Adviseur

Omgevingsdienst Midden-Holland

Thorbeckelaan 5, 2805 CA Gouda, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 apr 2023

Einddatum:

31 dec 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

9 mrt 2023

Adviseur Ecologie
De adviseur ecologie brengt expertise in bij ruimtelijke planvorming en bij vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH) bouw- en woningtoezicht en bedrijven. De adviseur gaat, na het inwerken, zelfstandig aan de slag. Bulk van het reguliere werk bestaat uit:
1) beoordelen of natuur relevant is in een aanvraag omgevingsvergunning of bestemmingsplan (soorten- en gebiedsbescherming (waaronder stikstofberekening)).
2) beoordelen van quickscans ecologie en nadere ecologische onderzoeken (in het kader van een ruimtelijk plan of omgevingsvergunning).

Je komt te werken in een team van adviseurs ecologie en ook adviseurs op andere milieu-gerelateerde thema's. Het team is onderdeel van de afdeling Expertise van ODMH. In de afdeling werken circa 60 adviseurs, allen op milieu- en duurzaamheidsthema's.  

Op de inhoud is het werk afgebakend. Wat betreft de invulling zijn wij flexibel. Wij zoeken inzet van 36 uur per week. Wij staan open voor een invulling door 1 of meerdere mensen.
Bij ODMH werken we plaatsonafhankelijk: medewerkers kiezen zelf of zij bij ODMH of elders willen werken (in de praktijk kiezen veel collega's er voor om op kantoor te werken). We vragen dat je in ieder geval in de inwerkfase wekelijks 1 dag op kantoor bent in Gouda.  
Rapportages vinden plaats volgens formats en werkwijze van ODMH en uit naam van ODMH. De inhuur krijgt toegang tot het zaaksysteem van ODMH (Rx.mission) en handelt werkzaamheden af in dit systeem. 

Wij vragen:

  • Aantoonbare kennis van natuurwetgeving (Wnb, Wsn) en Wabo/Wro. Kennis hoe natuur is ingebed in de Omgevingswet is een pré.

  • Minstens 1 jaar recente ervaring met ruimtelijke aspecten van natuurwetgeving.

  • Bij voorkeur ervaring met het werken in opdracht van poldergemeenten.

  • Bij voorkeur bekend met de verspreiding van wettelijk beschermde soorten/biotopen in de regio Midden-Holland (benoem dit aub in je CV).

  • In bezit van diploma (HBO of WO) op gebied van ecologie.

  • Bij voorkeur aangesloten bij NGB (Netwerk Groene Bureaus).

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden.

  • Na gunning van eventuele opdracht vraagt de ingehuurde medewerker bij de afdeling P&O ODMH de VOG aan

  • CV aanleveren voorzien van 2 relevante referenties van verschillende opdrachtgevers (met naam en telefoonnummer)

Eisen

  • De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er. Kandidaten die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, dienen een overeenkomst met loonuitbetaling te hebben via een detacheringsbureau of adviesbedrijf, die dan de offerte indient. Bemiddeling is onvoldoende.*

    * Dit criterium dient naar waarheid ingevuld te worden. Indien blijkt dat dit niet zo is, wordt de opdracht per direct beëindigd.

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all- in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk en evt fee kosten).

  • Na gunning van eventuele opdracht vraagt de ingehuurde medewerker bij de afdeling P&O ODMH de VOG aan

Wensen

  • Aantoonbare kennis van natuurwetgeving (Wet natuurbescherming / Wet stikstofreductie en natuurherstel) en Wabo/Wro

  • Minimaal 1 jaar ervaring met ruimtelijke aspecten van natuurwetgeving

  • Ervaring met het werken in opdracht van poldergemeenten. Bekend met de kenmerken van het gebied Midden-Holland. Benoem dat alstublieft op het CV.

  • Bekendheid met de verspreiding in regio Midden- Holland van wettelijk beschermde soorten/biotopen. Benoem dit alstublieft in het CV.

  • Aangesloten bij NGB (Netwerk Groene Bureaus).

  • Op basis van een gesprek kunnen aanvullende punten worden toegekend:

    • communicatieve en (meerkeuzevraag) schriftelijke vaardigheden;

    • collegialiteit;

    • klantgerichtheid.

  • Kandidaat heeft op het cv minimaal 2 relevante referenties toegevoegd met contactgegevens.

  • De gesprekken vinden plaats in tussen 21 tot en met 24 maart.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.