Beleidsmedewerker Vitale Bodem

Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
96 30 Noord-Brabant

Begindatum:

2 sept 2024

Einddatum:

31 mrt 2025

Uren per week:

30

Publicatiedatum:

23 jul 2024

Omschrijving van de opdracht

Wat ga je doen?
Je vervangt een collega, die met zwangerschaps-, bevallings- en ouderschapsverlof is.

Een gezonde agrarische bodem draagt bij aan schoon en voldoende water, het herstel van biodiversiteit, de omslag naar een duurzame voedselproductie en het beperken van en het aanpassen op klimaatverandering.

In het Regionaal Water- en Bodemprogramma (RWP) 2022 – 2027 hebben we uitgewerkt hoe we de komende jaren gaan werken aan een vitale bodem. Dit doen we onder andere door agrariërs te ondersteunen bij de omslag naar een duurzaam bodembeheer door:

  • in lijn met landelijke ontwikkelingen, het principe van doelsturing verder uit te werken met behulp van Kritische Prestatie Indicatoren (KPI-K-traject). 

  • agrariërs te helpen bij het kiezen van de meest effectieve water- en bodemmaatregelen met behulp van het BedrijfsBodemWaterPlan (BBWP);

  • beloningssystemen te ontwikkelen, waarmee agrariërs die bijdragen aan een vitale bodem en schoon en voldoende water beloond worden, zoals de Biodiversiteitsmonitoren melkvee en akkerbouw.

Hierbij zijn verschillende collega’s en externe partijen betrokken. Samen met een collega van het programma Landbouw & Voedsel zorg je voor de coördinatie en onderlinge afstemming van de verschillende trajecten rondom het BedrijfsBodemWaterPlan (BBWP), de Biodiversiteitsmonitoren (BM) en de landelijke KPI-ontwikkeling.

Je zorgt daarbij voor een goede afstemming met andere teams binnen het programma Water & Bodem en met aangrenzende programma’s zoals Natuur en Stikstof.

Afhankelijk van de nog beschikbare tijd, ben je ook inzetbaar voor andere projecten binnen het team Vitale Bodem, zoals:

  • Adviseren van gemeenten over het meenemen van bodemvitaliteit en het principe van ‘bodem’ sturend bij de ruimtelijke planvorming.

  • Samenwerken met externe partijen aan het opzetten van verschillende pilots rondom het gebruiken van (berm-)maaisel als bodemverbeteraar.

  • Deelnemen aan de begeleidingscommissie van het project Circulair Terreinbeheer.

Met wie werk je samen?
Je komt te werken in het team Vitale Bodem. Het team Vitale Bodem maakt onderdeel uit van het programma Water & Bodem. Je werkt samen met de directe collega’s binnen het Programma Water & Bodem, maar ook met medewerkers uit andere programma’s zoals Landbouw & Voedsel, Natuur en Milieu. Externe partijen waar je mee samenwerkt zijn andere provincies, rijksoverheid, Waterschappen, agrarische brancheorganisaties, kennisinstellingen, agrarisch bedrijfsleven en gemeenten.

Kandidaatomschrijving
Je bent procesgericht en relatiegericht, maar inhoudelijk in staat om mee te praten over thema’s als bodem, landbouw, natuur en klimaat. Je staat sterk in je schoenen en kan goed afstemmen met alle belanghebbende partijen waar je gezamenlijk naartoe wil. Je kunt hoofdzaken van bijzaken scheiden. Jij weet mensen zowel intern als extern te verbinden en te motiveren en je bent goed in staat om externe netwerken op te bouwen en te onderhouden. Je hebt ruime ervaring met projecten op het gebied van kpi-ontwikkeling, doelsturing, bodem en landbouw, waarbij diverse stakeholders betrokken zijn.

Interviewplanning
We streven er naar de gesprekken te voeren in week 33 (van 12 tot 16 augustus 2024).

Toelichting op rooster
Je vervangt een collega, die met zwangerschaps-, bevallings- en ouderschapsverlof is. De provincie werkt met flexibele werktijden en wisselt thuis en op kantoor werken met elkaar af. Afhankelijk van de afspraken in het team kan er een vaste kantoordag gelden. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

Dienstencategorie
Andere diensten

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Bijlagen

Download bijlage

Algemene inkoopvoorwaarden provincies 2022.pdf

Eisen

  • Ervaring: Kandidaat beschikt over recente (niet ouder dan 7 jaar) werkervaring als trekker en uitvoerder van projecten met meerdere partners binnen de agrofood sector of bodemwereld. Dit blijkt uit het CV.

  • Opleiding: Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde WO-opleiding in een voor de functie relevant vakgebied. Dit blijkt uit het CV.

  • Kennis: Kandidaat beschikt over relevante kennis van de bodem, bodemgerelateerde processen en landbouw. Dit blijkt uit het CV.

  • Minimale werkervaring

    • Ervaring met projecten op het gebied van kpi-ontwikkeling, doelsturing, bodem en landbouw in een politiek-bestuurlijke omgeving.

    • Ervaring met het omgaan met meerdere belangen en partijen, ook wanneer deze met elkaar conflicteren.

    • Ervaring met het opzetten en onderhouden van netwerken.

    • Bij voorkeur ervaring met ruimtelijke planvorming of advisering hierin. Dit blijkt uit het CV.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 15 %

Ervaring
Kandidaat beschikt over recente (niet ouder dan 7 jaar) werkervaring als trekker en uitvoerder van projecten met meerdere partners binnen de agrofood sector of bodemwereld. Dit blijkt uit het CV.

  • 3-5 jaar aantoonbare werkervaring als trekker en uitvoerder van projecten met meerdere partners binnen de agrofood sector of bodemwereld (15 %)

  • >5 jaar aantoonbare werkervaring als trekker en uitvoerder van projecten met meerdere partners binnen de agrofood sector of bodemwereld (30 %)

Opleiding
Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde WO-opleiding in een voor de functie relevant vakgebied. Dit blijkt uit het CV.

  • Geen afgeronde WO-opleiding in een voor de functie relevant vakgebied. (1 %)

  • Afgeronde WO-opleiding in een voor de functie relevant vakgebied. (10 %)

Kennis
Kandidaat beschikt over relevante kennis van de bodem, bodemgerelateerde processen en landbouw. Dit blijkt uit het CV.

  • Geen relevante kennis van bovengenoemde items (1 %)

  • Relevante kennis van bovengenoemde items (20 %)

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria (Weging: 25 %)

Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste punten toe te kennen. Deze punten worden als volgt verdeeld:

  1. De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10%.

  2. Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5%.

  3. Competenties verbindend, doortastend, bestuurlijk sensitief, hoofd van bijzaken kunnen scheiden, communicatief vaardig: maximaal 10%.

Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.