Projectleider Verkiezingen

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
102,25 4-10 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

4-10

Publicatiedatum:

12 dec 2024

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Opdracht
Als projectleider Verkiezingen zorg jij dat de verkiezingen van het begin tot het einde goed verlopen en dat alles tot in de puntjes geregeld is.
Hierbij stuur jij het verkiezingsteam aan, draag je zorg voor de communicatie naar alle betrokken partijen en ben je eindverantwoordelijke voor de werkzaamheden vanaf de voorbereidingen tot de afrondende fase.

Als projectleider ga je aan de slag met je verkiezingsteam om de verschillende werkzaamheden uit te voeren. Je zorgt voor de nodige afstemming met bestuur, griffie, kiesraad, ambtelijke organisatie, politieke partijen, burgers etc. Je bent op de hoogte van alle actuele informatie op het gebied van de verkiezingen, kent de rechten/plichten van de kiezers en je vindt het daarnaast leuk om de medewerkers van het stembureau (voorzitters) te instrueren en te begeleiden.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider verkiezingen op gemeentelijk niveau;
6. Beschikbaar 6 januari 2024 voor gemiddeld 4 tot 10 uur per week, voor de gehele duur van de opdracht (tot een max van 500 uur);
7. Een maximaal uurtarief van € 102,25 excl btw en inclusief Fee Flextender en Reiskosten woon-/ werkverkeer;

Gunningscriteria (weging)
8. Aantoonbare invloed in de afgelopen 6 jaar bij minstens 4 verkiezingen in een gemeente (40 punten);
9. Aantoonbare werkervaring als projectleider verkiezingen bij een gemeente (30 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met Procura Verkiezingen en OSV verkiezingssoftware (20 punten);
11. Aantoonbare werkervaring binnen de H10-regio (10 punten).

Competenties
- Communicatief vaardig
- Stressbestendig
- Flexibel
- Ondernemend
- Besluitvaardig.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 20 december 2024 van 09:00 uur tot 11:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.