Projectleider Asiel

Gemeente Zaltbommel

Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland

Sluit over 4 dagen
12 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

24 jun 2025

Omschrijving gemeente Zaltbommel:
Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.

Opdracht
De gemeente Zaltbommel zoekt een ervaren en verbindende professional voor de rol van Projectleider Asiel. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor een integraal en zorgvuldig participatieproces rondom de invulling van de asielopgave en ben je aanspreekpunt op het thema asiel. Je focus ligt op draagvlak intern en extern.  

- Als projectleider Asiel ben je voorzitter van het kernteam binnen onze organisatie. Het kernteam is een integrale team dat zich bezighoudt met de voorbereiding en uitvoering van de asielopgave binnen de gemeente.
- Als voorzitter speel je een centrale rol in de aansturing van dit proces, fungeert als schakel tussen de ambtelijke en bestuurlijke lagen en onderhoudt actief contact met regionale en landelijke stakeholders
- Je vertegenwoordigt onze gemeente in ambtelijke overleggen op regionaal niveau, ondersteunt bij bestuurlijke overleggen in de regio (inclusief voorbereiding en opvolging), bent aanspreekpunt voor externe stakeholders (zoals het COA) en bewaakt het proces van bestuurlijke besluitvorming (inclusief planning, afstemming en kwaliteitsborging). 
- Je stelt een gedragen en transparant participatieplan op dat het college en de gemeenteraad voor de start van het proces kan vaststellen.
- Je begeleid zorgvuldig het participatietraject waarbij bewoners, ondernemers en maatschappelijke partners input hebben geleverd.
- Je stelt een participatieverslag op en een raadsvoorstel die het besluitvormingsproces ondersteunen en het vertrouwen van de gemeenschap vergroten.

Vereisten / knock-outcriteria
1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met participatieprocessen in complexe en maatschappelijk gevoelige projecten (Benoem dit duidelijk in het cv);
3Een maximum uurtarief van € 130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én fee Flextender;
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervering met Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA);
6Aantoonbare werkervaring met regionale samenwerkingen (Benoem dit duidelijk in het cv);
7Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeente en/of gemeentelijke organisatie.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
8. Aantoonbare kennis van en werkervaring met beleidsvorming rond asielzoekerscentra en/of maatschappelijke opvang. (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
9Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met participatieprocessen in complexe en maatschappelijk gevoelige projecten (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
10. Aantoonbaar flexibel inzetbaar qua uren en bereid regelmatig fysiek aanwezig te zijn (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van bestuurlijke documenten zoals beleidsnota's, college adviezen (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Delegeren
  • Luisteren
  • Tactisch gedrag
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Besluitvaardigheid
  • Kritisch
  • Plannen en organiseren

Benodigd aantal professionals
1.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 130 euro maximaal. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:Nader te bepalen
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 2 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 30 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja 
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 
    Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 27 juni 2025. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 30 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 30 juni 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur