Adviseur Inkoop

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 20 Overijssel

Begindatum:

13 jan 2025

Einddatum:

13 jul 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

18 dec 2024

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Bedrijfsvoering
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiële Rapportage en Administratie, Financiën, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.

Beschrijving plek binnen de eenheid Bedrijfsvoering
Als inkoopadviseur werk je bij het Expertisecentrum van de provincie Overijssel. Bij het expertisecentrum werken 5 betrokken collega's aan de brede opgave rond inkoop. Dit expertisecentrum inkoop is geplaatste binnen het team Financien binnen de eenheid Bedrijfsvoering.

Opdracht  
In samenwerking met jouw collega's zorg je ervoor dat met jouw adviezen, opdrachten doel- en rechtmatig aanbesteed worden. Je fungeert als vraagbaak voor alle mogelijke inkoop- en contractvraagstukken. Als adviseur ben je de sparringpartner van én de luis in de pels voor het management. Je zorgt voor de tactische advisering en levert, gevraagd en ongevraagd, advies aan het management en medewerkers. 

Naast het geven van advies stel je desgewenst aanbestedingsstukken op en begeleid je aanbestedingstrajecten binnen de provincie. Je signaleert de mogelijkeheden voor een stimuleert het afsluiten van overkoepelende provinciebrede raamcontracten. 

Je volgt de ontwikkelingen in jouw vakgebied op de voet, je draagt bij aan het (door)ontwikkelen van het inkoopbeleid en onderzoekt, ontwikkelt en implementeert (innovatieve) instrumenten en hulpmiddelen voor aanbesteden en de bijbehorende risicobeheersing. Belangrijke thema's vormen circulair inkopen en social return. Je onderhoudt de contacten met het shared service cntrum (ONS) waar de procesbeheersing rond Europese aanbestedingen is belegd. 

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. In het bezit van NEVI1 en NEVI2 opleiding;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkoopadviseur binnen een overheidsinstelling;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare afgeronde cursus / opleiding "aanbestedingsrecht (20 punten);
5.  Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkoopadviseur binnen een Provincie (30 punten);
6. Aantoonbare kennis van administratief systeem SAP of ISP-next (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met maatschappelijk verantwoord inkopen (MVI) en duurzaamheid (20 punten).

Competenties

  • Samenwerking;

  • Flexibiliteit;

  • Rolvastheid;

  • Pro-actief;

  • Verbindend;

  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag en donderdag
Standplaats: zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 8 januari 2024 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 7 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.