Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Adviseur Data & Monitoring Duurzaamheid

Omgevingsdienst Midden-Holland

Thorbeckelaan 5, 2805 CA Gouda, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32 - 36 Zuid-Holland

Begindatum:

23 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

27 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Aanleiding
In verband met extra vraag naar opdrachten op het thema data & monitoring binnen duurzaamheid zijn wij tijdelijk op zoek naar een adviseur duurzaamheid met specialisme in data & monitoring.  

Omschrijving van de opdracht
Gemeenten in de Regio Midden-Holland zijn hard bezig met verduurzaming op diverse beleidsterreinen: De Regionale Energiestrategie (RES), verduurzaming van gebouwde omgeving, mobiliteit, stimuleren van biodiversiteit en klimaatadaptatie, enzovoorts. En daar komt jouw kennis van data & monitoring goed bij van pas. Als adviseur denk je met gemeenten aan de voorkant mee over de rol van data binnen beleidskeuzes en de rol van monitoring bij het meten van het effect van deze keuzes. Je weet daarin goed wat er speelt binnen de lokale overheid op het vlak van duurzaamheid en hoe je beschikbare data hierin kunt toepassen om gemeenten objectief onderbouwde keuzes te kunnen laten maken.  

Denk hierbij bijvoorbeeld aan het uitvoeren van data-analyses, het meedenken over een CRM-systeem, het meedenken over monitoring van de RES, startanalyses voor de warmteprogramma’s, het ontwikkelen van gebiedspaspoorten of het verder ontwikkelen van ons monitoringsdashboard in ArcGIS voor onze gemeenten. 

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Eisen

  1. Na gunning van eventuele opdracht vraagt de ingehuurde medewerker bij de afdeling P&O ODMH de VOG aan

  2. Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk en evt fee kosten).

  3. De kandidaat heeft minimaal een HBO-opleiding succesvol afgerond

  4. De kandidaat beschikt over ten minste 1 jaar ervaring en expertise in het werken met ArcGis.

  5. Geen ZZP.

Wensen

  1. De kandidaat heeft minimaal 1 jaar kennis van en ervaring met data-analyses op het thema duurzaamheid binnen gemeenten

    • Ruime ervaring (meer dan 3 jaar) (20 Punten)

    • Enige ervaring (1 -3 jaar) (10 Punten)

    • Beschikt niet of amper over ervaring (minder dan 1 jaar) (0 Punten)

  2. De kandidaat heeft minimaal 1 jaar kennis van en ervaring met projecten op het gebied van monitoring op het thema duurzaamheid binnen gemeenten

    • Ruime ervaring (meer dan 3 jaar) (20 Punten)

    • Enige ervaring (1 -3 jaar) (10 Punten)

    • Beschikt niet of amper over ervaring (minder dan 1 jaar) (0 Punten)

  3. De kandidaat heeft minimaal 1 jaar kennis van en ervaring met ArcGIS Pro-software, en bijbehorende apps, zoals dashboard/storymaps en/of experience builder

    • Ruime ervaring (meer dan 3 jaar) (10 Punten)

    • Enige ervaring (1-3 jaar) (5 Punten)

    • Beschikt niet of amper over ervaring (0-1 jaar) (0 Punten)

  4. Op basis van een gesprek kunnen aanvullende punten worden toegekend voor:

    • communicatievaardigheden

    • adviesvaardigheden

    • zelfstandigheid

    • (overige) soft skills

      Keuzemogelijkheden:

      • Uitstekend (50 Punten)

      • Goed (25 Punten)

      • Onvoldoende (0 Punten)

  5. Prijsscore = (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    1 punt

Let op!:
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er. Kandidaten die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, dienen een overeenkomst met loonuitbetaling te hebben via een detacheringsbureau of adviesbedrijf, die dan de offerte indient. Bemiddeling is onvoldoende.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur