Markt 11, 6811 CG Arnhem, Nederland
Begindatum:
5 jan 2026Einddatum:
-Publicatiedatum:
20 okt 2025Het programma mkb is gericht op de bijdrage van het midden- en kleinbedrijf aan het bereiken van de centrale doelstelling. Ten behoeve hiervan zijn wij op zoek naar een onafhankelijke, ervaren programmaregisseur.
Je bent met name verantwoordelijk voor de sturing en realisatie van het verduurzamen van het midden- en kleinbedrijf binnen het netwerk van het GEA. Je bent als programmaregisseur het aanspreekpunt en de spin in het web; je zorgt voor de noodzakelijke verbindingen binnen het netwerk. Je weet mensen te binden en te enthousiasmeren en zorgt er voor dat de netwerkpartners samenwerken in een open en positief-kritische omgeving om de doelen te realiseren. Als programmaregisseur ben je de drijvende kracht, heb je visie en zet je lijnen uit. Je hebt oog voor kansen in het veld en weet ze om te zetten naar concrete initiatieven met partners. Je zorgt voor de inrichting en instandhouding van het mkb-programma. Formeel heb je geen bevoegdheid maar informeel sta je wel aan het roer. Je hebt kennis van de materie (ontwikkelingen op het gebied van het mkb en energietransitie) en je weet goed samen te werken met bedrijven, overheden, maatschappelijke organisaties en kennisinstellingen. Je stemt activiteiten af met de andere programmas binnen het GEA, met name industrie en gebouwde omgeving. Kortom, je voert de regie op de realisatie van de verduurzaming van het mkb in Gelderland. Daartoe werk je samen met partners aan de opbouw van samenwerkingsverbanden die zich richten op de uitvoering van activiteiten. Je bent verantwoordelijk voor de coordinatie en samenhang van activiteiten in het mkb-programma. Je bewaakt de realisatie en evalueert over de bereikte resultaten.
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
In de provincie Gelderland werken ruim 200 partners samen in het Gelders Energieakkoord (GEA) aan het realiseren van klimaatdoelen: 1,5% besparing per jaar, in 2030 wordt 50% van het energiegebruik geproduceerd op basis van hernieuwbare bronnen en een afname van 55% CO2-uitstoot in 2030 t.o.v.1990 en CO2-vrij (klimaatneutraal) in 2050. Vanuit het Gelders Energieakkoord wordt de aanpak vormgegeven in de aandachtsgebieden Mobiliteit, Gebouwde Omgeving, MKB, Energiesysteem & Samenleving en Industrie. Netwerkpartners werken samen om de doelstellingen te realiseren. Dat gebeurt langs drie lijnen: inzicht creeren, kennis delen en ondersteunen. Programmaregisseurs coordineren de activiteiten van het GEA en voeren ze uit, samen met netwerkpartners. Er is een team van 4 regisseurs, een voorzitter, een communicatieadviseur en een ondersteuner. Het team werkt samen met strategische partijen in het GEA-netwerk, vertegenwoordigt in het Partnerberaad. Het GEA is op zoek naar een verbindende GEA-programmaregisseur. Formeel gezien voert de programmaregisseur zijn activiteiten uit in opdracht van de provincie Gelderland. De inhoudelijke sturing en koersbepaling komt echter niet vanuit de hierarchie, maar vanuit het GEA-netwerk en het GEA-team. De partners en het netwerk zijn de kern van het GEA. Daarom is het belangrijk dat de regisseur een (pro)actieve houding heeft richting de partners en relaties actief betrekt. Het mkb-programma bestaat momenteel in hoofdlijnen uit drie themas, die overigens niet los van elkaar kunnen worden gezien: 1. Energiebesparing mkb:In Gelderland werken de vijf regionale energie-expertisecentra aan het bevorderen van energiebesparing in het mkb. Een zesde expertisecentrum is in wording. Het gaat daarbij om de doelgroep detailhandel, horeca en kleinschalige dienstverlening, die vaak in winkelcentra zijn gevestigd. En om maakbedrijven, groothandel en logistieke bedrijven, die vaak op bedrijventerreinen zijn gevestigd. Deze expertisecentra werken in een framework dat gezamenlijk is ontwikkeld door het GEA-netwerk en de provincie Gelderland, onder regie van het Gelders Energieakkoord. De expertisecentra zijn zelfstandig en vanuit het framework vertaald naar de Couleure Locale. 2. Netcongestie:Het GEA is samen met de provincie Gelderland initiatiefnemer voor het kennisoverdrachts- en ondersteuningsprogramma netcongestie. De handreiking Eerste Hulp bij Netcongestie is daar een resultaat van. Een van de uitdagingen is om relevante kennis en ervaring bij de ondernemers te brengen. 3. Bedrijventerreinen: Ondernemers kunnen hun energiehuishouding individueel optimaliseren. In veel gevallen levert samenwerking op de schaal van bijvoorbeeld bedrijventerreinen extra mogelijkheden op. Bij dit thema gaat het om het stimuleren van samenwerking op bedrijventerreinen en het verhogen van de organisatiegraad.
