Projectleider Ondernemersgerichte Ondersteuning

Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 9 dagen
109 36 Noord-Brabant

Begindatum:

15 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

3 jun 2025

Opdrachtomschrijving
Landbouwtransitie vraagt om moeilijke keuzes van agrarische ondernemers. In Brabant geloven we dat een doordachte keuze aan de keukentafel voor de boer als maatschappij het meeste oplevert.

Als provincie Noord-Brabant maken we het verschil aan de agrarische keukentafel. De teams waaruit we dit werk doen gaan intensiever met elkaar samenwerken en zo effectief opereren. De plannen zijn uitgewerkt en in gang gezet en moeten verder geïmplementeerd worden. Jij stuurt op het vormgeven van de volgende fase.

De vier projecten zijn:

  • VAB-impuls

  • Aanpak Piekbelasting

  • Ondersteuningsnetwerken

  • Coaching van natuur inclusieve en biologische landbouw

In deze teams werken 25 collega’s en een schil van zelfstandige professionals. Er wordt steeds meer gewerkt vanuit een frontoffice van zaakbegeleiders, procesmanagers, coaches en deskundigen en een backoffice met daarin een communicatieadviseur, ondersteunend zaakbegeleiders, een projectondersteuner en een regisseur kwaliteit & ontwikkeling. In een tactisch/strategisch overleg komt casuïstiek en praktijk aan de orde terwijl in het kernteam de samenhang en organisatorische maatregelen worden uitgezet en bewaakt.

Je werkt in deze functie in de rol van projectleider concreet aan:

  • de verdere ontwikkeling van het team;

  • de identiteit, positionering en herkenbaarheid van het team, haar interne en externe dienstverlening en de communicatie;

  • capaciteitsplanning, beheersmaatregelen, AVG en uit te voeren audits;

  • kennisdeling en kwaliteitsbevordering;

  • borging van onafhankelijke positie van de teamleden binnen de provinciale organisatie;

  • afstemming van de aanpak van het team met de inhoudelijk verantwoordelijken ,vanuit provinciale programma’s, stakeholders en samenwerkingspartners;

  • de sturing op en bewaking van de gezamenlijk vastgestelde doelen en prioriteiten binnen de randvoorwaarden (tijd,   geld en middelen).

Kandidaat omschrijving

  • Sterke projectleider

  • je hebt affiniteit met het gesprek aan de keukentafel bij de boer;

  • je begrijpt de vraagstukken die spelen in het landelijk gebied;

  • je kunt schakelen tussen de dilemma’s van individuen en overheden.

Er zijn al flinke stappen gezet in de integratie van de teams. Wij zoeken nadrukkelijk een persoon die vanuit de stappen die al gezet zijn stuurt op het tactisch en operationeel verder brengen van deze verandering.

Interview planning
We streven en naar de gesprekken te houden in de week van 23 juni

Toelichting op rooster
Bij de provincie Noord-Brabant zijn we flexibel, en dat verwachten we andersom ook. Het (incidenteel) verrichten van werkzaamheden in de avonden of weekenden kan onderdeel zijn van deze opdracht, en de vergoeding hiervoor wordt geacht in het overeen te komen tarief te zitten.

Eisen

  1. Kandidaat beschikt over recente (niet ouder dan 5 jaar) werkervaring als procesmanager/projectleider rondom de agrarisch ondernemer in relatie tot de overheid. Dit blijkt uit het CV.

  2. Werkervaring binnen de overheid en agrarische sector en/of cultuurverandering. Dit blijkt uit het CV.

  3. Kandidaat heeft een afgeronde WO-opleiding. Dit blijkt uit het CV.

Gunningscriteria

  1. Kandidaat beschikt over recente (niet ouder dan 5 jaar) werkervaring als procesmanager/projectleider rondom de agrarisch ondernemer in relatie tot de overheid. Dit blijkt uit het CV

    • 3-5 jaar aantoonbare werkervaring als procesmanager/projectleider rondom de agrarisch ondernemer in relatie tot de overheid (20 %)

    • Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring als procesmanager/projectleider rondom de agrarisch ondernemer in relatie tot de overheid (40 %)

  2. kandidaat beschikt over werkervaring binnen de overheid en de agrarische sector en/of cultuurverandering. Dit blijkt uit het CV.

    • Werkervaring binnen de overheid (10 %)

    • Werkervaring binnen de overheid en agrarische sector en/of cultuurverandering (20 %)

  3. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld: 
    25 %

    • De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie:      maximaal 10 punten.  

    • Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.  

    • Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar  maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten). 

 Aanvullende informatie

  • Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe. 

  • De vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur