thumbnail
thumbnail
Service Delivery Manager

Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland

ICT
Sluit vandaag
120
36 Noord-Brabant

Publicatiedatum:

15-09-2022

Sluitingsdatum:

26-09-2022

Begindatum:

10-10-2022

Einddatum:

30-09-2023

Het leven is goed in het Brabantse land. Bij de provincie Noord-Brabant zetten we ons dagelijks in om te zorgen dat dit ook geldt voor de toekomst. Samen werken we aan een mooier, toekomstbestendig en een duurzaam Brabant. Ga jij voor resultaat, ben je ondernemend, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en bovenal: werk je graag vol trots mee aan een nog beter Brabant? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Uitdaging
Ben jij degene die als interim Service Delivery Manager (SDM-er) onze dienstverlening naar een hoger niveau gaat tillen en de ITIL-processen opnieuw gaat implementeren? Ga jij de uitdaging aan om binnen de Provincie het ITIL-change proces opnieuw gaat vormgeven en hands-on samen met de verschillende teams gaat implementeren? Lukt jou dat ook wanneer er tussen leverancier, ICT-regieorganisatie en interne klant onduidelijkheden of tegenstrijdige belangen spelen? Dan zou jij wel eens helemaal op je plek kunnen zijn bij de Provincie!

Wat ga je doen?

De provinciale organisatie is flink in beweging, onder andere door een recente outsourcing van de ICT-dienstverlening. In deze snel veranderende omgeving en tijden waar veel veranderingen spelen is het noodzakelijk dat onze processen en de afstemming met onze outsourcing leverancier goed lopen en is intern borgen van de processen belangrijker dan ooit.

Als SDM-er werk je binnen de ICT-regieorganisatie van het programma Dienstverlening ICT. Jij en de huidige Service Delivery manager vormen samen een team waarin jij leidend zult zijn en de reeds actieve SDM-er lerend. Dit doe je ondersteund door onze architecten en technisch adviseurs. Als SDM ga je alle ITIL-processen opnieuw inrichten en stuur jij het proces van implementatie aan binnen de gehele organisatie. Dat doe je in afstemming met het Dienstenplein (onze front/helpdesk), het testcentrum, functioneel beheer en onze outsourcingspartner. Met als doel het bereiken van goed lopende ITIL-processen waar een rapportagelijn in is en waar transparant op gestuurd kan worden. Maar bovenal waarbij onze medewerkers de informatie/communicatie krijgen die zij mogen verwachten.

Daarnaast stuur je als SDM de processen aan en ben je escalatie punt voor de organisatie bij ICT-verstoringen. Daarvoor is met name ervaring met het aansturen van een outsourcingspartij een belangrijk item.

Ook werken we veel samen met de projectmanagers binnen ICT die sturing nodig hebben in het overdragen naar beheer van hun projecten. Een goede kennis van project management is dan ook belangrijk.

Verantwoordelijkheden:

  • Het zorgen dat alle ITIL-proces beschreven worden met daarin duidelijke rollen en verantwoordelijkheden.
  • Het zorgen voor de juiste templates en stuur-rapportages.
  • Het inregelen van het proces met de betrokken afdelingen en onze leveranciers. We verwachten dat jij daar duidelijk aangeeft wat kwalitatief en kwantitatief nodig is om het proces in te voeren.
  • Coachen van de betrokken partijen in hun rol en in het proces, zodat de beoogde verandering mogelijk wordt gemaakt.
  • Het dagelijks sturen op de lopende dienstverlening vanuit de processen samen met onze leverancier.
  • Escalatie management van issues uit de run.
  • Het doen van voorstellen voor verbetering m.b.t. processen, rollen en inrichting.
  • Het rapporteren over de status en issues aan de opdrachtnemer Regie die je ontzorgt in de dagelijkse uitvoering.

Je neemt de zittende SDM mee in een inleertraject zodat zij aan het einde van het traject het aansturen zelfstandig over kan nemen.

Kandidaatomschrijving

Als Service Delivery Manager beschik je over:

-        Een afgeronde HBO opleiding op het gebied van ICT;

-        Meer dan 5 jaar ervaring als SDM bij klanten met meer dan 1000 medewerkers

-        Ervaring met inrichten van ITIL processen

-        Bij voorkeur ITILv3 certificering

-        Kennis van BISL en ASL

-        Ruime ervaring in een ICT werkomgeving en affiniteit met informatievoorziening en informatietechnologie;

-        Ervaring met ICT outsourcing en multi vendormanagement;

-        Ervaring bij een overheid is een pré;

-        De eigenschappen om zelfstandig en onder druk de juiste besluiten te nemen en op het juiste moment te
         escaleren.

-        Onderhandelingsvaardigheid, overtuigingskracht en je kunt omgaan met tegengestelde belangen;

-        Je hebt een natuurlijke manier van delegeren en coördineren.

Interviewplanning

We streven er naar de gesprekken te houden in week 40.

Toelichting op rooster

Een werkweek van 32 uur is bespreekbaar. De provincie werkt met flexibele werktijden en wisselt thuis en op kantoorwerken met elkaar af. Afhankelijk van de afspraken in het team kan er een een vaste kantoordag gelden. Bij de provincie Noord-Brabant zijn we flexibel, en dat verwachten we andersom ook. Het (incidenteel) verrichten van werkzaamheden in de avonden of weekenden kan onderdeel zijn van deze opdracht, en de vergoeding hiervoor wordt geacht in het overeen te komen tarief te zitten. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

Dienstencategorie

Andere diensten

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Service Delivery Manager die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.