Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
14 nov 2023Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Team
De functie is bij het cluster Bouw- en woningtoezicht binnen het team veiligheid en handhaving, onderdeel van de afdeling Wijkbeheer. Het team veiligheid en handhaving, bestaande uit 7 clusters is verantwoordelijk voor o.a. milieu, vergunningverlening, toezicht en handhaving van de fysieke leefomgeving en belast met diverse veiligheidstaken (openbare orde, veiligheid, crisisbeheersing, ondermijning). Het team bestaat uit ca 40 medewerkers.
Opdracht
Je houdt toezicht op bestaande/nieuwbouw (vergunningsvoorwaarden, controle op illegale bouw/ strijdig gebruik). Hierbij werk je nauw samen met de collega’s zoals handhavingsjuristen, toezichthouders, vergunningverleners WABO en R.O. juristen.
Behalve toezicht en controle buiten, zijn in het kader van handhavingstrajecten dossieronderzoek een belangrijk onderdeel van de functie. Je rapporteert je bevindingen aan de handhavingsjuristen. Hiervoor is het belangrijk dat je nauwkeurig en volledig je bevindingen schriftelijk vastlegt. Je bent goed in staat om zaken op de bouwplaats ter plekke op te lossen en in goede banen te leiden, maar weet ook door te pakken, zodra zaken erom vragen. Goede communicatieve vaardigheden zijn essentieel voor het vervullen van de functie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van Bouwkunde;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als toezichthouder of handhaver bouw bij een gemeentelijke instelling;
5. Maximaal uurtarief maximaal €95,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (en fee Flextender)
Gunningscriteria (weging)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als toezichthouder of handhaver bouw bij een gemeentelijke instelling (30 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van junior inspecteurs op het gebied van wet en regelgeving (15 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als toezichthouder of handhaver op het gebied van illegale bouwactiviteiten (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van dossieronderzoek naar aanleiding van klachten en verzoeken tot handhaving (15 punten).
10. Aantoonbare werkervaring met de Wet Kwaliteitsborging, ligt duidelijk toe waar dit is opgedaan (10 punten).
Competenties:
-Plannen en Organiseren;
- Klantgericht;
- Resultaatgericht;
- Goed kunnen samenwerken;
- Schriftelijke vaardigheid;
- Vakgericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zullen worden gepland maandag 27 november 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 november 2023 bericht.
Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.