Strategisch communicatieadviseur programma Eerbeek-Loenen 2030

Markt 11, 6811 CG Arnhem, Nederland

Sluit over 14 dagen
minimaal 20 uur en maximaal 28 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

minimaal 20 uur en maximaal 28

Publicatiedatum:

21 jun 2025

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Gelderland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Provincie Gelderland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Omschrijving Opdrachtgever provincie Gelderland
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.

Opdracht

Het programma Eerbeek-Loenen 2030 is een samenwerking tussen de papier-/kartonindustrie in Eerbeek en Loenen, gemeente Brummen en gemeente Apeldoorn, Woningbouwcorporatie Veluwonen, Waterschap Valllei en Veluwe en provincie Gelderland. Het programma omvat verschillende projecten binnen de speelvelden: vestigingsklimaat, leefbaarheid en duurzaamheid. Deze partners hebben naast gezamenlijke doelen ook eigen, soms afwijkende, belangen.

Binnen het programma Eerbeek-Loenen 2030 is behoefte aan meer sturing op de overkoepelende communicatie. De projecten zijn meervoudig en complex, zogenaamde wicked problems vaak is er geen optimale oplossing voor een probleem maar zoeken we naar het beste compromis.

Daarnaast kennen de verschillende projecten die onder het programma vallen een sterke verwevenheid. Dit houdt in dat keuzes in de projecten impact op elkaar hebben en dat veel inwoners belanghebbende zijn bij meerdere projecten. Doordat de projecten zich in verschillende fases (verkenningsfase, planuitwerkingsfase en realisatiefase) bevinden, worden besluiten genomen in een project, terwijl in een ander project nog onderzocht wordt. Voor inwoners is dit soms lastig omdat zij het totaaloverzicht nog niet hebben. Echter om stappen vooruit te kunnen zetten, is het nodig om niet alle vraagstukken aan elkaar te verknopen, maar om vraagstukken behapbaar te houden en kritisch te bekijken welke keuzes gemaakt kunnen worden.

De complexiteit, verwevenheid, het verschil in voortgang en de veelheid aan partners en belangen maakt dat de inzet van een strategische communicatie adviseur nodig is.

De afgelopen jaren heeft in de communicatieaanpak voor de verschillende projecten de focus sterk gelegen bij participatie met de directe omgeving, de inwoners van de dorpen Eerbeek en Loenen. Een fase waarin een persoonlijke, zorgvuldige, transparante en betrouwbare manier van communicatie centraal stond. Wat in de praktijk inhield, het tijdig, adequaat en op inhoud betrekken van de omgeving en samen optrekken in een navolgbaar proces. Met als doel om de bij de omgeving aanwezige kennis te benutten en wensen te inventariseren. Tijdens dit participatieproces is er zeer nauw samengewerkt met de wijkraad Eerbeek Zuid en Dorpsraad Eerbeek-Hall.

Binnen Eerbeek-Loenen 2030 gaan steeds meer projecten van besluitvorming naar uitvoering. Dit vraagt een andere manier van communiceren. Het is van belang om als programma voorbereid te zijn om met (project)communicatie de doelgroepen mee te nemen in het grotere verhaal van Eerbeek-Loenen 2030, de gezamenlijke ambitie, de zogenoemde stip op de horizon. Dit vraagt op strategisch niveau van de samenwerkende partijen dat zij elkaar ook op de interne communicatie, binnen het programma, goed en laagdrempelig weten te vinden. Tijdige en juiste afstemming tussen de projecten is cruciaal als projectdoelstelling, planning of beeldvorming elkaar (kunnen) beïnvloeden. Dat alle programmabetrokkenen zich realiseren dat het noodzakelijk is om de buitenwereld (inwoners, ondernemers en media) mee te nemen in de samenhang tussen de projecten en het gewenste perspectief van het programma EL2030. Belangrijk is daarbij dat de partijen het eigen belang en het juiste willen doen voor de omgeving in balans brengen. Dat zij alles in het werk stellen om samen een toekomstbestendig Eerbeek en Loenen te realiseren. Dit uitdragen én ondersteunen met tijd en aandacht.

Betrouwbare, zorgvuldige en betrokken publiekscommunicatie is de kern van de strategie. We brengen het programma en het toekomstperspectief van de dorpen Eerbeek en Loenen ‘dichterbij’. We zorgen voor feitelijke informatie die vragen vanuit de omgeving beantwoord en geven zo goed mogelijk uitleg over de samenhang van de projecten. Gezamenlijk vertellen we op gepaste wijze met oog voor de gevoeligheden rondom de projecten over de voortgang, de werkzaamheden in de uitvoeringsfase. We vertellen actief waar informatie over het programma en de projecten te vinden is. Daarbij zetten we verschillende communicatiemiddelen in en maken we gebruik van de bestaande communicatiekanalen van alle partners voor het vergroten van het bereik. We betrekken de omgeving in onze publiekscommunicatie met aandacht voor persoonlijke- en achtergrondverhalen.

De strategisch communicatieadviseur heeft zitting in het programma-/kernteam van Eerbeek-Loenen 2030 en vormt een “driehoek” met de programmamanager en de strategisch omgevingsmanager.

Meer informatie over Eerbeek-Loenen 2030: Eerbeek-Loenen 2030

Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de provincie Gelderland. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling met een ZZP-er. Eventueel geïnteresseerde ZZP-ers kunnen zich op detacheringsbasis (= met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

  • Je adviseert de programmamanager over de interne communicatieprocessen binnen het programma (projectmanager is verantwoordelijk voor kwaliteit en resultaat van de samenwerking).
  • Je bent de eerste contactpersoon voor de woordvoerder van de gedeputeerde.
  • Je levert bouwstenen aan voor de beantwoording van persvragen die binnenkomen bij bestuurders.
  • Je bepaalt samen met de strategisch omgevingsmanager de vorm van de externe communicatie (hoe?), voert regie en coördineert de communicatiemiddelen op programmaniveau.
  • Je ziet toe op de toepassing van de gezamenlijke communicatieambitie in het door de betrokken partijen opgestelde communicatieplan voor het desbetreffende project.
  • Je toetst en stemt af over de voorgenomen project communicatieactiviteiten/-middelen.
  • Je rapporteert aan programmamanager en strategisch omgevingsmanager.
  • Je zit aan tafel bij de stuurgroep en schuift incidenteel, indien nodig, aan bij het projectteamoverleg.

 

Vereisten / knock-outcriteria
Eis 1 Beschikbaarheidseis

Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2025 tot en met 31 augustus 2026 voor minimaal 20 uur en maximaal 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 maal een periode van 12 maanden. Bij een eventuele verlenging zal het aantal uren opnieuw bepaald worden op basis van het te verwachten werkaanbod.
 
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
 
Eis 2 Overige eis

U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. U dient in het CV of in een bijlage op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee u aantoont dat u, of de door u aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet

Eis 3

Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding.

Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.

Eis 4

Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 7 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2010 - heden) in de functie van strategisch communicatieadviseur.

Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 7 jaar ervaring voldoet.

Eis 5

Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2010 - heden) als strategisch communicatieadviseur met complexe gebiedsontwikkelingsprojecten bij of voor een overheidsorganisatie.

Onder complexe gebiedsontwikkelingsprojecten wordt verstaan grote infrastructurele (grijs of blauw) projecten, projecten waar verschillende vraagstukken samen komen (grijs, blauw, groen etc.) of projecten met diverse uiteenlopende stakeholders.

Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 3 gebiedsontwikkelingsprojecten waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet.

Gunningscriteria kwaliteit (wensen) totaal 100 punten

Wens 1 (40 punten)

Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met politiek-bestuurlijk gevoelige projecten bij of voor het rijk, provincie, waterschap of een gemeente, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.

  • Kandidaat kan tenminste 3 projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met politiek-bestuurlijk gevoelige projecten bij of voor het rijk, provincie, waterschap of een gemeente (40 punten)
  • Kandidaat kan 2 projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met politiek-bestuurlijk gevoelige projecten bij of voor het rijk, provincie, waterschap of een gemeente (20 punten)
  • Kandidaat kan geen of 1 project beschrijven waaruit ervaring blijkt met politiek-bestuurlijk gevoelige projecten bij of voor het rijk, provincie, waterschap of een gemeente (0 punten)

Wens 2 (40 punten)

Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met werken in een integraal samenwerkingsverband met diverse partners (overheidsorganisaties en bedrijfsleven), aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Graag specifiek de overheidsorganisaties en de organisaties uit het bedrijfsleven benoemen.

  • Kandidaat kan tenminste 2 projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met werken in een integraal samenwerkingsverband met diverse partners (overheidsorganisaties en bedrijfsleven) (40 punten)
  • Kandidaat kan 1 project beschrijven waaruit ervaring blijkt met werken in een integraal samenwerkingsverband met diverse partners (overheidsorganisaties en bedrijfsleven) (20 punten)
  • Kandidaat heeft geen ervaring met werken in een integraal samenwerkingsverband met diverse partners (overheidsorganisaties en bedrijfsleven) (0 punten)

Wens 3 (20 punten)

Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met crisiscommunicatie voor sterk wisselende communicatie vraagstukken, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.

  • Kandidaat kan tenminste 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met crisiscommunicatie voor sterk wisselende communicatie vraagstukken (20 punten)
  • Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met crisiscommunicatie voor sterk wisselende communicatie vraagstukken (10 punten)
  • Kandidaat heeft geen ervaring met crisiscommunicatie voor sterk wisselende communicatie vraagstukken (0 punten)

Beoordeling
Provincie Gelderland beoordeelt de cv’s van de kandidaten. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden beoordeeld op de gunningscriteria kwaliteit. De 3 kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria kwaliteit komen in aanmerking voor een interview. Bij gelijke score op de gunningscriteria kwaliteit is het uurtarief doorslaggevend voor de ranking.

Competenties te toetsen in interview
Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:

  1. Omgevingsbewust: Je bent op de hoogte van relevante maatschappelijke, politieke en vakinhoudelijke ontwikkelingen en trends in de omgeving en benut deze kennis ten behoeve van het programma, project en organisatie.
  2. Politiek-bestuurlijke sensitiviteit: Je bent je bewust van de behoeftes en belangen in het bestuurlijke krachtenveld én je eigen invloed hierop. Je weet wat er speelt, wat bestuurders drijft en je weet je effectief te manifesteren in complexe krachtenvelden. Je begrijpt de politiek-bestuurlijke belangen en maatschappelijke verhoudingen.
  3. Analytisch vermogen: Je signaleert problemen, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Verder spoor je mogelijke oorzaken van problemen op en zoek je naar ter zake doende gegevens. Je bent in staat onvolledige of onbetrouwbare informatie te identificeren en je kan hoofd- en bijzaken duidelijk onderscheiden. Je denkt voordat je wat doet.
  4. Proactief/initiatief nemend: Je onderzoekt de wensen en behoeften van de (interne of externe) klant/gebruiker en handelt hiernaar. Hiermee begin je liever uit jezelf dan dat je passief afwacht. Je wil verbeteren en denkt vooruit.
  5. Overtuigingskracht (en aanpak voor het oplossen van problemen). Je bent als een sterke gespreks- en sparringpartner in staat om je omgeving op een prettige manier te overtuigen waarbij je de omgeving meeneemt in je argumentatie en aanpak met een gezonde afweging van risico’s en belangen. Je durft buiten de gebaande paden te denken en te zoeken naar creatieve oplossingen binnen de kaders van de regels en/of procedures. In je overtuigingskracht maak je gebruik  van jouw goede inhoudelijke en actuele parate kennis en ervaring.

Kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt kandidaat de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:

  • Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie - 10 punten
  • Voldoet voldoende aan competentie - 5 punten
  • Voldoet onvoldoende aan competentie - 0 punten

In totaal zijn er vijf (5) competenties. Kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal 50 punten scoren. 

Kandidaat dient minimaal een score van 25 punten te behalen op alle competenties. Indien kandidaat minder dan 25 punten behaalt, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.

Indexering

Het door de Kandidaat aangeboden uurtarief is vast tot en met 31 augustus 2026. Dit uurtarief kan eenmaal per jaar opnieuw worden vastgesteld op basis van de CBS-index: "Cao-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020=100)" voor de bedrijfstak/branche "O-Q Overheid en zorg".

