Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Opdracht
We zoeken tijdelijk extra communicatie-ondersteuning bij het team energietransitie. We zoeken een enthousiaste communicatieadviseur die onder andere de coördinatie van de uitvoering van de campagne om energiecoöperaties bekender, beminder en inclusiever te maken in samenwerking met de koepelorganisatie en andere stakeholders gaat oppakken. Daarnaast voer je de in- en externe communicatie voor diverse thema’s uit. Je ondersteunt daarbij de projectleiders met communicatieadvies en –uitvoering. Hierin werk je samen met de senior communicatieadviseur en de projectcommunicatieadviseur van het team energietransitie. Je stemt regelmatig af met de woordvoerder en het team corporate communicatie van de provincie. Hiervoor schuif je indien gewenst tweewekelijks aan bij het centrale overleg.
Dit ga je doen
Coördinatie van de uitvoering van de campagne om energiecoöperaties bekender, beminder en inclusiever te maken, dit doe je samen met Energie van Utrecht en de energie coöperaties;
Het maken en bijhouden van een communicatiekalender, adviseren ten aanzien van de juiste middelenmix (online en print), doelgroepen en kernboodschappen;
Het actueel houden van de communicatie over de energietransitie thema’s op intranet, internet en social media o.a. door het delen van informatie;
Het ondersteunen van externe bijeenkomsten zoals conferenties, werkbezoeken en symposia die het programmateam (mede) organiseert of waarbij de provincie Utrecht een inbreng levert vanuit het programmateam;
Op basis van informatie van het team en de samenwerkende partners maak je ter ondersteuning artikelen, nieuwsberichten, story’s, filmpjes, social mediaberichten en andere aansprekende communicatiemiddelen.
Resultaatsverplichting
De professional is verantwoordelijk voor de uitvoering van de campagne voor energiecoöperaties, het opstellen van een communicatiekalender, het actueel houden van communicatiekanalen, ondersteuning bij bijeenkomsten, en de productie van communicatiemiddelen.
Vereisten / knock-outcriteria
1.Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur met het opzetten, implementeren en uitvoeren van communicatieplannen voor projecten en campagnes;
3. Aantoonbaar vloeiend Nederlands schrijvend;
4. Maximaal uurtarief van €95,00exclusief btw, inclusief reiskosten woon- werkverkeer;
5. Aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur met het onderwerp energietransitie;
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
6.Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie (20 punten);
7.Aantoonbare werkervaring in samenwerken met energiecoöperaties (40 punten);
8.Aantoonbare werkervaring met het opzetten van campagnes en kennis van agile werken (20 punten);
9.Aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur bij een provincie (20 punten);
Competenties
Empathisch: Je hebt een goed inlevingsvermogen en kunt goed luisteren.
Communicatief en netwerkvaardig: Je legt en onderhoudt makkelijk contacten met relevante personen en organisaties.
Proactief: je ziet zelf kansen voor communicatie en het leggen van contacten of verbindingen.
Flexibel en open: snel kunnen schakelen tussen landelijke, provinciale en lokale schaalniveaus. Je hebt daarbij een antenne voor relevante berichten die buiten het programma zelf liggen en staat open voor oplossingen en ideeën die je zelf wellicht niet had voorzien.
Resultaatgericht: Je toont eigenaarschap en steekt je nek uit om zaken voor elkaar te krijgen.
Hands-on mentaliteit, een doener en weet een project te vertalen in communicatie uitingen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Op dinsdag en donderdag vinden de team overleggen plaats waarbij aanwezigheid (bij voorkeur fysiek en in overleg digitaal) vereist is.
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever vinden plaats op donderdag 28 november 2024 tussen 13.30 uur en 15.30 uur via teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).