Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jan 2024Uren per week:
24-32Publicatiedatum:
10 nov 2023Goedopweg maakt Utrecht duurzaam bereikbaar. De regio is hét knooppunt van Nederland. Iedere dag reizen er meer dan een miljoen mensen. Wij helpen die drukte in goede banen te leiden. Want iedereen die zich in Utrecht wil verplaatsen – of dat nu is voor werk, wonen, studie of recreatie – moet dat makkelijk en prettig kunnen doen. En bovendien op een manier die de kwaliteit van leven beter maakt.
Dus: minder auto’s, méér fiets en ov. Minder drukte in de spits, méér spreiding over de dag. Met vernieuwende, praktische en slimme oplossingen dragen we bij aan een gezonde toekomst voor de regio Utrecht. Om dat goed te doen, zorgen we dat we het overzicht hebben over alle mobiliteit in de regio. Wij werken zo veel mogelijk data gedreven en hebben inzicht in de oorzaken van de drukte. We weten wat de knelpunten zijn en de kansen voor verbetering. En vooral: wie we nodig hebben om die kansen te pakken. Vervoerders en werkgevers. Bewoners en winkeliers. Scholen en universiteiten. Ouders en sportclubs. We brengen mensen samen die kunnen helpen bij een oplossing. Want alleen samen werkt het écht.
De organisatie
Goedopweg is een samenwerking tussen de provincie Utrecht, de gemeenten Utrecht en Amersfoort, Rijkswaterstaat en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. We zijn onderdeel van het programma U Ned. Daarin werken rijk, provincie en gemeenten samen aan maatregelen voor de regio Utrecht op het gebied van wonen, werken, bereikbaarheid en leefbaarheid.
Jij wordt de programmamanager van het deelprogramma Communicatie en Gedrag. Het team bestaat naast jouzelf uit een (gedrags-)campagnemanager, drie (project)communicatiemanagers, een online marketeer, een communicatiemanager online en social en een junior communicatiemedewerker. In het team verzorgen we alle communicatie die nodig is om impact te maken met onze projecten en de gewenste gedragsverandering te bewerkstelligen. Dit doen we veelal in samenwerking met bureaus, maar ook soms zelf in huis.
Opdracht
Je bent verantwoordelijk voor het complete communicatieprogramma van Goedopweg. Het wordt jouw taak als programmamanager om te zorgen dat alle projecten en activiteiten van Goedopweg samen voor een eenduidig gezicht naar buiten zorgen, passend bij onze ambitie en onze identiteit. Je stuurt daarbij het achtkoppige team van professionals aan, die elk hun eigen expertise hebben. Zelf neem je expertise op het gebied pr en publiciteit mee.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in het werkveld communicatie;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in communicatie en gedragsbeïnvloeding;
4. Minimaal 3 jaar ervaring als trekker van een middelgroot communicatieteam van rond de 10 mensen;
5. Maximaal uurtarief van €120,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk.
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als verantwoordelijke van een communicatie team (35 punten);
7. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in communicatie en gedragsbeïnvloeding (35 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als programmamanager (30 punten).
Competenties
Persoonlijke eigenschappen
- Je straalt autoriteit uit vanwege je kennis en ervaring
- Je bent een verbindende persoonlijkheid die de bestaande, uitstekende samenwerking binnen het team ook naar buiten weet te brengen
Vaardigheden
- Je bent strategisch in je denken en doen en houdt de grote lijnen in de gaten
- Je hebt een goede neus voor het samenstellen van een team en de juiste mensen op de juiste projecten te zetten
- Je begrijpt de politiek-bestuurlijke verhoudingen binnen overheden en weet risico’s tijdig in te schatten en te neutraliseren
- Je kunt een gemotiveerd team van professionals goed op koers houden
- Je bent een fijne sparring partner voor zowel het communicatieteam als de overige deelprogrammatrekkers
- Je beheert moeiteloos maar zeer consciëntieus grote budgetten
- Het lukt je om ons in een gesprek van alle bovenstaande kwaliteiten te overtuigen.
Kennis
- Je hebt kennis over en ervaring met gedragsbeïnvloeding op maatschappelijke thema’s en de marketing van idealen
- Kennis en ervaring op het gebied van duurzame mobiliteit en de mobiliteitstransitie is een pre|
- Je hebt zowel b2b als b2c communicatie in je bagage
- Je hebt ruime ervaring met PR, pers en woordvoering
- Je hebt kennis van de AVG en de privacywetgeving
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 28 november tussen 11:00 een 14:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.