Adviseur geluidvraagstukken

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

29 jul 2025

Omschrijving

De provincie Utrecht is op zoek naar een ervaren en breed inzetbare adviseur geluid om de twee beleidsmedewerkers geluid te ondersteunen en ontzorgen. De adviseur levert een bijdrage aan de uitvoering van het Actieplan geluid, behandelt inhoudelijke vragen en klachten over wegverkeerslawaai en andere geluidbronnen en denkt actief mee over complexe vraagstukken op het gebied van geluid en gezondheid.

Beoogde resultaten aan het einde van de opdracht:

  • Actieplan geluid: Actieve inbreng en uitvoering van het Actieplan geluid bij minimaal 3 infrastructurele (wegen)projecten.

  • Vraagbehandeling: 90% van binnengekomen vragen en klachten over geluid zijn binnen 10 werkdagen afgehandeld.

  • Beleidsinhoudelijke ondersteuning: Structurele ondersteuning van en afstemming met de beleidsmedewerkers geluid (minstens 1 keer per week).

  • Advisering binnen projecten: Levering van inhoudelijke geluidadviezen binnen ten minste 4 provinciale beleidsvraagstukken (zoals stiltegebieden, windturbines, hoogspanningsstations, luchtvaart).

  • Dataverwerking & modellering: Zelfstandig uitvoeren van analyses met GIS-systemen en geluidrekenmodellen (Geonoise), inclusief rapportage van minimaal 2 datasets.

  • Kennisdeling: Minimaal 2 kennissessies of interne presentaties over relevante ontwikkelingen in wet- en regelgeving (zoals Omgevingswet en Wet geluidhinder).

  • Netwerkbenutting: Bij complexe vraagstukken wordt aantoonbaar gebruik gemaakt van extern netwerk of kennispartners (minimaal 3 cases).

KPI’s:

  • Tijdige oplevering van deelproducten volgens planning (min. 90%).

  • Klanttevredenheid intern (min. 7,5 op schaal van 10).

  • Relevantie en kwaliteit van opgeleverde adviezen (positieve beoordeling door beleidsmedewerkers).

  • Aantal projecten en meldingen waarin de adviseur een aantoonbare bijdrage heeft geleverd (min. 10 stuks).

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur geluid binnen een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met geluiddata- en rekenmodellen zoals Geonoise en gebruik van GIS;
  • Aantoonbare werkervaring met de Wet geluidhinder en Omgevingswet;
  • Minimaal voor 24 uur per week beschikbaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van geluidsadviezen bij infrastructurele projecten (25 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met geluiddata- en rekenmodellen zoals Geonoise en gebruik van GIS (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met afhandeling van geluidklachten en communicatie met stakeholders (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring binnen een provincie of een vergelijkbare overheidsorganisatie (15 punten);
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. De motivatie dient de visie op de rol van geluid binnen gebiedsontwikkeling te bevatten (25 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Oplossingsgerichtheid;
  • Samenwerken;
  • Communicatieve vaardigheden;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Plannen en organiseren;
  • Onafhankelijkheid;
  • Verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Nederlandse taalvaardigheid op professioneel niveau.

Organisatie en team

Organisatie Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 14 augustus 2025, van 10:00 uur tot 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 13 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur