2 x Senior Inspecteur Bouwtoezicht ( 2 x 500 uur)

Johan de Wittstraat 140, 3311 KJ Dordrecht, Nederland

Sluit over 14 dagen
100 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

30 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Omschrijving functie: Voor de ondersteuning van de unit Integraal Toezicht bij de Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid (OZHZ) zijn wij op zoek naar 2 x een senior bouwinspecteur. Binnen de unit houdt een inspecteur bouwtoezicht zich hoofdzakelijk bezig met uitvoering multidisciplinair toezicht op basis van vastgestelde programma's.

Omschrijving werkzaamheden
Het takenpakket van de bouwinspecteur bestaat uit onderstaande werkzaamheden:

  • Controleren van naleving van wet- en regelgeving op de aspecten van constructie- en brandveiligheid aan de hand van de verleende Omgevingswet vergunningen en daarin opgenomen voorschriften; Het gaat hierbij om omvangrijke complexe bouwwerken (utiliteitsbouw, waaronder industrie) onder bevoegd gezag van gemeente en/of provincie;

  • Bij vastgestelde strijdigheden met wet- en regelgeving de handhaving verzorgen.

  • Onderzoek naar en vaststellen van illegale en strijdige situaties wet- en regelgeving. deze zodanige rapporteren voor legalisatieonderzoek.

  • Rapporteren over naleving;

  • Onderzoek doen en analyseren en beoordelen van de verschillende situaties;

  • Toetsen aan specifieke voorschriften uit de Omgevingswet, Omgevingsplan, Besluit bouwwerken leefomgeving;

  • Overleg voeren met andere organisaties, ondernemers, bewoners, overige betrokken partijen en of/belanghebbenden.

Omschrijving werkwijze organisatie: Binnen OZHZ werken we Hybride: een mix van thuis (40 - 60%) en op kantoor werken. Kantoor is een plek om samen te werken en elkaar te ontmoeten. Dit geldt uiteraard ook voor de professionals die wij inhuren. Bij hybride werken hoort een mobiele werkplek. Om deze reden werken wij met een laptop, zowel op kantoor als thuis. Daarom vragen we uw medewerker(s) van een laptop te voorzien die bij ons op kantoor aangesloten kan worden op een dockingstation. Deze zorgt voor de verbinding tussen alle apparatuur en de laptop, zoals de externe schermen. Een muis en toetsenbord worden door OZHZ ter beschikking gesteld.

Eisen

  • Niet bekend

Wensen en competenties

Wensen

  • Niet bekend

Competenties

  • Niet bekend

Organisatie en team

Binnen OZHZ werken we Hybride: een mix van thuis (40 - 60%) en op kantoor werken. Kantoor is een plek om samen te werken en elkaar te ontmoeten. Dit geldt uiteraard ook voor de professionals die wij inhuren. Bij hybride werken hoort een mobiele werkplek. Om deze reden werken wij met een laptop, zowel op kantoor als thuis. Daarom vragen we uw medewerker(s) van een laptop te voorzien die bij ons op kantoor aangesloten kan worden op een dockingstation. Deze zorgt voor de verbinding tussen alle apparatuur en de laptop, zoals de externe schermen. Een muis en toetsenbord worden door OZHZ ter beschikking gesteld.

Gespreksinformatie

De 3 offertes (kandidaten) met de hoogste scores op prijs en kwaliteit worden uitgenodigd voor de interviewronde.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Omvang opdracht: Gemiddeld aantal uren per week: 36 uur Periode: 01 September (of eerder) 2025 tot en met 31 december 2025 Totale inzet in uren: 500 uur (per inspectuer) Optie tot verlenging: ja Duur verlenging: 2 x 1 jaar

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur