Business Controller

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 tot 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 tot 36

Publicatiedatum:

8 apr 2024

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
> Ondersteunen van de directeur bij de managementgesprekken met de teamleiders en andere managers;

> Adviseren op bestuurlijke stukken die vanuit het domein aan Gedeputeerde Staten en Provinciale Staten worden aangeboden
> Meedraaien als adviseur in het domein bij de Planning en Control documenten;
> Verbinden van projecten met bedrijfsvoeringsfuncties binnen het domein;
> Ondersteunen bij de beheersing van de risico's in het domein;
> Meedraaien met de andere business controllers binnen de eenheid concern control.
> Adviseren op verbeterprogramma's binnen de bedrijfsvoering.
> Verkrijgen van inzicht in budget, investeringsplannen, besteding en arbeidskosten van het domein

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, bedrijfseconomie of accountancy;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als business controller of financial controller in de publieke sector in de afgelopen 10 jaar;
3. Aantoonbare werkervaring met bedrijfsvoering processen in de afgelopen 5 jaar;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, bedrijfseconomie of accountancy (25 punten);
5. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als business controller of financial controller binnen een gemeente of provincie (45 punten);
6. Aantoonbare werkervaring binnen een Provincie (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

Plannen en organiseren
De business controller bepaalt een geschikte werkaanpak voor een gegeven doel of taak en regelt de uitvoering.

  1. De business controller is in staat om regie te voeren op een proces en de realisatie van doelstellingen op aandachtsgebied(en) met een multidisciplinair en tactisch karakter.

  2. Vertaalt een gegeven doel of resultaat in activiteiten, voor zichzelf of voor anderen.

  3. Stelt prioriteiten, voor zichzelf of voor anderen.

  4. Organiseert het werk zodanig dat het overdraagbaar is en rapportage mogelijk is.

  5. Is resultaatgericht

Analyseren
De business controller herkent de kern en de verbanden in situaties, vraagstukken en gegevens.

  1. Maakt onderscheid tussen hoofd- en bijzaken.

  2. Brengt een logische structuur aan in een veelheid van informatie.

  3. Legt verbanden tussen gegevens en/of vraagstukken.

Oordeelsvorming
De business controller komt op basis van beschikbare informatie tot een conclusie of standpunt.

  1. Vormt een oordeel op basis van feiten, argumenten en afwegingen.

  2. Weegt alternatieven tegen elkaar af.

  3. Onderbouwt een conclusie of standpunt met argumenten.

Omgaan met belangentegenstellingen
Inherent aan de rol van de business controller is dat er een spanning kan ontstaan tussen het adviseren van de domeinen/opgaven en het rapporteren over onjuistheden aan de eenheid Concerncontrol. De business controller heeft te maken met complexe belangentegenstellingen tussen een grote diversiteit aan in- en externe tactische en strategische stakeholders en stuurt op de overbrugging van deze verschillen.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12 Tariefbandbreedte € 100 –  € 125

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1. (geen duo)

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja, maar er wordt verwacht dat je 50% van de week aanwezig bent op kantoor.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 24 april 2024 van 09.00 uur tot 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 23 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 15 april 2024 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 16 april 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 18 april 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

 

 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.