Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland
Begindatum:
1 okt 2022Einddatum:
30 sept 2023Uren per week:
36Publicatiedatum:
22 sept 2022Wat ga je doen?
Casemanagement
- Zelfstandig toetsen van ingediende omgevingsvergunningsaanvragen aan de geldende wet- en regelgeving;
- Inwinnen van adviezen bij verschillende interne en externe afdelingen of diensten;
- Overleggen met aannemers, architecten, ontwikkelaars, etc. over de ingediende c.q. in te dienen aanvragen;
- Het verkrijgen van en afstemmen over adviezen met verschillende afdelingen;
- Pro-actief bijdragen aan het oplossen van gesignaleerde problemen;
- Signaleren van eventuele risico’s van de aangevraagde bouwplannen.
Op het gebied van Vergunningverlening zijn de werkzaamheden o.a.:
- Adviseren over en verstrekken van informatie ten aanzien van regelgeving en procedures bij omgevingsvergunningen en bij de bouwbalie;
- Zelfstandig opstellen van omgevingsvergunningen (met onder andere de activiteiten bouwen, afwijking bestemmingsplan, sloop, enz.);
- Bewaken van de voortgang van het proces van vergunningverlening binnen de wettelijke termijnen.
Op het gebied van Adviseren, ondersteuning en ontwikkeling zijn de werkzaamheden:
- Op de hoogte blijven en toepassen van veranderende wet- en regelgeving ten aanzien van bouwen en ruimtelijke ordening, waaronder de Wet Kwaliteitsborging en de Omgevingswet;
- Bijdragen aan uniforme taakinvulling en teamontwikkeling door het delen van kennis en werkwijzen; - Houden van overzicht over de eigen werkvoorraad en het kunnen stellen van prioriteiten.
Tot slot:
Afhankelijk van je kennis- en werkervaring word je mogelijk betrokken bij procesverbeteringen door veranderende wet- en regelgeving (Wet Kwaliteitsborging, Omgevingswet). Hier wordt bij de sollicitatieprocedure niet op geselecteerd.
De Eisen
Persoonlijk geschreven motivatie door de kandidaat. Deze dient verwerkt te zijn in het cv.
Afgeronde opleiding in de richting van bouwkunde of planologie.
Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met het werken bij een omgevingsdienst, uitvoeringsdienst of gemeentelijke organisatie.
2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
De Wensen
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Wabo Vergunningverlener.
Bouw en Woningtoezicht 1 (ABW1) en Ambtenaar Bouw en Woningtoezicht 2 (ABW2)
Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met projectmatig werken (plannen, organiseren en bewaken) in de afgelopen 3 jaar.