Eusebiusbuitensingel 43, 6828 HZ Arnhem, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
18 okt 2025Psychosociale Hulpverlening (PSH) betreft de psychosociale hulpverlening die ingezet wordt in het geval van Ongevallen en Rampen (PSHOR) en Ingrijpende gebeurtenissen (PSHI). De afgelopen jaren is het taakveld Psychosociale Hulpverlening (PSHOR) uitgevoerd door de GHOR, terwijl de PSHI voor jongeren tot 18 jaar wordt uitgevoerd door de GGD (JGZ, door aandachtsfunctionaris calamiteiten). Momenteel wordt gewerkt aan de opbouw van een integrale crisisorganisatie binnen de GGD. Deze organisatie neemt de taken van de GHOR over en borgt de zorgcontinuiteit van andere GGD-taakvelden tijdens (dreigende) crises. Hiervoor zijn een beleidsadviseur crisisorganisatie en een tijdelijke projectleider aangesteld.
Hoewel eerder is besloten dat de GHOR haar crisistaken overdraagt aan de GGD, ligt de uitvoering hiervan nog steeds bij de GHOR. Door organisatieveranderingen en het vertrek van collegas is dit niet langer houdbaar. Tegelijkertijd is de GGD nog niet volledig voorbereid op de integrale uitvoering van PSHOR en PSHI.
De gezamenlijke opgave van de GHOR en GGD is om te komen tot een zorgvuldig proces van overdragen van de PSHOR-taak, rekening houdend met de eigen opgaven van beide organisaties:
Om bovenstaande opgaven te realiseren, krijgt de projectleider de volgende opdracht:
De projectleider pakt het geheel van duiden, richten en inrichten dusdanig aan dat draagvlak wordt gecreeerd en behouden bij betrokken interne en externe stakeholders.
Opdrachtgever VGGM
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.
Opdrachtgevers
Gezien de gezamenlijke belangen van de GHOR en de GGD treden de afdelingsmanager Crisisbeheersing en de afdelingsmanager Algemene Gezondheidszorg gezamenlijk op als opdrachtgever.
Opdrachtnemer/projectleider
Als projectleider werk je nauw samen met de collegas die op dit moment betrokken zijn bij de uitvoering van de PSH-taken. Denk daarbij aan de aandachtsfunctionaris calamiteiten, de beleidsadviseur GHOR (tot en met overdracht beheertaken), beleidsadviseur en projectleider crisisorganisatie GGD.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 4 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 30 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie Alles inzien cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De Alles inzien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. Indien een kandidaat zich niet kan vinden in de gunningbeslissing van VGGM, wordt hij gedurende vijf (5) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid gesteld daartegen bezwaar te maken door een kort geding aanhangig te maken bij de rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt iedere belanghebbende verzocht om VGGM per e-mail via inkoop@vggm.nl tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel. Door het uitbrengen van een offerte gaat elke kandidaat ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van vijf (5) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de inschrijver, en verval van iedere aanspraak. Eventuele verzoeken om nadere toelichting op de gunningsbeslissing en een daarop eventueel door de VGGM verstrekte toelichting laten deze vervaltermijn onverlet.
De opdracht start zo spoedig mogelijk en duurt 6 maanden. De eerste 3 maanden zijn gericht op besluitvorming, gevolgd door 3 maanden voor implementatie. De gemiddelde tijdsbesteding is 12 uur per week.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: samen bepalen.
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 23 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 24 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 28 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.