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 27 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 28 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [telefoonnummer verwijderd]. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 5 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
De interviews vinden plaats op donderdag 13 november 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. Als kandidaat niet beschikbaar is op de aangegeven datum/data, dient kandidaat dat in het kader van de Nota van Inlichtingen of bij het indienen van zijn offerte expliciet aan te geven. Indien kandidaat conform het hiervoor gestelde heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn op de datum/data waarop het interview zal plaatsvinden, zal in onderling overleg bepaald worden, wanneer het interview met deze kandidaat wel zal kunnen plaatsvinden. In ieder geval dient het interview op een zodanige datum plaats te vinden, dat de datum waarop de werkzaamheden moeten starten niet moet worden uitgesteld. De interviews worden uitgevoerd door minimaal 2 medewerkers van provincie Gelderland. Deze personen beoordelen elke kandidaat op gelijke wijze op basis van de genoemde competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de ranking die bepaalt welke leverancier in aanmerking komt voor voorlopige gunning van de opdracht.
De score uit de schriftelijke beoordeling maakt geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken leverancier begint weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen. Uitzondering hierop is in het geval meerdere kandidaten in de interviewfase gelijk scoren, dan zal de score op de gunningscriteria kwaliteit doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing. Indien ook deze score gelijk is, zal de prijs doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing. Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om een kandidaat tijdens het interview vragen te stellen over het voldoen aan de eisen en over de antwoorden die leverancier/kandidaat heeft gegeven op de verschillende gunningscriteria kwaliteit. Indien provincie Gelderland van mening is dat kandidaat op basis van de antwoorden op voorgenoemde vragen een vertekend beeld heeft gegeven van zijn/haar ervaring/kwaliteiten en aldus feitelijk niet aan de eisen voldoet, dan wel een zodanige lagere score op de gunningcriteria kwaliteit had moeten krijgen, dat hij/zij niet had mogen worden uitgenodigd voor de interviewfase, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht. Indien provincie Gelderland geen geschikte kandidaat overhoudt na afronding van de interviewfase, behoudt provincie Gelderland zich het recht voor om terug te vallen op de ranking zoals die voortkwam uit de schriftelijke beoordeling om zodoende andere kandidaten uit te nodigen voor de interviewfase. In dat geval heeft provincie Gelderland het recht maar niet de verplichting om een of meerdere andere kandidaten uit te nodigen voor een interview, die na wijziging van de ranking daarvoor in aanmerking zouden komen. Indien in de opdracht een inhuurbehoefte van meer dan een persoon wordt gevraagd worden de best scorende kandidaten uit de interviewfase geselecteerd.
Het door de leverancier aangeboden uurtarief is vast tot en met 31 december 2026. Dit uurtarief kan eenmaal per jaar opnieuw worden vastgesteld op basis van de CBS-index: "Cao-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020=100)" voor de bedrijfstak/branche "O-Q Overheid en zorg". De eerste indexering is gebaseerd op het indexcijfer van oktober 2025 en oktober 2026. Daarna wordt iedere volgende indexering vastgesteld over de periode oktober tot oktober. Indexeringsverzoeken over voorgaande jaren kunnen niet met terugwerkende kracht worden ingediend en ingevoerd. De betreffende indexcijfers staan op internet: StatLine - Cao-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020=100) (cbs.nl) Druk op de hierboven genoemde link en pas de gegevens aan van Bedrijfstakken/branches (SBI 2008) middels Bedrijfstakken 1e digit (SBI 2008) >> Samenstelling bedrijfstakken 1e digit. Vink daarna de categorie O-Q Overheid en zorg aan. Leverancier dient voor de indexering uit te gaan van de kolom "Cao-lonen per uur incl. bijz. beloningen" en "Cao-sector overheid" (ook aanpassen in tabel). Leverancier dient hiertoe uiterlijk op 30 november (voor het eerst uiterlijk op 30 november 2026) schriftelijk een gespecificeerd en rekenkundig onderbouwd voorstel te hebben gedaan dat door provincie Gelderland schriftelijk moet worden bekrachtigd. Na goedkeuring door provincie Gelderland wordt het geindexeerde uurtarief per januari daaropvolgend (voor het eerst per 1 januari 2027) toegepast. Alle indexeringsvoorstellen dienen te worden gezonden naar het e-mailadres [e-mailadres verwijderd].
Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om in geval van meerdere aanbiedingen van een en dezelfde kandidaat, ongeacht of deze van een of meerdere leverancier(s) afkomstig zijn, een of meer offerte(s) betreffende kandidaat terzijde te leggen. Alleen de offerte die als eerste is ontvangen zal dan in behandeling worden genomen. Door provincie Gelderland worden uitsluitend offertes in behandeling genomen waarbij alle voor de beoordeling daarvan benodigde gegevens door leverancier zijn aangeleverd. In geval van een administratief gebrek of een kennelijke vergissing met betrekking tot een eis of gunningcriterium in de offerte, behoudt een externe administratieve broker zich het recht voor om de leverancier het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing te laten herstellen binnen een termijn van 1 werkdag, te rekenen vanaf de dag van verzending van een verzoek daartoe. Indien de externe administratieve broker het gevraagde niet binnen de daartoe gestelde termijn heeft ontvangen of indien het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing naar de mening van provincie Gelderland niet door het antwoord is hersteld, wordt de offerte van de leverancier terzijde gelegd.
Een door leverancier uitgebrachte offerte blijft tenminste 90 kalenderdagen vanaf de datum waarop deze is ontvangen, ongewijzigd en onverminderd van kracht.
De procedure wordt uitgevoerd in twee fasen. In fase 1 worden de offertes beoordeeld op de eisen en de gunningcriteria kwaliteit. Fase 2 is de interviewfase.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11, minimaal uurtarief 110,- per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW en maximaal uurtarief 125,- per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van provincie Gelderland inzake de inlenersbeloning. Het overeengekomen uurtarief is in euros, omvat alle belastingen (maar exclusief BTW) en betreft de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten. Eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer komen niet voor vergoeding in aanmerking. Een externe administratieve broker brengt voor deze opdracht een fee van 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Door het indienen van uw offerte gaat leverancier zonder voorbehoud akkoord met de Algemene Inkoopvoorwaarden (AIV) Gelderland 2023 voor leveringen en diensten. De AIV Gelderland 2023 zijn te raadplegen op gelderland.nl/inkoopvoorwaarden. Provincie Gelderland zal een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Vanuit de externe administratieve broker wordt er een VOG link verstrekt na gunning. Indien leverancier personeel ter beschikking stelt, staat leverancier in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Provincie Gelderland faciliteert aan leverancier een provinciale laptop, die eigendom is van de provincie en die ook beheerd wordt door de provincie. Dit om te voldoen aan wettelijke verplichtingen op het gebied van informatieveiligheid. Provincie Gelderland beschikt verder over voldoende kantoorvoorzieningen waar leverancier gebruik van kan maken. Kandidaat is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland om een draaideurconstructie te voorkomen. Bij gunning dient er een UEA formulier te worden ingevuld.
In afwijking van artikel 1.6 en artikel 11.2 van de inschrijfvoorwaarden van de externe administratieve broker geldt de volgende bepaling. Indien een leverancier zich niet kan vinden in de gunningbeslissing is hij gedurende zeven (7) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid deze aan te vechten door een kort geding aanhangig te maken bij de Rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt u verzocht om per e-mail via [e-mailadres verwijderd] provincie Gelderland tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel. Door het uitbrengen van een offerte gaat elke Leverancier ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van zeven (7) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de Leverancier, en verval van iedere aanspraak.
