Transitiemanager ICT-outsourcing

Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
125 36 Noord-Brabant

Begindatum:

4 nov 2024

Einddatum:

4 nov 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 okt 2024

Omschrijving van de opdracht
De provinciale organisatie is flink in beweging. We zijn volop bezig met de outsourcing van onze ICT-dienstverlening. Onder andere hiermee geven we invulling aan onze data gedreven ambitie.

We zijn op zoek naar een Transitiemanager ICT-outsourcing die ons gaat helpen invulling te geven aan de transitie van ICT-onderdelen. Waaronder het te vormen SOC, Clouddienstverlening, Digitale werkplek en het netwerk. Ben jij een geroutineerde en enthousiaste transitiemanager met een flinke dosis ervaring met en kennis van outsourcing trajecten en ervaring in diverse omgevingen? Dan komen we graag met jou in gesprek!

Wat ga je doen?
De provincie besteedt op basis van de ICT sourcing strategie verschillende onderdelen uit. Het betreft het SOC, Azure cloud en on premise cloud, digitale werkplek en het netwerk. Inmiddels is de aanbesteding van het SOC bijna afgerond en zijn de andere aanbestedingen in voorbereiding. De provincie heeft de ambitie om eind 2025 alle onderdelen te hebben ondergebracht bij externe specialistische dienstverleners. De transitiemanager die we zoeken draagt samen met de verschillende interne teams en de externe dienstverleners zorg voor de transitie van de huidige dienstverlener naar de verschillende nog te selecteren dienstverleners. Samen met de externe dienstverleners en de interne teams stel je de transitieplannen op en faciliteer je zowel de nieuwe externe dienstverlener als de latende dienstverlener.

Daarnaast is de transitiemanager betrokken bij voorbereiding en beoordeling van de nog aan te besteden onderdelen.

Met wie werk je samen?
Deze functie is gepositioneerd binnen het Programmabureau dat onderdeel is van het dienstverleningsprogramma ICT. Je gaat samenwerken met een grote diversiteit aan interne teams en externe dienstverleners. Je communiceert zorgvuldig met stakeholders. De relatie met externe dienstverleners voor een zorgvuldige inbeheername is belangrijk, juist omdat gezamenlijke resultaten neergezet moeten worden in vaak langdurige relaties. Communicatie op bestuurlijk in- en extern niveau gaat jou op natuurlijke wijze af

Kandidaatomschrijving
Als geroutineerde transitiemanager ben je in staat de wereld van externe nieuwe dienstverleners, de regie-organisatie en latende dienstverlener te verbinden. Je beweegt je gemakkelijk in een complex veld van belanghebbenden en je weet programma-overstijgend mensen te binden aan projecten door een heldere koers en richting. Je stuurt op voortgang en kosten door transparante communicatie met betrokkenen, hiervoor onderhoud je een sterk netwerk en zorg je voor een gestructureerd projectoverleg en adequate (interne) projectcommunicatie.

Als transitiemanager ben je een aanjager, verbinder en facilitator. Je bent sterk resultaatgericht, methodisch onderlegd en doortastend met een open en toegankelijke stijl. Je weet de balans te houden tussen mensen en techniek met oog voor het proces. Je beschikt aantoonbaar over HBO/WO werk- en denkniveau bij voorkeur in de richting van informatietechnologie.

Je beschikt over meer dan drie jaar ervaring als transitiemanager in complexe en langdurige outsourcingstrajecten van infrastructuren, cloud digitale werkplek en bij voorkeur SOC binnen en buiten de overheid (dit is een vereiste). Je hebt kennis en ervaring met transities met externe partijen.

Intune kennis is een pré.

Je bent bekend met Informatiebeveiliging binnen de overheid (BIO) en bent Prince2 gecertificeerd (practitioner niveau). Last but not least; je hebt een passie voor IT en digitalisering.

Interviewplanning
We streven er naar de gesprekken te houden in de periode van 16 t/m 18 oktober 2024.

Toelichting op rooster
Een werkweek van minimaal 32 uren is bespreekbaar. Afhankelijk van de afspraken in de teams wordt er afwisselend thuis en op kantoor gewerkt. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

Dienstencategorie
Andere diensten

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Bijlagen

Download bijlage

Algemene inkoopvoorwaarden provincies 2022.pdf

Eisen

Opleiding
Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO/WO-opleiding op het gebied van ICT / Informatica / Business information management. Dit blijkt uit CV.

Werkervaring
Kandidaat beschikt relevante en toegespitste meerjarige werkervaring als transitiemanager met complexe en langdurige outsourcingstrajecten binnen en buiten de overheid. Dit blijkt uit CV.

Werkervaring
Kandidaat beschikt relevante en toegespitste meerjarige werkervaring als transitiemanager met de voorbereiding en beoordeling van aanbestedingen. Dit blijkt uit CV.

Werkervaring
Je hebt aantoonbare meerjarige kennis en ervaring van infrastructuren, cloud digitale werkplek en bij voorkeur SOC. Dit blijkt uit het CV.

Werkervaring
Je bent bekend met informatiebeveiliging binnen de overheid (BIO) en Prince2 gecertificeerd (practitioner niveau). Dit blijkt uit het CV.

Minimale werkervaring
Je beschikt over minstens drie jaar ervaring als transitiemanager in complexe en langdurige outsourcingstrajecten. Dit blijkt uit het CV.

Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 15 %

Opleiding
Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO/WO-opleiding op het gebied van ICT / Informatica / Business information management. Dit blijkt uit CV.

  • Minimaal Hbo-opleiding op het gebied van ICT/Informatica/BI-management (10 %)

  • Vergelijkbaar niveau verkregen door overige Hbo-opleidingen en toegepaste relevante cursussen (5 %)

  • Voldoet niet aan de eisen (1 %)

Werkervaring
Kandidaat beschikt relevante en toegespitste meerjarige werkervaring als transitiemanager met complexe en langdurige outsourcingstrajecten binnen en buiten de overheid. Dit blijkt uit CV.

  • > 5 jaar ervaring (20 %)

  • 3-5 jaar ervaring of langer dan 5 jaar geleden (10 %)

  • <3 jaar ervaring (1 %)

Werkervaring
Kandidaat beschikt relevante en toegespitste meerjarige werkervaring als transitiemanager met de voorbereiding en beoordeling van aanbestedingen. Dit blijkt uit CV.

  • > 5 jaar ervaring (15 %)

  • 3-5 jaar ervaring of langer dan 5 jaar geleden (10 %)

  • <3 jaar ervaring (1 %)

Werkervaring
Je hebt aantoonbare meerjarige kennis en ervaring van infrastructuren, cloud digitale werkplek en bij voorkeur SOC. Dit blijkt uit het CV.

  • Voldoet aan de eisen (10 %)

  • Voldoet voor groot deel aan de eisen (5 %)

  • Voldoet voor klein deel aan de eisen (1 %)

Werkervaring
Je bent bekend met informatiebeveiliging binnen de overheid (BIO) en Prince2 gecertificeerd (practitioner niveau). Dit blijkt uit het CV.

  • > 3 jaar ervaring (5 %)

  • 1-3 jaar ervaring (2 %)

  • <1 jaar ervaring (1 %)

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:

  1. De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.

  2. Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.

  3. Competenties zoals verbindend, doortastend, impact, betrouwbaar maximaal 10 punten.

Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres - Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.