Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Contractmanager ICT

Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
107 36 Noord-Brabant

Begindatum:

3 jan 2022

Einddatum:

30 dec 2022

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 nov 2021

Het leven is goed in het Brabantse land. Bij de provincie Noord-Brabant zetten we ons dagelijks in om te zorgen dat dit ook geldt voor de toekomst. Samen werken we aan een mooier, toekomstbestendig en een duurzaam Brabant. Ga jij voor resultaat, ben je ondernemend, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en bovenal: werk je graag vol trots mee aan een nog beter Brabant? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Uitdaging
Ben jij...

Degene die het beste rendement haalt uit onze ICT leverancierscontracten en softwarelicenties? Heb jij daarbij een stevige juridische basis en blijf je helder en zakelijk ook wanneer er tussen leverancier, ICT regieorganisatie en interne klant onduidelijkheden of tegenstrijdige belangen spelen? Dan zou jij wel eens helemaal op je plek kunnen zijn als onze contract- en licentiemanager!

Wat ga je doen?

De provinciale organisatie is flink in beweging, onder andere door een recente outsourcing van de ICT dienstverlening. We gaan met onze applicaties in de Cloud werken en dat heeft impact voor contract en leveranciersmanagement om contracten, werkwijzes en processen aan te passen aan de nieuwe situatie. In deze snel veranderende omgeving en tijden is het slim maken, beheren en duiden van goede contractafspraken en gedegen licentiemanagement meer dan ooit van belang.

Als contract- en licentiemanager werk je binnen de ICT regieorganisatie van programma Dienstverlening ICT. Jij en je drie andere collega’s van team leveranciersmanagement (sr leveranciersmanager, jr contractmanager en service level manager) beheren de ongeveer 220 ICT contracten. Dit team werkt op basis van de CATS CM methodiek.

Jij als contract- en licentiemanager bent verantwoordelijk voor:

  • Het opstellen, managen en beheren van de aan jou toegewezen complexe juridische contracten, waaronder Microsoft en het contract met OGD (onze partner voor outsourcing van onze ICT infrastructuur).
  • Het contractueel zorgdragen voor het voldoen aan de geldende standaarden en wet- en regelgeving.
  • Het coördineren van het contract- en licentiemanagement voor de jou toegewezen contracten, je bewaakt dat dit door alle betrokkenen wordt uitgevoerd volgens de afgesproken procesmatige werkwijze. 
  • Waar nodig zorg je voor verbetering van de contract- en licentiemanagementprocessen en borgt deze qua mens-, proces en tooling.
  • Het opstellen van contracten, registreert deze in het contractenregister en geeft juridische duiding over vastgelegde afspraken.
  • Het gevraagd en ongevraagd adviseren bij knelpunten in de uitvoering van contracten en bij het gebruik van de licenties.
  • Bij conflicterende belangen van partijen bemiddel je om te waarborgen dat we, binnen de grenzen van redelijkheid en billijkheid, binnen de letter en de geest van de overeenkomst blijven.
  • Het bevorderen van optimale benutting van (mantel-)contracten. Daarbij monitor je proactief verbeteringen, kwaliteit en prijsstelling van geleverde diensten versus gecontracteerde afspraken.
  • Het opleveren van heldere rapportages over status en gebruik van contracten en licenties. Waar mogelijk regel je dat deze geautomatiseerd gegenereerd worden uit de gebruikte informatiesystemen.

Kandidaatomschrijving


Wat verwachten we van jou?

Als onze contract- en licentiemanager beschik je over:

  • Een afgeronde WO juridische opleiding, deze juridische basis is voor ons van groot belang om juridische kennis in het team te borgen;
  • ruime ervaring in een ICT werkomgeving en affiniteit met informatievoorziening en informatietechnologie;
  • actuele kennis van contract- en licentiemanagement en de ICT leveranciersmarkt. Kennis van CATS CM;
  • ervaring met ICT outsourcing en multi vendormanagement is een pré;
  • ervaring bij een overheid en de aanbestedingsregels van de overheid en een provincie;
  • de eigenschappen om oplossingsgericht te werken en te improviseren ook onder tijdsdruk of bij conflicten;
  • onderhandelingsvaardigheid, overtuigingskracht en kan je omgaan met tegengestelde belangen;
  • en je kunt als teamspeler delegeren en coördineren.

Interviewplanning

We streven ernaar om de gesprekken te houden in week 49 op 7 december a.s.

Toelichting op rooster

Vanwege Corona wordt er in de inhuurperiode in principe vanuit eigen huis of eigen kantoor gewerkt. Circa 1 á 2 maal per twee weken wordt er op Provinciehuis in ’s-Hertogenbosch gewerkt/overlegd. Mogelijk veranderen de maatregelen t.a.v. werken en overleggen op het Provinciehuis gedurende de inhuurperiode. Gewenste aanwezigheid in ieder geval maandag, dinsdag en donderdag ivm overleggen.

Dienstencategorie

Andere diensten
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.