Begindatum:
14 jul 2025Einddatum:
30 jun 2026Uren per week:
20Publicatiedatum:
13 jun 2025De opdracht leent zich zowel voor invulling door een ZZP-er als uitvoering door een medewerker van een detacheringsbureau/adviesbureau.
Opdrachtgever provincie Gelderland
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
Met de ontwikkelingen, vraagstukken en opgaven op het terrein van o.a. landbouw, natuur, water, klimaat, mobiliteit, woningbouw, droogte en stikstof ligt er voor de provincie een grote opgave in het ruimtelijke domein.
Omschrijving van de opdracht
De afdeling Gebiedsontwikkeling en Uitvoering (G&U) is onder meer verantwoordelijk voor de uitvoering van nieuwbouw- en reconstructieprojecten op het gebied van wegeninfrastructuur. Daarnaast voert de afdeling steeds meer gebiedsontwikkelingsprojecten uit. De afdeling bestaat uit 8 teams: Projectmanagement, Ontwerp, Realisatie, Aanbesteding en Concessiemanagement, Project- en Procesbeheersing, Grond, Omgeving en Aanpak Piekbelasters. In totaal telt de afdeling ruim 200 medewerkers. Een deel van de werkzaamheden wordt door uitbesteding uitgevoerd.
We zijn op zoek naar een omgevingsadviseur die het omgevingsmanagement verzorgt voor de volgende 2 samenhangende trajecten op de N348:
Planvoorbereiding wegvak N348 A1 – Epse. Dit betreft het uitwerken van het definitief ontwerp en het verzorgen en begeleiden van het projectbesluit. Meer informatie over dit project is te vinden op www.gelderland.nl/wegwerkzaamheden/n348-epse-a1.
Planvoorbereiding project FN348 tussen Epse - Zutphen. Dit betreft de planuitwerking van de volgende onderdelen:
verbetering van de fietsroute tussen Epse en Eefde (F348) als onderdeel van de fietsverbinding Deventer – Zutphen;
realisatie 60 km-weginrichting tussen Eefde - Gorssel (N348)
trajectaanpak in het kader van de reguliere trajectprogrammering op de N348 tussen Epse (aansluiting N339) en Zutphen (aansluiting N346).
Meer informatie over dit project FN348 is te vinden op www.gelderland.nl/FN348.
Beide projecten hebben op dit moment hun eigen projectorganisatie en procesaanpak. De omgevingsadviseur maakt onderdeel uit van beide projectorganisaties maar wordt daarbij gevraagd om de samenhang tussen de projecten goed te bewaken, te anticiperen op ontwikkelingen die onderling effect kunnen hebben en zo nodig daarover de projectmanager(s) te adviseren.
De taken en verantwoordelijkheden van de omgevingsadviseur voor het project N348 bestaan onder andere uit:
Als omgevingsadviseur fungeer je als aanspreekpunt voor beide projecten. Je bent daarbij in staat om tussen de partijen in te werken (politiek, projectteam, omgeving (oa. Klankbordgroep);
Als omgevingsadviseur draai je mee in beide projecten en leg je verbanden tussen de projecten en issues die spelen vanuit in de omgeving: in strategie, communicatie en participatie;
Je maakt deel uit van beide projectorganisaties onder leiding van een projectmanager en werkt daarbij nauw samen met de overige projectleden;
Je neemt actief deel aan kernteam, project- stuurgroep- en klankbordgroep-overleggen;
Je borgt dat de kaders vanuit het project/procesplan strategisch omgevingsmanagement en het participatiebeleid van de provincie worden uitgevoerd en nageleefd;
Jij richt je op de interactie tussen het project en de omgevingspartijen, je kweekt daarbij wederzijds begrip en vertrouwen en je bevordert een effectieve samenwerking met de stakeholders;
Je agendeert proactief onderwerpen vanuit de omgeving in de projecten, die van invloed kunnen zijn op de kwaliteit, scope, voortgang van of beeldvorming over de projecten;
Stakeholdermanagement, communicatie en participatie, opstellen van bestuurlijke adviezen en de voorbereiding van besluitvorming zijn belangrijke onderdelen van de functie.
Je draagt zorg voor de planologisch-juridische borging van het project en het tijdig verkrijgen van de benodigde vergunningen. Je werkt nauw samen met de juridisch planoloog van de provincie.
Het bovenstaande resulteert in de producten:
Communicatie- en participatieplan;
Planologisch-juridische borging van het project en het tijdig verkrijgen van de benodigde vergunningen.
Vereisten / knock-outcriteria
Eis 1 Beschikbaarheidseis
Kandidaat is inzetbaar vanaf 14 juli 2025 tot en met 30 juni 2026 voor gemiddeld 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 maal een periode van 12 maanden. Bij een eventuele verlenging zal het aantal uren opnieuw bepaald worden op basis van het te verwachten werkaanbod.
Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 5 augustus 2025 inzetbaar is voor gemiddeld 20 uur per week.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eis 2 Overige eis
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. U dient in het CV of in een bijlage op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee u aantoont dat u, of de door u aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet.
Eis 3
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO-opleiding.
Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
Eis 4
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 10 jaar ervaring met complexe opgaven/projecten (opgedaan in de periode 2010 - heden) in de functie van omgevingsadviseur of in een vergelijkbare functie.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 10 jaar ervaring voldoet. Bij een vergelijkbare functie graag aangeven waarom deze functie vergelijkbaar is aan de functie van omgevingsadviseur.
Eis 5
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2015 - heden) als omgevingsadviseur (of in een vergelijkbare functie) bij of voor een overheidsorganisatie, met complexe gebiedsontwikkelingen waarbij verschillende partijen/belangengroepen betrokken zijn (zoals maatschappelijke organisaties, burgers, bedrijven).
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 3 opdrachten/projecten waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet. Bij een vergelijkbare functie graag aangeven waarom deze functie vergelijkbaar is aan de functie van omgevingsadviseur. Tevens de verschillende partijen/belangengroepen benoemen.
Eis 6
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met zowel de procesmatige kant/aspecten van infrastructurele projecten als de civieltechnische (incl. kabels en leidingen) en juridische (planologisch) kant/aspecten.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 3 projecten waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet. Graag per kant/aspect (procesmatig en civieltechnisch en juridisch) minimaal 1 project beschrijven waaruit gevraagde ervaring blijkt.
Gunningscriteria kwaliteit (wensen) totaal 100 punten
Wens 1 (40 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met gebiedsontwikkelingen in een complexe omgeving, met verschillende partijen/belangengroepen die betrokken zijn (zoals maatschappelijke organisaties, burgers, bedrijven), waarbij compensatie van landschap en natuur aan de orde was, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Graag de verschillende partijen/belangengroepen benoemen.
Indien van toepassing, mogen relevante opdrachten/projecten eerder genoemd in de toelichting op de eisen, hier weer worden gebruikt.
Kandidaat kan tenminste 3 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met gebiedsontwikkelingen in een complexe omgeving, waarbij compensatie van landschap en natuur aan de orde was (40 punten)
Kandidaat kan 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met gebiedsontwikkelingen in een complexe omgeving, waarbij compensatie van landschap en natuur aan de orde was (30 punten)
Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met gebiedsontwikkelingen in een complexe omgeving, waarbij compensatie van landschap en natuur aan de orde was (20 punten)
Kandidaat heeft geen ervaring met gebiedsontwikkelingen in een complexe omgeving, waarbij compensatie van landschap en natuur aan de orde was (0 punten)
Wens 2 (30 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met politiek-bestuurlijk gevoelige projecten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Kandidaat kan tenminste 3 projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met politiek-bestuurlijk gevoelige projecten (30 punten)
Kandidaat kan 2 project beschrijven waaruit ervaring blijkt met politiek-bestuurlijk gevoelige projecten (20 punten)
Kandidaat kan 1 project beschrijven waaruit ervaring blijkt met politiek-bestuurlijk gevoelige projecten (10 punten)
Kandidaat heeft geen ervaring met politiek-bestuurlijk gevoelige projecten (0 punten)
Wens 3 (30 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2015 - heden) als omgevingsadviseur (of in een vergelijkbare functie) bij of voor een provincie, met complexe gebiedsontwikkelingen, waarbij verschillende partijen/belangengroepen betrokken zijn (zoals maatschappelijke organisaties, burgers, bedrijven), aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Bij een vergelijkbare functie graag aangeven waarom deze functie vergelijkbaar is aan de functie van omgevingsadviseur. Tevens de verschillende partijen/belangengroepen benoemen.
Indien van toepassing, mogen relevante opdrachten/projecten eerder genoemd in de toelichting op de eisen, hier weer worden gebruikt.
Kandidaat kan tenminste 3 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt als omgevingsadviseur (of in een vergelijkbare functie) met complexe gebiedsontwikkelingen bij of voor een provincie (30 punten)
Kandidaat kan 2 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt als omgevingsadviseur (of in een vergelijkbare functie) met complexe gebiedsontwikkelingen bij of voor een provincie (20 punten)
Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt als omgevingsadviseur (of in een vergelijkbare functie) met complexe gebiedsontwikkelingen bij of voor een provincie (10 punten)
Kandidaat heeft geen ervaring met complexe gebiedsontwikkelingen als omgevingsadviseur (of in een vergelijkbare functie) bij een provincie (0 punten)
Beoordeling
Provincie Gelderland beoordeelt de cv’s van de kandidaten. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden beoordeeld op de gunningscriteria kwaliteit. De 3 kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria kwaliteit komen in aanmerking voor een interview. Bij gelijke score op de gunningscriteria kwaliteit is het uurtarief doorslaggevend voor de ranking.
Competenties te toetsen in interview
Voor jou zijn de volgende karakteriserende trefwoorden van toepassing: netwerker, gericht op samenwerking, duidelijk, mens- en omgevingsgericht en integer.
Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:
Analytisch vermogen: Je signaleert problemen, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Verder spoor je mogelijke oorzaken van problemen op en zoek je naar ter zake doende gegevens. Je bent in staat onvolledige of onbetrouwbare informatie te identificeren en je kan hoofd- en bijzaken duidelijk onderscheiden. Je denkt voordat je wat doet.
Communicatieve vaardigheden: Je bent in staat tot het overdragen en ontvangen van boodschappen in woord, geschrift en/of non-verbaal, zowel binnen als buiten het project. Je kunt goed uit de voeten met verschillende gesprekpartners met verschillende belangen en bent in staat om mensen mee te nemen. Je bent tevens in staat effectief te communiceren, gericht op het overbruggen van tegenstellingen, op overeenstemming en acceptatie bij de betrokkenen. Je kunt omgaan met weerstand en boosheid.
Overtuigingskracht (en aanpak voor het oplossen van problemen): Je bent als een sterke gespreks- en sparringpartner in staat om je omgeving op een prettige manier te overtuigen waarbij je de omgeving meeneemt in je argumentatie en aanpak met een gezonde afweging van risico’s en belangen. Je durft buiten de gebaande paden te denken en te zoeken naar creatieve oplossingen binnen de kaders van de regels en/of procedures. In je overtuigingskracht maak je gebruik van jouw goede inhoudelijke en actuele parate kennis en ervaring.
Politiek-bestuurlijke sensitiviteit: Je bent je bewust van de behoeftes en belangen in het bestuurlijke krachtenveld én je eigen invloed hierop. Je weet wat er speelt, wat bestuurders drijft en je weet je effectief te manifesteren in complexe krachtenvelden. Je begrijpt de politiek-bestuurlijke belangen en maatschappelijke verhoudingen.
Verbindend vermogen: Je bent in staat relaties op te bouwen, te onderhouden en diverse partijen bij elkaar te brengen en aan elkaar te verbinden om tot resultaat te komen.
Slagvaardigheid en creativiteit: Je bent creatief en onderneemt initiatieven, gericht op een snelle en zorgvuldige realisering van projecten.
Kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt kandidaat de daarvoor genoemde punten.
Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie - 10 punten
Voldoet voldoende aan competentie - 5 punten
Voldoet onvoldoende aan competentie - 0 punten
In totaal zijn er zes (6) competenties. Kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal 60 punten scoren.
Kandidaat dient minimaal een score van 30 punten te behalen op alle competenties. Indien kandidaat minder dan 30 punten behaalt, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.
Indexering
Het door de Kandidaat aangeboden uurtarief is vast tot en met 30 juni 2026. Dit uurtarief kan eenmaal per jaar opnieuw worden vastgesteld op basis van de CBS-index: "Cao-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020=100)" voor de bedrijfstak/branche "O-Q Overheid en zorg".
De eerste indexering is gebaseerd op het indexcijfer van april 2025 en april 2026. Daarna wordt iedere volgende indexering vastgesteld over de periode april tot april. Indexeringsverzoeken over voorgaande jaren kunnen niet met terugwerkende kracht worden ingediend en ingevoerd. De betreffende indexcijfers staan op internet:
StatLine - Cao-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020=100) (cbs.nl)
Druk op de hierboven genoemde link en pas de gegevens aan van Bedrijfstakken/branches (SBI 2008) middels “Bedrijfstakken 1e digit (SBI 2008)” >> “Samenstelling bedrijfstakken 1e digit”. Vink daarna de categorie O-Q Overheid en zorg aan. Leverancier dient voor de indexering uit te gaan van de kolom "Cao-lonen per uur incl. bijz. beloningen" en "Cao-sector overheid" (ook aanpassen in tabel).
Leverancier dient hiertoe uiterlijk op 31 mei (voor het eerst uiterlijk op 31 mei 2026) schriftelijk een gespecificeerd en rekenkundig onderbouwd voorstel te hebben gedaan dat door provincie Gelderland schriftelijk moet worden bekrachtigd. Na goedkeuring door pProvincie Gelderland wordt het geïndexeerde uurtarief per juli daaropvolgend (voor het eerst per 1 juli 2026) toegepast.
Alle indexeringsvoorstellen dienen te worden gezonden naar het e-mailadres inhuur@gelderland.nl.
AANVULLENDE VOORWAARDEN / OVERIGE INFORMATIE PROVINCIE GELDERLAND
Meerdere aanbiedingen
Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om in geval van meerdere aanbiedingen van één en dezelfde kandidaat, ongeacht of deze van één of meerdere leverancier(s) afkomstig zijn, één of meer offerte(s) betreffende kandidaat terzijde te leggen. Alleen de offerte die als eerste is ontvangen zal dan in behandeling worden genomen.
Door provincie Gelderland worden uitsluitend offertes in behandeling genomen waarbij alle voor de beoordeling daarvan benodigde gegevens door leverancier zijn aangeleverd.
In geval van een administratief gebrek of een kennelijke vergissing met betrekking tot een eis of gunningcriterium in de offerte, behoudt Flextender zich het recht voor om de leverancier het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing te laten herstellen binnen een termijn van 1 werkdag, te rekenen vanaf de dag van verzending van een verzoek daartoe. Indien Flextender het gevraagde niet binnen de daartoe gestelde termijn heeft ontvangen of indien het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing naar de mening van provincie Gelderland niet door het antwoord is hersteld, wordt de offerte van de leverancier terzijde gelegd.
Gestanddoeningstermijn
Een door leverancier uitgebrachte offerte blijft tenminste 90 kalenderdagen vanaf de datum waarop deze is ontvangen, ongewijzigd en onverminderd van kracht.
Procedure
De procedure wordt uitgevoerd in twee fasen. In fase 1 worden de offertes beoordeeld op de eisen en de gunningcriteria kwaliteit. Fase 2 is de interviewfase.
Interviewfase
De interviews vinden plaats op . Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 26 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Als kandidaat niet beschikbaar is op de aangegeven datum/data, dient kandidaat dat in het kader van de Nota van Inlichtingen of bij het indienen van zijn offerte expliciet aan te geven. Indien kandidaat conform het hiervoor gestelde heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn op de datum/data waarop het interview zal plaatsvinden, zal in onderling overleg bepaald worden, wanneer het interview met deze kandidaat wel zal kunnen plaatsvinden. In ieder geval dient het interview op een zodanige datum plaats te vinden, dat de datum waarop de werkzaamheden moeten starten niet moet worden uitgesteld.
De interviews worden uitgevoerd door minimaal 2 medewerkers van provincie Gelderland. Deze personen beoordelen elke kandidaat op gelijke wijze op basis van de genoemde competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de ranking die bepaalt welke leverancier in aanmerking komt voor voorlopige gunning van de opdracht.
