Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Digitoegankelijkheid

Visarenddreef 1, 8232 JN Lelystad, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Onbekend 24 Flevoland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

25 nov 2021

Organisatie
Provinciale Staten, Gedeputeerde Staten en de commissaris van de Koning vormen samen het bestuur van provincie Flevoland. De ambtelijke organisatie ondersteunt de bestuurders op allerlei manieren. De organisatie van provincie Flevoland bestaat uit ongeveer 500 medewerkers. Aan het hoofd staat de directie. Zij zijn de schakel tussen het bestuur en de ambtelijke organisatie. Provincie Flevoland is een uitdagende en inspirerende werkgever. Ons werkveld? De samenleving! Elke dag werken wij aan Flevoland op het gebied van wonen, werken, recreëren en ondernemen. We zijn een flexibele en slagvaardige organisatie die snel reageert op veranderingen in onze omgeving.

Opdracht
Binnen de provincie wordt volop gebruikt gemaakt van digitale systemen ter ondersteuning van de dienstverlening aan en communicatie met organisaties en inwoners. Denk daarbij aan de websites en e-formulieren, maar in toenemende mate ook (mobiele)  applicaties (apps). Voor al deze toepassingen geldt dat ze moeten voldoen aan de regelgeving op het gebied van digitale toegankelijkheid. Hiermee wordt beoogd dat applicaties van de overheid voor iedereen toegankelijk zijn, waarmee wordt voorkomen dat de wijze van presentatie en ontsluiting van digitale informatie en dienstverlening mensen met bepaalde functiebeperkingen buitensluit.

Per 1 juli 2018 is het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid van kracht. Het Besluit verplicht overheidsinstanties tot het nemen van de noodzakelijke technische en organisatorische maatregelen. Dit Besluit wordt in drie fases ingevoerd:

  1. Websites die zijn gepubliceerd vanaf 23 september 2018 moeten met ingang van 23 september 2019 aan de toegankelijkheidsnormen uit het Besluit voldoen. www.flevoland.nl voldoet aan deze normen.
  2. Websites die daarvoor zijn gepubliceerd moeten uiterlijk met ingang van 23 september 2020 aan de toegankelijkheidsnormen uit het Besluit voldoen.
  3. Mobiele apps moeten in juni 2021 voldoen aan de toegankelijkheidsnormen uit het Besluit.

Stand van zaken
Er is inmiddels het nodige gedaan en bereikt met betrekking tot digitale toegankelijkheid bij de provincie Flevoland. Zo heeft provincie Flevoland goed zicht op bestaande en nieuwe websites en beschikt zij voor de meeste daarvan over de vereiste toegankelijkheidsverklaringen.
Maar er zijn nog de nodige specifieke zaken die nadere aandacht vragen:

1. Interne websites en mobiele apps:
- Er moet een inventarisatie plaatsvinden van de interne websites, zoals Topdesk en Youforce en mobiele apps. Na inventarisatie moet in overleg met de eigenaar van de site/app een toetsing plaatsvinden. Op basis daarvan kan ook voor deze sites/apps een toegankelijkheidsverklaring opgemaakt worden;
- Systemen die automatisch documenten genereren (zoals vergadertool iBabs): hier moet een inventarisatie plaatsvinden en actie worden ondernomen om deze documenten te laten voldoen aan de wettelijke eisen aan digitale toegankelijkheid.

2. De wetgeving voor overheidspublicaties is veranderd. Er zijn nieuwe websites waarop documenten van de provincie geplaatst worden. Bijvoorbeeld Koop (website met overheidspublicaties, waaronder ook PLOOI). Ook deze documenten moeten voldoen aan de digitoegankelijkheidseisen.

3. Het borgen van digitoegankelijkheid. Hiervoor moet tijd en capaciteit beschikbaar gesteld worden. Uit het dashboard Digitoegankelijkheid, opgesteld door de werkgroep Digitale Toegankelijkheid van het interprovinciale programma blijkt ook dat het met name blijft steken op het borgen in de organisatie, waaronder:

- het hebben van een organisatiebrede visie over digitoegankelijkheid;
- het (structureel) capaciteit en budget vrijmaken om aan de digitale toegankelijkheidseisen te (blijven) voldoen;
- het invullen van een overkoepelende functie/rol die het overzicht heeft, de kennis heeft, de voortgang bewaakt en de bevoegdheid heeft om hierop (over de afdelings-/eenheidsgrenzen heen) te sturen;
- het  bredere gebruik van (reeds beschikbare) tools om aan de toegankelijkheidseisen te voldoen (zoals Siteimprove en Adobe Acrobat);
- het opvolgen van bevindingen vanuit keuringsinstanties zoals Cardan Technobility en toetsen of contractuele afspraken rond digitoegankelijkheid  worden nagekomen;
- het bezien wat nodig is om (mobiele) apps aan de wettelijke eisen te laten voldoen (nb: dit staat nog in de kinderschoenen).

De provincie Flevoland heeft besloten deze activiteiten projectmatig uit te voeren. Hiervoor wordt een deskundige en resultaatgerichte projectleider gezocht.

Benodigd aantal professionals
1.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: dinsdag (in verband met overleggen), en bij voorkeur de donderdag en overige dag in overleg.

Minimumeisen/ knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau;
2. Een maximaal uurtarief van €100,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender;
3. (Virtuele) aanwezigheid op de dinsdag;
4. In staat om de opdracht individueel uit te voeren (vervulling in duo verband is niet mogelijk);
5. Een afgeronde cursus projectmanagent (zoals PRINCE ll Foundation). 

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare kennis van en werkervaring met het ‘Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid’ in de afgelopen 2 jaar. (Dit dient duidelijk aantoonbaar te worden gemaakt in het cv doormiddel van minimaal één voorbeeld) (40 punten);
a. Geen kennis en/of werkervaring (0 punten);
b. Aantoonbare kennis, maar geen aantoonbare werkervaring (20 punten);
c. Aantoonbare kennis én werkervaring (40 punten).
7. Aantoonbare werkervaring met het projectmatig implementeren en borgen van DigiToegankelijkheid binnen organisaties in de afgelopen 2 jaar (40 punten);
a. Geen aantoonbare werkervaring (0 punten);
b. 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar (20 punten);
c. Meer dan 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar (40 punten).
8. Aantoonbare kennis van en aantoonbare werkervaring met DigiToegankelijkheid bij een (semi) - overheidsinstantie met in de afgelopen 2 jaar (20 punten);
a. Geen aantoonbare werkervaring (0 punten);
b. 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar (10 punten);
c. Meer dan 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Vaardig in projectmanagement;
  • Snel kunnen schakelen in een complexe omgeving;
  • Bestuurlijk en organisatiesensitief;
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
  • Teamplayer;
  • Organisatiebewustzijn: de projectleider moet in staat zijn om effectief te manoeuvreren in een speelveld met stakeholders met verschillende belangen;
  • Verbindende persoonlijkheid.

Cv-richtlijnen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Uit het cv dient duidelijk naar voren te komen waarom de kandidaat geschikt is voor deze functie.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen/ knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Inschrijvingen met een lager uurtarief krijgen in dat geval de voorkeur boven inschrijvingen met een hoger uurtarief. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de provincie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 7 dagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie

  • De provincie kan verzoeken tot het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring;
  • Voorafgaande het selectiegesprek kan een casus verstuurd worden ter voorbereiding;
  • Er wordt voor zakelijke ritten een reiskostenvergoeding gehanteerd. Dienstreizen worden bij voorkeur met het openbaar vervoer gemaakt. De kosten hiervoor kunnen worden gedeclareerd. Is de plaats van bestemming alleen per auto bereikbaar, dan wordt een kilometervergoeding van €0,37 gehanteerd. Is de bestemming wel bereikbaar met openbaar vervoer, maar wordt er toch met de eigen auto gereisd, dan is de kilometervergoeding €0,14. De basis voor de uitbetaling van het aantal kilometers is de snelste reisafstand vanaf je standplaats, gemeten via routenet.nl. Reis je vanaf je huisadres rechtstreeks naar een bestemming en is die afstand korter dan vanaf je standplaats? Dan krijg je een volledige vergoeding op basis van deze kortere afstand. Reis je naar een bestemming waarbij je je standplaats passeert? Dan kun je alleen de afstand vanaf je standplaats naar de bestemming declareren.

Planning en meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 30 november 2021 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 1 december 2021 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De gesprekken bij de provincie zijn gepland op donderdag 9 december 2021 van 13:00 tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 8 december 2021 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 3 december 2021 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.