De eerste indexering is gebaseerd op het indexcijfer van juni 2025 en juni 2026. Daarna wordt iedere volgende indexering vastgesteld over de periode juni tot juni. Indexeringsverzoeken over voorgaande jaren kunnen niet met terugwerkende kracht worden ingediend en ingevoerd. De betreffende indexcijfers staan op internet:

StatLine - Cao-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020=100) (cbs.nl)

Druk op de hierboven genoemde link en pas de gegevens aan van Bedrijfstakken/branches (SBI 2008) middels “Bedrijfstakken 1e digit (SBI 2008)” >> “Samenstelling bedrijfstakken 1e digit”. Vink daarna de categorie O-Q Overheid en zorg aan. Leverancier dient voor de indexering uit te gaan van de kolom "Cao-lonen per uur incl. bijz. beloningen" en "Cao-sector overheid" (ook aanpassen in tabel).

Leverancier dient hiertoe uiterlijk op 31 juli (voor het eerst uiterlijk op 31 juli 2026) schriftelijk een gespecificeerd en rekenkundig onderbouwd voorstel te hebben gedaan dat door Provincie Gelderland schriftelijk moet worden bekrachtigd. Na goedkeuring door Provincie Gelderland wordt het geïndexeerde uurtarief per september daaropvolgend (voor het eerst per 1 september 2026) toegepast.

Alle indexeringsvoorstellen dienen te worden gezonden naar het e-mailadres inhuur@gelderland.nl.

AANVULLENDE VOORWAARDEN / OVERIGE INFORMATIE PROVINCIE GELDERLAND

Meerdere aanbiedingen
Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om in geval van meerdere aanbiedingen van één en dezelfde kandidaat, ongeacht of deze van één of meerdere leverancier(s) afkomstig zijn, één of meer offerte(s) betreffende kandidaat terzijde te leggen. Alleen de offerte die als eerste is ontvangen zal dan in behandeling worden genomen.

Door provincie Gelderland worden uitsluitend offertes in behandeling genomen waarbij alle voor de beoordeling daarvan benodigde gegevens door leverancier zijn aangeleverd.

In geval van een administratief gebrek of een kennelijke vergissing met betrekking tot een eis of gunningcriterium in de offerte, behoudt Flextender zich het recht voor om de leverancier het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing te laten herstellen binnen een termijn van 1 werkdag, te rekenen vanaf de dag van verzending van een verzoek daartoe. Indien Flextender het gevraagde niet binnen de daartoe gestelde termijn heeft ontvangen of indien het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing naar de mening van provincie Gelderland niet door het antwoord is hersteld, wordt de offerte van de leverancier terzijde gelegd.

Gestanddoeningstermijn
Een door leverancier uitgebrachte offerte blijft tenminste 90 kalenderdagen vanaf de datum waarop deze is ontvangen, ongewijzigd en onverminderd van kracht.

Procedure
De procedure wordt uitgevoerd in twee fasen. In fase 1 worden de offertes beoordeeld op de eisen en de gunningcriteria kwaliteit. Fase 2 is de interviewfase.

Planning
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 30 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 1 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 7 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Interviewfase
De interviews vinden plaats op dinsdag 15 juli 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 10 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Als kandidaat niet beschikbaar is op de aangegeven datum/data, dient kandidaat dat in het kader van de Nota van Inlichtingen of bij het indienen van zijn offerte expliciet aan te geven. Indien kandidaat conform het hiervoor gestelde heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn op de datum/data waarop het interview zal plaatsvinden, zal in onderling overleg bepaald worden, wanneer het interview met deze kandidaat wel zal kunnen plaatsvinden. In ieder geval dient het interview op een zodanige datum plaats te vinden, dat de datum waarop de werkzaamheden moeten starten niet moet worden uitgesteld.

De interviews worden uitgevoerd door minimaal 2 medewerkers van provincie Gelderland. Deze personen beoordelen elke kandidaat op gelijke wijze op basis van de genoemde competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de ranking die bepaalt welke leverancier in aanmerking komt voor voorlopige gunning van de opdracht.

Wijze van beoordeling interview en gunningsbeslissing
De score uit de schriftelijke beoordeling maakt geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken leverancier begint weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen. Uitzondering hierop is in het geval meerdere kandidaten in de interviewfase gelijk scoren, dan zal de score op de gunningscriteria kwaliteit doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing. Indien ook deze score gelijk is, zal de prijs doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing.

Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om een kandidaat tijdens het interview vragen te stellen over het voldoen aan de eisen en over de antwoorden die leverancier/kandidaat heeft gegeven op de verschillende gunningscriteria kwaliteit. Indien provincie Gelderland van mening is dat kandidaat op basis van de antwoorden op voorgenoemde vragen een vertekend beeld heeft gegeven van zijn/haar ervaring/kwaliteiten en aldus feitelijk niet aan de eisen voldoet, dan wel een zodanige lagere score op de gunningcriteria kwaliteit had moeten krijgen, dat hij/zij niet had mogen worden uitgenodigd voor de interviewfase, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.

Indien provincie Gelderland geen geschikte kandidaat overhoudt na afronding van de interviewfase, behoudt provincie Gelderland zich het recht voor om terug te vallen op de ranking zoals die voortkwam uit de schriftelijke beoordeling om zodoende andere kandidaten uit te nodigen voor de interviewfase. In dat geval heeft provincie Gelderland het recht maar niet de verplichting om een of meerdere andere kandidaten uit te nodigen voor een interview, die na wijziging van de ranking daarvoor in aanmerking zouden komen.

Indien in de opdracht een inhuurbehoefte van meer dan één persoon wordt gevraagd worden de best scorende kandidaten uit de interviewfase geselecteerd.

Tarieven
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11, minimaal uurtarief € 100 per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW en maximaal uurtarief € 110 per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW inclusief alle kosten, exclusief BTW. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van provincie Gelderland inzake de inlenersbeloning.

Het overeengekomen uurtarief is in euro’s, omvat alle bela stingen (maar exclusief BTW) en betreft de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten. Eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer komen niet voor vergoeding in aanmerking.

Flextender brengt voor deze opdracht een fee van €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Overige Informatie

  • Door het indienen van uw offerte gaat leverancier zonder voorbehoud akkoord met de Algemene Inkoopvoorwaarden (AIV) Gelderland 2023 voor leveringen en diensten. De AIV Gelderland 2023 zijn te raadplegen op gelderland.nl/inkoopvoorwaarden.
  • Provincie Gelderland zal een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Vanuit Flextender wordt er een VOG link verstrekt na gunning. Indien leverancier personeel ter beschikking stelt, staat leverancier in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Provincie Gelderland faciliteert aan leverancier een provinciale laptop, die eigendom is van de provincie en die ook beheerd wordt door de provincie. Dit om te voldoen aan wettelijke verplichtingen op het gebied van informatieveiligheid. Provincie Gelderland beschikt verder over voldoende kantoorvoorzieningen waar leverancier gebruik van kan maken.
  • Kandidaat is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland om een draaideurconstructie te voorkomen.
  • Bij gunning dient er een UEA formulier te worden ingevuld.

Facturatie
Er wordt geen gebruik gemaakt van de facturatiemodule van Flextender. De factuur dient direct te worden verstuurd aan provincie Gelderland met daarop het zaaknummer en het, door provincie Gelderland op een later moment aan u toegestuurd, inkoopordernummer. De digitale factuur kan verzonden worden naar facturen@gelderland.nl.

Het factuuradres is: Provincie Gelderland, Markt 11, 6811 CG ARNHEM.

Rechtsbescherming/bezwaar tegen gunningsbeslissing
In afwijking van artikel 1.6 en artikel 11.2 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Indien een leverancier zich niet kan vinden in de gunningbeslissing is hij gedurende zeven (7) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid deze aan te vechten door een kort geding aanhangig te maken bij de Rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt u verzocht om per e-mail via inhuur@gelderland.nl provincie Gelderland tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel.

Door het uitbrengen van een offerte gaat elke Leverancier ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van zeven (7) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de Leverancier, en verval van iedere aanspraak.

Klachtenprocedure
In afwijking van artikel 9 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Het is mogelijk om een klacht in te dienen per e-mail via klachtenmeldpunt@gelderland.nl. Voordat u een klacht indient moet u, indien mogelijk, eerst een vraag stellen voor de Nota van Inlichtingen. U moet duidelijk aangeven dat het een klacht betreft. De voorwaarden voor het indienen van een klacht staan aangegeven in de Klachtenregeling aanbestedingen Gelderland 2013.

Social Return
De provincie Gelderland kent een aantal organisatiedoelstellingen, één daarvan is het bijdragen aan Social Return. Social Return is een aanpak om meer werkgelegenheid te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van het opnemen van sociale voorwaarden, eisen en/of wensen in inkoop- en aanbestedingstrajecten. Op deze manier leveren opdrachtnemers een bijdrage op het gebied van werkgelegenheid en/of ontwikkeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Er zijn verschillende manieren om invulling te geven aan Social Return. Denk aan het bieden van werkplekken, leerbanen, werkervaringsplekken en stages. Maar ook andere vormen van Social Return zijn welkom, zoals het bieden van of bijdragen aan scholing, begeleiding, geven van gastcolleges of advies aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en/of leerlingen/studenten.

Creatieve invullingen die op een andere wijze bijdragen aan de (arbeids-)participatie en/of ontwikkeling van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt zijn tevens mogelijk. Voorbeelden hiervan zijn Sociale inkoop (inkopen van diensten of producten bij sociale werkvoorzieningen/sociale ondernemingen) of het creëren van of bijdragen aan maatschappelijke activiteiten/sociale projecten.

De Social Return coördinator van provincie Gelderland kan u hierin verder informeren,  op weg helpen en ondersteunen. Na gunning zal de Social Return coördinator contact met u opnemen om samen te kijken naar de mogelijkheden.

CO2 resultaten
Provincie Gelderland is gecertificeerd op de CO2 prestatieladder, trede 5. In het kader van deze certificering worden CO2 resultaten gemonitord (waarvoor we de CO2 resultaten van onze leveranciers nodig hebben). Op verzoek van provincie Gelderland moet u op transparante wijze de gevraagde CO2 resultaten verstrekken met betrekking tot uw vervoersbewegingen (voor zover dit relevant is voor uw opdracht én benodigd is voor de berekening van onze CO2 resultaten). Indien u deze CO2 resultaten zelf (nog) niet monitort, moet u deze naar uw beste inschatting verstrekken. We verwachten in ieder geval dat kandidaat kan aangeven welk(e) vervoersmiddel(en) er ingezet zijn voor deze opdracht, of deze CO2 neutraal zijn (of niet) én een globale inschatting van het aantal afgelegde kilometers voor deze opdracht.

Verbod op Russische betrokkenheid
Op basis van het vijfde sanctiepakket van de Europese Unie is het provincie Gelderland niet toegestaan opdrachten te gunnen aan Russische partijen. Provincie Gelderland sluit een leverancier uit indien er sprake is van Russische betrokkenheid. Door het indienen van een offerte verklaart leverancier naar eer en geweten dat er geen sprake is en zal zijn van Russische betrokkenheid bij deze offerte én bij de uitvoering van de overeenkomst.

Leverancier verklaart in het bijzonder dat:

  1. a) Leverancier geen (rechts)persoon is met een Russische nationaliteit en deze (rechts) persoon (natuurlijke personen, bedrijven, entiteiten of organen) niet gevestigd is in Rusland;
  2. b) Leverancier geen rechtspersoon is die voor meer dan 50% eigendom is van een Russische partij zoals hierboven onder a) genoemd;
  3. c) Leverancier niet handelt in belang van of op aanwijzing van een Russische partij, zoals bedoeld onder a) en b);

Indien de opdracht aan leverancier wordt gegund, bevestigt leverancier door ondertekening van de overeenkomst dat er geen sprake is van Russische betrokkenheid in de hierboven bedoelde zin.  

Als na ontvangst van de offerte of na gunning van de opdracht uit ons eigen onderzoek blijkt dat (mogelijk) sprake is van Russische betrokkenheid bij de uitvoering van de overeenkomst, dan zal de provincie Gelderland u alsnog verzoeken ondersteunende documentatie te overleggen voor uw standpunt dat géén sprake is van Russische betrokkenheid bij uw onderneming

 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur