J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
24Publicatiedatum:
24 jun 2025Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Omgevingsdienst Rivierenland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Omgevingsdienst Rivierenland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Omgevingsdienst Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
De organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.
Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.
Opdracht
De Omgevingsdienst Rivierenland is opzoek naar een Adviseur Bodem.
De wijzigingen binnen het vakgebied bodem volgen elkaar in rap tempo op. Voorbeelden zijn de veranderende wet- en
regelgeving (Omgevingswet) en meer aandacht voor zeer zorgwekkende stoffen (asbest, PFAS). Volgens het Rijk zijn bodem
en water meer dan ooit sturend bij ruimtelijke ontwikkelingen. Ook de regie op de ondergrond wordt steeds belangrijker en
data en GEO-informatie spelen in toenemende mate een cruciale rol om het werk goed uit te kunnen voeren. Als
bodemadviseur heb je dus steeds met nieuwe uitdagingen te maken. Als dit je aanspreekt en je denkt dat jouw kennis en
ervaring kan bijdragen aan oplossingen voor de fysieke leefomgeving, lees dan verder!
Verantwoordelijkheden
Je belangrijkste werkzaamheden
Jij zorgt ervoor dat er in plannen voor de fysieke leefomgeving op een verantwoorde manier rekening wordt gehouden met
het aspect bodem. Jij adviseert gemeenten en je collega’s bij bestemmingsplanprocedures, ruimtelijke ordening (RO)
projecten, VTH-taken en juridische procedures. Ook beoordeel je meldingen Bbk met de bijbehorende partijkeuringen en
verstrek je bodeminformatie in die gevallen dat ons BIS tekort schiet. Je beoordeelt bodemonderzoeken bij aanvragen
omgevingsvergunningen en voert zo nodig overleg met de initiatiefnemer of het adviesbureau. Je helpt gemeenten bij het
opstellen van bodembeleid.
Daarnaast Lever je een bijdrage aan de kwaliteit van de producten die door de ODR worden geleverd en je onderneemt op dit vlak
ook initiatieven.
Jouw team
Binnen het team Bodem werken ongeveer 16 gedreven bodemadviseurs en bodemtoezichthouders. Allemaal specialisten
die met passie hun werk uitoefenen en hun kennis delen. Maar die ook veel waarde hechten aan een goede en gezellige
werksfeer. Een team waar je veel vrijheid krijgt, maar waar ook veel verbinding is en gelachen wordt. Dat blijkt ook tijdens
het jaarlijkse teamuitje. De sfeer is echt goed in dit team.
Wat we je bieden
Je krijgt veel vrijheid en goede voorzieningen. We wisselen thuis werken en op kantoor werken af.
Je krijgt volop ruimte voor ontwikkeling en groei. Dat kan binnen je eigen vakgebied en team zijn, maar ook daarbuiten. De
werksfeer is gezellig, informeel en open. Je collega’s zeggen dat ODR als een warm bad voelt. Er worden ook regelmatig
leuke activiteiten georganiseerd buiten het werk om. Je kunt bij ons parkeren voor de deur. Geen parkeerkosten en niet
zoeken naar een plekje.
Wat jij in huis hebt
Jouw hart ligt bij bodem. En meer! Je ziet het als een uitdaging om mee te denken en naar oplossingen te zoeken. Je denkt
in kansen en niet in belemmeringen. Je hebt een goed inlevingsvermogen en oog voor verschillende belangen. Je bent een
fijne collega en gesprekspartner die stevig in zijn schoenen staat. Je vindt het fijn om zelfstandig aan de slag te gaan, maar
je zoekt ook de samenwerking op. Je deelt informatie en kennis met anderen en vraagt andersom ook hulp en advies aan
hen. Samen kom je namelijk verder.
Vereisten / knock-outcriteria
1. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur bij een gemeente of omgevingsdienst.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur bij een gemeente of omgevingsdienst (30 punten);
6. Een afgeronde relevante opleiding; in het vakgebied van bodem (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het adviseren van gemeenten en collega’s bij bestemmingsplanprocedures (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het beoordeln van bodemonderzoeken (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Benodigd aantal professionals
1.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Maximaal tarief €90,00. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn in overleg te plannen. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk 2 dagen van tevoren bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 26 juni 2025. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 27 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 3 juli 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.