Gebiedsbeheerder, Bouw- en Nutscoordinator (Uitvoering), Toezichthouder Civiel

Projectbureau Westergouwe

Provincialeweg 10, 2800 AN Gouda, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
85 Gemiddeld 28 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2024

Uren per week:

Gemiddeld 28

Publicatiedatum:

5 nov 2024

Organisatie
Algemeen
Westergouwe is een nieuwe woonwijk aan de westkant van Gouda (zie ook www.westergouwe.nl) en is een project van de gemeente Gouda en de Combinatie VolkerWessels Vastgoed en Heijmans Vastgoed. Elk van deze partijen ontwikkelt en bouwt zijn eigen woningen. Hierdoor krijgt Westergouwe een gevarieerd woningaanbod.

Samen leggen de partijen wegen, water en groen aan. Hiervoor hebben zij het Projectbureau Westergouwe opgericht. Dit bureau voert alle gezamenlijke activiteiten uit.

Het Projectbureau draagt zorg voor het initiëren en tot uitvoer brengen van de nieuwbouwplannen voor de gebiedsontwikkeling Westergouwe, in samenwerking met de gemeente Gouda, VolkerWessels Vastgoed en Heijmans Vastgoed en de overige betrokken partijen. De

voorbereiding en aanleg van de buitenruimte gebeurt in opdracht van het Projectbureau aan de hand van eigen ontwerpen en uitwerkingen per deelgebied en wordt door middel van bestekken en (innovatieve) contracten gerealiseerd. Na de eerste oplevering, worden de deelgebieden nog gedurende geruime tijd onderhouden door het Projectbureau. Daarna wordt de openbare ruimte in beheer en onderhoud aan  de gemeente Gouda overgedragen.

Je plaats in de organisatie
Het Projectbureau bestaat uit een compact team van circa 15 medewerkers onder leiding van een projectdirecteur. Je maakt onderdeel uit van het civiel team van het Projectbureau, onder andere bestaande uit een civiel manager, een toegevoegd civiel ingenieur, een ontwerpleider, een nutscoördinator en een directievoerder incl. toezichthouders. Het civiel team ressorteert onder een coördinator die onder andere zorgdraagt voor de overall coördinatie binnen het team. Het civiel team is opgebouwd rond taakvolwassen professionals met ieder een eigen taakveld en verantwoordelijkheden.

Opdracht
Wat zoeken we
De functie is opgesplitst in drie hoofdtaken, namelijk:

Gebiedsbeheerder
De taak van gebiedsbeheerder is verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van delen van het plangebied waar geen werkzaamheden plaatsvinden. Dit betreft zowel de periode voorafgaand aan de start van de civiele werkzaamheden, als ook de periode tussen bouwrijp maken en start bouw en de periode tussen het gereed komen van het woonrijp maken en de overdracht aan de gemeente.

Bouw- en nutscoördinator uitvoering.
De taak van de bouw- en nutscoördinator uitvoering richt zich op de coördinatie en toezicht op naleving van gemaakte afspraken tijdens de uitvoering door de bouw- en nutsaannemers. Deze partijen werken op locatie in opdracht van derden.

Toezichthouder civiel
De taak als toezichthouder civiel richt zich op het, op basis van diverse contractvormen (UAV en  UAVgc), dagelijks begeleiden en controleren van uitvoering van werken met betrekking tot grondverbetering en bouw- en woonrijpmaken.

Taken
In de rol als gebiedsbeheerder (ca. 40% van de tijdsbesteding):
- Het beheren van (delen van) het plangebied waar nog geen werkzaamheden plaatsvinden, tussen de fases grondverbetering, bouwrijp, woonrijp en in de periode na woonrijp voor overdracht van de openbare ruimte aan de gemeente Gouda heeft plaatsgevonden;
- Het aansturen van de eigen onderhoudsploeg bij het uitvoeren van werkzaamheden voor dagelijks onderhoud van het woongebied in bouwrijpe en woonrijpe staat;
- Als professionele opdrachtgever optreden in het begeleiden en aansturen van adviseurs en aannemers met betrekking tot het gebiedsbeheer;
- Het coördineren en aansturen van pachters en onderhoudsaannemers voor het 'Polderdeel';
- Het communiceren met bewoners en andere belanghebbenden over omgevingsfactoren en/of klachten;
- Het fungeren als eerste aanspreekpunt voor alle (nieuwe)bewoners, kaveleigenaren, aannemers, gasten en andere bezoekers van Westergouwe;
- Het adequaat signaleren en bijsturen in relatie tot omgevingsaspecten, ARBO en V&G;

In de rol als bouw- en nutscoördinator uitvoering (ca. 40% van de tijdsbesteding):
- Het ondersteunen van de civiel manager bij het opstellen van overeenkomsten en beoordeling van (vergunning)aanvragen voor tijdelijk gebruik van ruimte in het plangebied door derden in het kader van de formele werkterreinprocedures;
- Het controleren op naleving van de gemaakte afspraken rondom (tijdelijk) uitgegeven werkterreinen in het kader van een formele werkterreinprocedure en vergunningen en het actief handhaven hierop;
- Het ondersteunen van de nutscoördinator bij het opstellen van de garantieverklaringen nutsaanleg en de beoordeling van (vergunning)aanvragen van nutsbedrijven voor de aanleg van netwerken;
- Het laten uitzetten van de nutstraces en het toezichthouden op het op de juiste hoogte en positie aanleggen van netwerken door de nutsbedrijven
- Het coördineren van de planningen van aannemers van nutsbedrijven i.r.t. de werkzaamheden van civiele aannemers en bouwaannemers
- Het fungeren als eerste aanpreekpunt voor alle aannemers die werken in opdracht van derden.

In de rol als toezichthouder civiel (ca. 20% van de tijdsbesteding):
- Het controleren of een opdrachtnemer het werk conform het contract uitvoert;
- Het controleren of een opdrachtnemer het werk conform geldende wet- en regelgeving uitvoert;
- Het toetsen van producten opgesteld door opdrachtnemers in het kader van UAVGC contracten;
- Het bijwonen van voortgangsoverleggen en bouwvergaderingen inclusief de verslaglegging hiervan.
- Verwerking van de bestek administratie conform RAW systematiek;
- Het in eerste instantie beoordelen van meer-, minder- en bijkomend werk;
- Het signaleren en rapporteren over uitvoeringsrisico’s en kansen tijdens de voorbereiding en uitvoering;
- Het adequaat signaleren en bijsturen als de wijze van werken in relatie tot omgevingsaspecten, ARBO, (technische) kwaliteit, materieelinzet en/of het contract niet geleverd wordt / kan worden;

Naast de bovenstaande specifieke taken zullen de volgende, meer algemene werkzaamheden deel uitmaken van deze functie:
- Het tijdig en voldoende afstemmen binnen het civiel team en daarmee sturen op alle raakvlakken van de werkzaamheden met de andere relevante uitvoerings- en beheertaken binnen dat team;
- Het tijdig en correct aanleveren van alle informatie benodigd voor de coördinator en de interne opdrachtgeversrol van de projectdirecteur;

Vereisten / knock-outcriteria
1. Akkoord dat het aangeboden uurtarief voor de gehele looptijd van de opdracht (3 jaar) gestand dient te worden gedaan. Tussentijdse indexering van het aangeboden uurtarief aan de hand van de CBS CPI index is slechts mogelijk bij een jaar op jaar stijging van die index boven de 3%. Aanpassing van het aangeboden uurtarief is uitsluitend mogelijk bij eventuele onderhandeling over contractverlenging na afloop van de 3 jarige looptijd;
2. Kandidaat heeft een (wettelijk en beroeps-) aansprakelijkheidsverzekering conform de algemene voorwaarden of toont aan deze af te sluiten voorafgaand aan gunning;
3. ZZP'ers die op deze opdracht inschrijven moeten voldoen aan de regelgeving vanuit de wet DBA- dit wordt achteraf getoetst;
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau op het gebied van civiele techniek;
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder civiel en/of bouw- en nutscoördinator uitvoering en/of gebiedsbeheerder.

Gunningscriteria; te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Een maximum uurtarief van €85,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer (10 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het gebiedsbeheer op grootschalige (+500 woningen) woningbouwlocaties, blijkend uit- en onderbouwd in de meegezonden referenties (30 punten);
8. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het de bouw- en nutscoördinatie uitvoering op grootschalige (+500 woningen) woningbouwlocaties in samenwerking met ontwikkelaars/bouwers en nutsbedrijven, blijkend uit- en onderbouwd in de meegezonden referenties (40 punten);
9. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het toezicht op civieltechnische werkzaamheden op grootschalige (+500 woningen) woningbouwlocaties in samenwerking met ontwikkelaars/bouwers en nutsbedrijven, blijkend uit- en onderbouwd in de meegezonden referenties (20 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Taakzelfstandigheid is een vereiste, ‘learning on the job’ is uitdrukkelijk niet aan de orde
- Doortastendheid en niet terughoudend zijn in het aanspreken van collega’s, opdrachtnemers en externe partijen op nakoming van afspraken;
- Taakgericht, accuraat en gestructureerd werken;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Hoofd- en bijzaken van elkaar kunnen onderscheiden;
- Proactief zijn;
- Kunnen omgaan met onzekerheden;
- Oog hebben voor de belangen van stakeholders en opdrachtgevers.

Benodigd aantal professionals
Afhankelijk van de profielen van de kandidaten: 1 kandidaat die alle drie de hoofdtaken uitvoert, of maximaal 2 kandidaten die een deel van de hoofdtaken uitvoeren (toezicht separaat van de andere hoofdtaken).

In het geval van 2 kandidaten is de cumulatieve gemiddelde tijdsbesteding 28 uur per week.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Ten aanzien van de referenties gaan wij uit van een overzichtelijke omschrijving van gevraagde werkzaamheden in een eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de tewerkstelling, het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever. U dient de contactgegevens in het CV op te geven.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Rekening moet worden gehouden met een benodigde flexibiliteit in het aantal uren per week afhankelijk van de planning en samenloop in de deelprojecten.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op woensdag 20 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.