SAP Expert

Visarenddreef 1, 8232 JN Lelystad, Nederland

Sluit over 5 dagen
150 5 Flevoland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

5

Publicatiedatum:

21 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Provinciale Staten, Gedeputeerde Staten en de commissaris van de Koning vormen samen het bestuur van provincie Flevoland. De ambtelijke organisatie ondersteunt de bestuurders op allerlei manieren. De organisatie van provincie Flevoland bestaat uit ongeveer 500 medewerkers. Aan het hoofd staat het directieteam. Zij zijn de schakel tussen het bestuur en de ambtelijke organisatie. Provincie Flevoland is een uitdagende en inspirerende werkgever. Ons werkveld? De samenleving! Elke dag werken wij aan Flevoland op het gebied van wonen, werken, recreëren en ondernemen.

Opdrachtomschrijving
Nieuw financieel systeem/SAP
De provincie Flevoland maakt per 1 januari 2024 voor haar financiële administratie/processen gebruik van SAP S/4HANA. We zouden dit systeem graag door ontwikkelen.

De SAP-oplossing voor de provincie Flevoland bestaat uit de volgende onderdelen:

  • SAP FI/CO (financiële administratie/control)

  • SAP MM (inkopen)

  • SAP/PS (projecten)

  • SAP/Funds Management (sturing op begroting en opgaven)

  • SAP Invoice Management (SIM) voor inkomende facturen, inclusief (scanning)

  • SAP Contractenmodule

  • Koppelingen met andere systemen, waaronder LIAS/begroting, HR, e-Connect (e-facturen) en het Azure Dataplatform.

  • Voor een beeld van de specifieke inrichting van het systeem is een globaal ontwerp uitgewerkt.

De (aanvullende) wensen voor het SAP-systeem moeten -voordat deze doorgevoerd kunnen worden- grondig geanalyseerd worden. Daarbij moeten oplossingen worden bepaald en gewogen, met aandacht voor de toepasbaarheid, kosten maar ook voor de impact op de laatste inrichting. Daarnaast willen we het systeem ook verder door ontwikkelen met nieuwe functionaliteiten waar dit de provincie iets kan brengen. Voor de uitvoering hiervan is de provincie op zoek naar een SAP-expert met veel ervaring in de bovengenoemde SAP-modules.

De opdracht wordt vervuld in de periode juni-december 2025. Het aantal uren is afhankelijk van de doorontwikkeling en zal tussen de 100 en de 300 uur bedragen. 

Daarnaast worden 2 verlengingen voorzien:

  • januari-december 2026, met een geschatte omvang van 100-300 uur

  • januari-december 2027, met een geschatte omvang van 100-300 uur

Benodigd aantal professionals
2, ter inschatting van de opdrachtnemer, afhankelijk van de gegeven deelopdracht.

Duur opdracht
De opdrachtnemer kan naar eigen inzicht de werkdagen bepalen, in de deelopdrachten wordt een leverdatum afgesproken.

Minimumeisen/ knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en toebehoren. Indien nodig stelt de opdrachtgever een token ter beschikking;

  3. Uurtarief maximaal € 150,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon- werkverkeer en Fee.;

  4. Een opleiding op minimaal hbo-niveau;

  5. In loondienst bij een SAP Partner (ZZP en DGA zijn niet toegestaan, benoem dit duidelijk in het cv);

  6. Aantoonbare werkervaring met de boven genoemde SAP S4/HANA onderdelen;

Gunningscriteria  (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met SAP S/4HANA bij Nederlandse decentrale overheid (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
             a. Geen aantoonbare werkervaring (0 punten);
             b. Tot en met 2 jaar werkervaring (10 punten);
             c. 3 jaar werkervaring of meer (20 punten).

  2. Aantoonbare werkervaring met SAP/Funds Management (sturing op begroting en opgaven) (benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten)
             a. Geen werkervaring (0 punten);
             b. Tot en met 2 jaar werkervaring (20 punten);
             c. 3 jaar werkervaring of meer (40 punten).

  3. Aantoonbare werkervaring met het analyseren en implementeren van releases binnen organisaties de afgelopen 3 jaar (benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
             a. Geen aantoonbare werkervaring (0 punten);
             b. Tot 2 jaar werkervaring (20 punten);
             c. Meer dan 2 jaar werkervaring (40 punten).

Competenties

  • Analytisch (in staat om een wens snel te analyseren en door te vertalen naar oplossingen);

  • Communicatief vaardig (zowel schriftelijk als mondeling);

  • Flexibel (in staat om snel te schakelen en te leveren);

  • Teamspeler (in staat om goed samen te werken met het SAP-team van de provincie Flevoland).

Cv-richtlijnen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Uit het cv dient duidelijk naar voren te komen waarom de kandidaat geschikt is voor deze functie.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie

  • Bring Your Own Device is van toepassing voor deze opdracht (bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop. Telefoon, software en toebehoren).

  • De provincie kan verzoeken tot het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring;

  • Voorafgaande het selectiegesprek kan een casus verstuurd worden ter voorbereiding;

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);

  • De Verwerkersovereenkomst kan onderdeel uitmaken van de opdracht welke is te vinden onder de Algemene Inkoopvoorwaarden van de Provincie Flevoland.

  • De provincie Flevoland is niet verplicht de Opdracht te gunnen.

  • De provincie Flevoland behoudt zich het recht voor het aanbestedingsproces geheel of gedeeltelijk, tijdelijk of volledig, stop te zetten en/of de Opdracht niet te gunnen.

  • Door deel te nemen aan of in te schrijven op deze aanbestedingsprocedure stemt deelnemer in met alle voorwaarden van deze uitvraag.

Planning
De gesprekken bij de provincie zijn gepland op woensdag 4 juni 2025 van 9:00 -13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 2 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Flevoland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Provincie Flevoland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur