Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider PSH binnen de GGD

Eusebiusbuitensingel 43, 6828 HZ Arnhem, Nederland

Sluit over 10 dagen
110 12 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

18 okt 2025

Omschrijving

Opdracht Situatie

Psychosociale Hulpverlening (PSH) betreft de psychosociale hulpverlening die ingezet wordt in het geval van Ongevallen en Rampen (PSHOR) en Ingrijpende gebeurtenissen (PSHI). De afgelopen jaren is het taakveld Psychosociale Hulpverlening (PSHOR) uitgevoerd door de GHOR, terwijl de PSHI voor jongeren tot 18 jaar wordt uitgevoerd door de GGD (JGZ, door aandachtsfunctionaris calamiteiten). Momenteel wordt gewerkt aan de opbouw van een integrale crisisorganisatie binnen de GGD. Deze organisatie neemt de taken van de GHOR over en borgt de zorgcontinuiteit van andere GGD-taakvelden tijdens (dreigende) crises. Hiervoor zijn een beleidsadviseur crisisorganisatie en een tijdelijke projectleider aangesteld.

Aanleiding voor de opdracht

Hoewel eerder is besloten dat de GHOR haar crisistaken overdraagt aan de GGD, ligt de uitvoering hiervan nog steeds bij de GHOR. Door organisatieveranderingen en het vertrek van collegas is dit niet langer houdbaar. Tegelijkertijd is de GGD nog niet volledig voorbereid op de integrale uitvoering van PSHOR en PSHI.

Opgave

De gezamenlijke opgave van de GHOR en GGD is om te komen tot een zorgvuldig proces van overdragen van de PSHOR-taak, rekening houdend met de eigen opgaven van beide organisaties:

  • De GHOR moet, gezien de omstandigheden, haar taken herstructureren en zo snel mogelijk afscheid nemen van taken die zijn overgedragen.
  • De GGD moet PSH (PSHOR en PSHI) in samenhang duiden, richten en inrichten, ondanks dat de crisisorganisatie nog in opbouw is en JGZ in transitie verkeert. De GGD kan hierbij gebruikmaken van het voorwerk van de GHOR, waaronder verbetervoorstellen in structuur en proces.

Werkzaamheden voor de projectleider

Om bovenstaande opgaven te realiseren, krijgt de projectleider de volgende opdracht:

  • Overnemen van de (koude) beheertaken PSHOR zoals deze nu door de GHOR wordt uitgevoerd (gemiddeld 8 uur per week).
  • Duiden, richten en inrichten van PSH (OR en I) binnen de GGD.
  • Duiden: definieer en verduidelijk de scope, samenhang en reikwijdte van de PSH-taken.
  • Richten: werk een passende inrichting uit voor PSHOR en PSHI, inclusief voorbereiding van besluitvorming. Betrek hierbij actuele ontwikkelingen en het voorwerk van de GHOR.
  • Inrichten: voer de besluitvorming uit en implementeer de PSH-taak conform gemaakte afspraken.

De projectleider pakt het geheel van duiden, richten en inrichten dusdanig aan dat draagvlak wordt gecreeerd en behouden bij betrokken interne en externe stakeholders.

Eisen

  • Beschikbaar per 10 november 2025 voor gemiddeld 12 uur per week gedurende de gehele opdracht, inclusief verlengingen;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen een overheidsinstelling en/of zorginstelling;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het implementeren van projectplannen (licht dit duidelijk toe in het cv);
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en fee Flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen een overheidsinstelling en/of zorginstelling (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het verbinden van teams en/of functionarissen benoem dit duidelijk in het cv (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met crisisdenken en -handelen (20 punten);
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (30 punten).

Competenties

  • Analyserend vermogen;
  • Netwerker;
  • Organisatiesensitief;
  • Samenwerken;
  • Resultaatgericht.

Organisatie en team

Opdrachtgever VGGM

Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.

Opdrachtgevers

Gezien de gezamenlijke belangen van de GHOR en de GGD treden de afdelingsmanager Crisisbeheersing en de afdelingsmanager Algemene Gezondheidszorg gezamenlijk op als opdrachtgever.

Opdrachtnemer/projectleider

Als projectleider werk je nauw samen met de collegas die op dit moment betrokken zijn bij de uitvoering van de PSH-taken. Denk daarbij aan de aandachtsfunctionaris calamiteiten, de beleidsadviseur GHOR (tot en met overdracht beheertaken), beleidsadviseur en projectleider crisisorganisatie GGD.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 4 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 30 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordelingstappen

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie Alles inzien cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De Alles inzien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Gunning

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. Indien een kandidaat zich niet kan vinden in de gunningbeslissing van VGGM, wordt hij gedurende vijf (5) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid gesteld daartegen bezwaar te maken door een kort geding aanhangig te maken bij de rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt iedere belanghebbende verzocht om VGGM per e-mail via inkoop@vggm.nl tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel. Door het uitbrengen van een offerte gaat elke kandidaat ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van vijf (5) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de inschrijver, en verval van iedere aanspraak. Eventuele verzoeken om nadere toelichting op de gunningsbeslissing en een daarop eventueel door de VGGM verstrekte toelichting laten deze vervaltermijn onverlet.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Tijdsbesteding en duur

De opdracht start zo spoedig mogelijk en duurt 6 maanden. De eerste 3 maanden zijn gericht op besluitvorming, gevolgd door 3 maanden voor implementatie. De gemiddelde tijdsbesteding is 12 uur per week.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas A4, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
  • Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring en opleidingen van de kandidaat.
  • VGGM behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen.
  • In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam en start- en einddatum van de werkzaamheden te zijn vermeld.
  • Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal een eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week.
  • Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de kandidaat in aanmerking komt voor een interview.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: samen bepalen.

Overige informatie

  • VGGM stelt een VOG vereist voor de start van de opdracht, hierdoor is de start als voorlopig;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing.
  • Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dient de kandidaat, indien VGGM hierom vraagt, een kopie diploma en/of certificaat aan te leveren. Kan Inschrijver dit niet aanleveren, dan is definitieve afwijzing het gevolg.
  • VGGM behoudt zich het recht voor om tot het moment van definitieve gunning de offerteprocedure tijdelijk op te schorten en geheel of gedeeltelijk in te trekken. Het geheel of gedeeltelijk intrekken van de offerteprocedure leidt niet tot enige aansprakelijkheid van VGGM jegens deelnemers. VGGM zal de door kandidaten (reeds) gemaakte kosten c.q. geleden schade dan ook niet vergoeden.
  • VGGM heeft de mogelijkheid om met kandidaten een dienstverband aan te gaan na afronding van de eerste termijn van de opdracht, zonder dat VGGM daarbij verplichtingen heeft naar de externe leverancier.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 23 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 24 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 28 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur