een realistische uitvoeringsfasering in combinatie met het parallel lopende project Verduurzaming.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Het opstellen van een draaiboek in concept voor uitvoering in overleg met het project Verduurzaming

  • Het uitvoeren van of inhoudelijk bijdragen aan verschillende aanbestedingen, zoals die voor Uitvoering realisatie gebouw, inrichting en groenvoorziening

  • Uitwerken van een voorlopig ontwerp (VO) en definitief ontwerp (DO) voor de publieke verdiepingen, werkverdiepingen en delen van de buitenruimte.

  • Snel en efficiënt schakelen tussen tactisch, strategisch en operationeel lagen binnen de organisatie

  • Uitvoering geven aan de  communicatiestructuur die is opgezet om alle partijen goed te informeren en te betrekken.

  • Stimuleren van draagvlak en betrokkenheid door het investeren in relaties, gezien de politieke gevoeligheid en mogelijke weerstand.

  • Betrekken van werkgroepen en overlegstructuren met huurders en andere stakeholders.

  • Voorbereiden van besluitvormingstrajecten met betrekking tot het ontwerp en de samenhang met de verduurzamingsopgave van het vastgoed.

  • Voorbereiden van de aanbesteding voor de uitvoering van de ontwerpplannen.

  • Het voortraject inhoudelijk op de juiste manier weten te interpreteren en te vertalen naar de volgende fase binnen de context van het programma Renovatie & verduurzaming

Te behalen resultaten:

  • Een voorlopig ontwerp na de zomer van 2025.

  • Besluitvorming over het definitief ontwerp eind 2025.

  • Verdere uitwerking tot definitief ontwerp begin 2026.

  • Voorbereiding van de werkzaamheden t.b.v. de uitvoering begin 2027: aanbestedingen en opstellen draaiboek

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting facilitair;
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in uitvoering van complexe projecten in een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • Aantoonbare werkervaring met Office 365;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde Lean Green Belt training (25 punten);
  • Aantoonbaar afgeronde cursus of opleiding Prince2 (25 punten);
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider facilitair (40 punten);
  • Aantoonbare politieke sensitiviteit, omschrijf dit duidelijk in het CV (10 punten).

Competenties

  • Communicatief sterk;
  • Graag in teamverband werken;
  • Beschikken over oplossend vermogen;
  • Politieke sensitiviteit;
  • Assertief;
  • Accuraat werken;
  • Flexibel;
  • Doorzettingsvermogen.

Organisatie en team

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen datum. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Functieschaal
Let op: voor deze aanvraag geldt een maximaal uurtarief van € 140,- (exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten)

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur