Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Business Analist

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Onbekend 32 Utrecht

Begindatum:

6 jan 2022

Einddatum:

5 jan 2023

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

23 nov 2021
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.


Het domein Bedrijfsvoering (BDV) verzorgt alle uitvoerende bedrijfsvoeringstaken van de organisatie, zodat onze collega’s zich kunnen concentreren op de realisatie van de primaire doelstellingen. Wij richten ons op een integrale bedrijfsvoering, die past in de huidige tijd. Wij blijven onze producten en diensten ontwikkelen en verbeteren. Zo leveren wij een optimale ondersteuning en een dienstverlening met toegevoegde waarde voor de (interne) klanten.

Het team Informatisering & Automatisering (I&A) van waaruit jij gaat opereren verzorgt zowel concern breed als organisatie specifiek de informatievoorziening en ICT-dienstverlening. Samen streven we ernaar om de medewerkers van de provincie Utrecht te voorzien van betrouwbare ICT diensten en oplossingen. Je gaat werken vanuit het cluster Projectenbureau (PBI).

De provincie Utrecht kent een decentraal beleid, waarbij de domeinen zelf hun eigen specifieke informatievoorzieningen beheren en doorontwikkelen. I&A verzorgt de generieke informatievoorzieningen en de specifieke informatievoorzieningen van het domein Bedrijfsvoering. Essentiele aspecten hierbij zijn:
  • Business informatiemanagement
  • Procesanalyse en -ontwerp
  • Business – en informatie analyse
  • Architectuur
  • Informatiebeveiliging & privacy
  • Informatiebeheer en archivering
  • Portfolio-, programma en projectmanagement
  • Functioneel- en applicatiebeheer
  • ICT infrastructuur en werkplekbeheer
  • Data- en gegevensmanagement
  • Innovatiemanagement

Context
De provincie verandert vanwege de digitalisering en automatisering in een hoog tempo, het is de “rode draad” in de strategie van de organisatie. Hiertoe wordt nauw samengewerkt tussen de vertegenwoordigers uit de verschillende onderdelen van de provincie-organisatie (de concernopgaves en de domeinen: Bedrijfsvoering, Stedelijke- en Landelijke Leefomgeving en Mobiliteit en de stafafdelingen Concern control, Bestuurs- en directieondersteuning en de Statengriffie).

Binnen de provincie Utrecht is een aantal programma’s en projecten gaande ter verbetering van de Informatievoorziening en ter ondersteuning van de digitale transformatie.
Voorbeelden daarvan zijn onder andere:
  • Digitalisering van onze subsidieverwerking;
  • Verbetering van onze bedrijfsvoeringsprocessen;
  • Invoering tooling op het gebied van (digitale) samenwerking;
  • Voorbereiding invoering Wet open Overheid (Woo);
  • Digitalisering bestuurlijke besluitvorming (BBV).

Per 1 december 2021 vertrekt een business analist waardoor er behoefte is aan een opvolger die zijn taken  overneemt. Van de nieuwe business analist wordt verwacht dat hij breed inzetbaar is en zelfstandig kan deelnemen in projecten.

Werkomgeving
De provincie Utrecht ontwikkelt een hybride aanpak van werken. Indien nodig wordt gewerkt op locatie. Onze locatie is goed bereikbaar en centraal gelegen in Utrecht. We kennen uitstekende faciliteiten. Er zijn goede mogelijkheden om op afstand te werken binnen ons samenwerkingsconcept. De provincie Utrecht werkt in een Microsoft omgeving met Teams als samenwerkingsruimte en SharePoint als Documentbeheersing. Binnen onze organisatie werken we aan een stevig adoptieprogramma voor de Microsoft omgeving waardoor onze werkomgeving straks up-to-date is qua samenwerkingsmiddelen.

Voor het bekend raken met onze omgeving en werkwijze krijg je een “buddy” toegewezen die je zo snel mogelijk helpt om je thuis te voelen in onze organisatie.

Wat ga je doen?
De provincie Utrecht is continue bezig om haar bedrijfsvoering en dienstverlening te optimaliseren met de inzet van IT voorzieningen. Hieraan ga je een belangrijke bijdrage leveren met het uitwerken van informatievoorziening vraagstukken. Als gesprekspartner van bijvoorbeeld managers, specialisten en collega’s ben jij de business analist die zich bezig houdt met het inrichten, verbeteren en optimaliseren van de processen, informatiefuncties en gegevensstromen.

De exacte werkzaamheden die je gaat uitvoeren, zullen in overleg met de opdrachtgever, projectleider of coördinator I&A worden vastgesteld en zullen in ieder geval uit het volgende bestaan:
  • Identificeren en analyseren van behoeftes en specificeren van de requirements van de organisatie en communiceert deze als bruikbare informatie naar een projectteam, (software)leverancier of outsourcer. Vaak is IT hierbij een belangrijk onderdeel
  • Analyseren van de informatiestromen. Dit houdt o.a. in: welke gegevens en data worden gebruikt in een werkproces, hoe worden de gegevens bewerkt en opgeslagen, welke systemen worden hiervoor gebruikt, welke ‘bedrijfsregels’ worden toegepast op de gegevens?
  • In kaart brengen van de huidige status van specifieke onderdelen van de informatiesystemen (functionele kwaliteit, technische kwaliteit, sterktes, zwaktes, gebruik, etc.)
  • Plotten van de nieuwe mogelijkheden binnen de technologische ontwikkelingen op de informatiestromen alsmede de impact bepalen (SCOPAFIJTH breed) van de ontwikkelingen
  • Definiëren van de behoefte aan veranderingen in de informatiestromen door het inventariseren van de behoeften van de organisatie binnen de geïdentificeerde scope van een project, inclusief de randvoorwaarden
  • Afstemmen van de benodigde veranderingen in de werkprocessen en daarbij opstellen van scenario’s en het doen van aanbevelingen voor veranderingen in de informatievoorziening.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.