Wijze van beoordeling interview en gunningsbeslissing
De score uit de schriftelijke beoordeling maakt geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken leverancier begint weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen. Uitzondering hierop is in het geval meerdere kandidaten in de interviewfase gelijk scoren, dan zal de score op de gunningscriteria kwaliteit doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing. Indien ook deze score gelijk is, zal de prijs doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing.
Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om een kandidaat tijdens het interview vragen te stellen over het voldoen aan de eisen en over de antwoorden die leverancier/kandidaat heeft gegeven op de verschillende gunningscriteria kwaliteit. Indien provincie Gelderland van mening is dat kandidaat op basis van de antwoorden op voorgenoemde vragen een vertekend beeld heeft gegeven van zijn/haar ervaring/kwaliteiten en aldus feitelijk niet aan de eisen voldoet, dan wel een zodanige lagere score op de gunningcriteria kwaliteit had moeten krijgen, dat hij/zij niet had mogen worden uitgenodigd voor de interviewfase, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.
Indien provincie Gelderland geen geschikte kandidaat overhoudt na afronding van de interviewfase, behoudt provincie Gelderland zich het recht voor om terug te vallen op de ranking zoals die voortkwam uit de schriftelijke beoordeling om zodoende andere kandidaten uit te nodigen voor de interviewfase. In dat geval heeft provincie Gelderland het recht maar niet de verplichting om een of meerdere andere kandidaten uit te nodigen voor een interview, die na wijziging van de ranking daarvoor in aanmerking zouden komen.
Indien in de opdracht een inhuurbehoefte van meer dan één persoon wordt gevraagd worden de best scorende kandidaten uit de interviewfase geselecteerd.
Tarieven
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11, minimaal uurtarief € 100 per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW en maximaal uurtarief € 130 per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW inclusief alle kosten, exclusief BTW. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van provincie Gelderland inzake de inlenersbeloning.
Het overeengekomen uurtarief is in euro’s, omvat alle bela stingen (maar exclusief BTW) en betreft de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten. Eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer komen niet voor vergoeding in aanmerking.
Flextender brengt voor deze opdracht een fee van €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige Informatie
Door het indienen van uw offerte gaat leverancier zonder voorbehoud akkoord met de Algemene Inkoopvoorwaarden (AIV) Gelderland 2023 voor leveringen en diensten. De AIV Gelderland 2023 zijn te raadplegen op gelderland.nl/inkoopvoorwaarden.
Provincie Gelderland zal een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Vanuit Flextender wordt er een VOG link verstrekt na gunning. Indien leverancier personeel ter beschikking stelt, staat leverancier in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Provincie Gelderland faciliteert aan leverancier een provinciale laptop, die eigendom is van de provincie en die ook beheerd wordt door de provincie. Dit om te voldoen aan wettelijke verplichtingen op het gebied van informatieveiligheid. Provincie Gelderland beschikt verder over voldoende kantoorvoorzieningen waar leverancier gebruik van kan maken.
Kandidaat is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland om een draaideurconstructie te voorkomen.
Bij gunning dient er een UEA formulier te worden ingevuld.
Facturatie
Er wordt geen gebruik gemaakt van de facturatiemodule van Flextender. De factuur dient direct te worden verstuurd aan provincie Gelderland met daarop het zaaknummer en het, door provincie Gelderland op een later moment aan u toegestuurd, inkoopordernummer. De digitale factuur kan verzonden worden naar facturen@gelderland.nl.
Het factuuradres is: Provincie Gelderland, Markt 11, 6811 CG ARNHEM.
Rechtsbescherming/bezwaar tegen gunningsbeslissing
In afwijking van artikel 1.6 en artikel 11.2 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Indien een leverancier zich niet kan vinden in de gunningbeslissing is hij gedurende zeven (7) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid deze aan te vechten door een kort geding aanhangig te maken bij de Rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt u verzocht om per e-mail via inhuur@gelderland.nl provincie Gelderland tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel.
Door het uitbrengen van een offerte gaat elke Leverancier ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van zeven (7) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de Leverancier, en verval van iedere aanspraak.
Klachtenprocedure
In afwijking van artikel 9 van de inschrijfvoorwaarden van Flextender geldt de volgende bepaling. Het is mogelijk om een klacht in te dienen per e-mail via klachtenmeldpunt@gelderland.nl. Voordat u een klacht indient moet u, indien mogelijk, eerst een vraag stellen voor de Nota van Inlichtingen. U moet duidelijk aangeven dat het een klacht betreft. De voorwaarden voor het indienen van een klacht staan aangegeven in de Klachtenregeling aanbestedingen Gelderland 2013.
Social Return
De provincie Gelderland kent een aantal organisatiedoelstellingen, één daarvan is het bijdragen aan Social Return. Social Return is een aanpak om meer werkgelegenheid te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van het opnemen van sociale voorwaarden, eisen en/of wensen in inkoop- en aanbestedingstrajecten. Op deze manier leveren opdrachtnemers een bijdrage op het gebied van werkgelegenheid en/of ontwikkeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Er zijn verschillende manieren om invulling te geven aan Social Return. Denk aan het bieden van werkplekken, leerbanen, werkervaringsplekken en stages. Maar ook andere vormen van Social Return zijn welkom, zoals het bieden van of bijdragen aan scholing, begeleiding, geven van gastcolleges of advies aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en/of leerlingen/studenten.
Creatieve invullingen die op een andere wijze bijdragen aan de (arbeids-)participatie en/of ontwikkeling van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt zijn tevens mogelijk. Voorbeelden hiervan zijn Sociale inkoop (inkopen van diensten of producten bij sociale werkvoorzieningen/sociale ondernemingen) of het creëren van of bijdragen aan maatschappelijke activiteiten/sociale projecten.
De Social Return coördinator van provincie Gelderland kan u hierin verder informeren, op weg helpen en ondersteunen. Na gunning zal de Social Return coördinator contact met u opnemen om samen te kijken naar de mogelijkheden.
CO2 resultaten
Provincie Gelderland is gecertificeerd op de CO2 prestatieladder, trede 5. In het kader van deze certificering worden CO2 resultaten gemonitord (waarvoor we de CO2 resultaten van onze leveranciers nodig hebben). Op verzoek van provincie Gelderland moet u op transparante wijze de gevraagde CO2 resultaten verstrekken met betrekking tot uw vervoersbewegingen (voor zover dit relevant is voor uw opdracht én benodigd is voor de berekening van onze CO2 resultaten). Indien u deze CO2 resultaten zelf (nog) niet monitort, moet u deze naar uw beste inschatting verstrekken. We verwachten in ieder geval dat kandidaat kan aangeven welk(e) vervoersmiddel(en) er ingezet zijn voor deze opdracht, of deze CO2 neutraal zijn (of niet) én een globale inschatting van het aantal afgelegde kilometers voor deze opdracht.
Verbod op Russische betrokkenheid
Op basis van het vijfde sanctiepakket van de Europese Unie is het provincie Gelderland niet toegestaan opdrachten te gunnen aan Russische partijen. Provincie Gelderland sluit een leverancier uit indien er sprake is van Russische betrokkenheid. Door het indienen van een offerte verklaart leverancier naar eer en geweten dat er geen sprake is en zal zijn van Russische betrokkenheid bij deze offerte én bij de uitvoering van de overeenkomst.
Leverancier verklaart in het bijzonder dat:
a) Leverancier geen (rechts)persoon is met een Russische nationaliteit en deze (rechts) persoon (natuurlijke personen, bedrijven, entiteiten of organen) niet gevestigd is in Rusland;
b) Leverancier geen rechtspersoon is die voor meer dan 50% eigendom is van een Russische partij zoals hierboven onder a) genoemd;
c) Leverancier niet handelt in belang van of op aanwijzing van een Russische partij, zoals bedoeld onder a) en b);
Indien de opdracht aan leverancier wordt gegund, bevestigt leverancier door ondertekening van de overeenkomst dat er geen sprake is van Russische betrokkenheid in de hierboven bedoelde zin.
Als na ontvangst van de offerte of na gunning van de opdracht uit ons eigen onderzoek blijkt dat (mogelijk) sprake is van Russische betrokkenheid bij de uitvoering van de overeenkomst, dan zal de provincie Gelderland u alsnog verzoeken ondersteunende documentatie te overleggen voor uw standpunt dat géén sprake is van Russische betrokkenheid bij uw onderneming