In afwijking van artikel 9 van de inschrijfvoorwaarden van de externe administratieve broker geldt de volgende bepaling. Het is mogelijk om een klacht in te dienen per e-mail via [e-mailadres verwijderd]. Voordat u een klacht indient moet u, indien mogelijk, eerst een vraag stellen voor de Nota van Inlichtingen. U moet duidelijk aangeven dat het een klacht betreft. De voorwaarden voor het indienen van een klacht staan aangegeven in de Klachtenregeling aanbestedingen Gelderland 2013.
De provincie Gelderland kent een aantal organisatiedoelstellingen, een daarvan is het bijdragen aan Social Return. Social Return is een aanpak om meer werkgelegenheid te creeren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van het opnemen van sociale voorwaarden, eisen en/of wensen in inkoop- en aanbestedingstrajecten. Op deze manier leveren opdrachtnemers een bijdrage op het gebied van werkgelegenheid en/of ontwikkeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Er zijn verschillende manieren om invulling te geven aan Social Return. Denk aan het bieden van werkplekken, leerbanen, werkervaringsplekken en stages. Maar ook andere vormen van Social Return zijn welkom, zoals het bieden van of bijdragen aan scholing, begeleiding, geven van gastcolleges of advies aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en/of leerlingen/studenten. Creatieve invullingen die op een andere wijze bijdragen aan de (arbeids-)participatie en/of ontwikkeling van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt zijn tevens mogelijk. Voorbeelden hiervan zijn Sociale inkoop (inkopen van diensten of producten bij sociale werkvoorzieningen/sociale ondernemingen) of het creeren van of bijdragen aan maatschappelijke activiteiten/sociale projecten. De Social Return coordinator van provincie Gelderland kan u hierin verder informeren, op weg helpen en ondersteunen. Na gunning zal de Social Return coordinator contact met u opnemen om samen te kijken naar de mogelijkheden.
Provincie Gelderland is gecertificeerd op de CO2 prestatieladder, trede 5. In het kader van deze certificering worden CO2 resultaten gemonitord (waarvoor we de CO2 resultaten van onze leveranciers nodig hebben). Op verzoek van provincie Gelderland moet u op transparante wijze de gevraagde CO2 resultaten verstrekken met betrekking tot uw vervoersbewegingen (voor zover dit relevant is voor uw opdracht en benodigd is voor de berekening van onze CO2 resultaten). Indien u deze CO2 resultaten zelf (nog) niet monitort, moet u deze naar uw beste inschatting verstrekken. We verwachten in ieder geval dat kandidaat kan aangeven welk(e) vervoersmiddel(en) er ingezet zijn voor deze opdracht, of deze CO2 neutraal zijn (of niet) en een globale inschatting van het aantal afgelegde kilometers voor deze opdracht.
Op basis van het vijfde sanctiepakket van de Europese Unie is het provincie Gelderland niet toegestaan opdrachten te gunnen aan Russische partijen. Provincie Gelderland sluit een leverancier uit indien er sprake is van Russische betrokkenheid. Door het indienen van een offerte verklaart leverancier naar eer en geweten dat er geen sprake is en zal zijn van Russische betrokkenheid bij deze offerte en bij de uitvoering van de overeenkomst. Leverancier verklaart in het bijzonder dat: a) Leverancier geen (rechts)persoon is met een Russische nationaliteit en deze (rechts) persoon (natuurlijke personen, bedrijven, entiteiten of organen) niet gevestigd is in Rusland; b) Leverancier geen rechtspersoon is die voor meer dan 50% eigendom is van een Russische partij zoals hierboven onder a) genoemd; c) Leverancier niet handelt in belang van of op aanwijzing van een Russische partij, zoals bedoeld onder a) en b); Indien de opdracht aan leverancier wordt gegund, bevestigt leverancier door ondertekening van de overeenkomst dat er geen sprake is van Russische betrokkenheid in de hierboven bedoelde zin. Als na ontvangst van de offerte of na gunning van de opdracht uit ons eigen onderzoek blijkt dat (mogelijk) sprake is van Russische betrokkenheid bij de uitvoering van de overeenkomst, dan zal de provincie Gelderland u alsnog verzoeken ondersteunende documentatie te overleggen voor uw standpunt dat geen sprake is van Russische betrokkenheid bij uw onderneming.