Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur planning en control

Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant

Spoorlaan 181, 5038 CB Tilburg, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

15 okt 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

29 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Bij de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB) werken we samen aan een veilige, gezonde en duurzame leefomgeving. Voor de komende periode zoeken wij een ervaren Adviseur Planning & Control die direct kan instappen en ons helpt bij het opstellen van cruciale P&C-producten zoals de jaarstukken 2025, de opstart exploitatie 2026 en de begroting 2027.
Je bent een stevige gesprekspartner met brede financiële kennis en ervaring. Dankzij jouw analytische blik en overtuigende communicatiestijl creëer je verbinding en draagvlak binnen het team én de organisatie.

Wat ga je doen?

  • Begeleiden en coördineren van de totstandkoming van verschillende P&C-producten (jaarstukken, begrotingen, verantwoordingsdossiers).
  • Optreden als penvoerder voor de financiële paragrafen.
  • Inhoudelijk bijdragen aan analyses en adviezen over de financiële positie van OMWB.
  • Proactief signaleren van kansen en verbeteringen binnen het P&C-proces.

Eisen

  • Afgeronde hbo- of wo-opleiding in een financieel-economische richting.
  • Minimaal 7 jaar werkervaring in een financiële functie binnen de overheid, bij voorkeur bij een omgevingsdienst, of een accountancy-achtergrond in de (semi-)publieke sector.
  • Kennis van en ervaring met het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV).
  • De kandidaat beschikt over een eigen telefoon voor het uitvoeren van de werkzaamheden. De OMWB vergoedt hiervoor geen kosten.
  • De OMWB kent geen vergoeding voor reiskosten woon-werk, parkeerkosten en verblijfskosten. Dienstreizen worden vergoed tegen € 0,19 netto per kilometer.
  • Er dient in het gesprek een klik te zijn met de kandidaat.
  • Overeenkomstig het beleid ‘nevenwerkzaamheden en financiële belangen OMWB' geldt voor inhuurmedewerkers dat nevenwerkzaamheden en financiële belangen gemeld moeten worden. De OMWB krijgt dan inzicht krijgt in de soort werkzaamheden en/of belangen die je als medewerker hebt, en waardoor de OMWB vervolgens kan toetsen en of dit een goede functievervulling bij de OMWB in de weg kan staan.
  • De OMWB betaalt 25% van de facturen op een G-rekening. Indien u akkoord gaat met dit criteria verzoeken wij u het G-rekeningnummer van uw organisatie in te vullen op uw stamkaart bij Flex West Brabant.
  • Kandidaat voldoet aantoonbaar aan de landelijke kwaliteitscriteria 2.3 voor vergunningverlening, toezicht en handhaving krachtens de Omgevingswet.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met het opstellen van jaarrekeningen, jaarrekeningdossiers en begrotingen.
  • Ervaring met AFAS Financieel en projectadministratie.
  • De kandidaat past in het team.

Competenties

  • Je bent een zelfstartende, ondernemende professional met een groot analytisch vermogen.
  • Je weet prioriteiten te stellen, werkt zelfstandig en houdt van samenwerken.
  • Stevige gesprekspartner met brede financiële kennis en ervaring.
  • Analytische blik en overtuigende communicatiestijl om verbinding en draagvlak te creëren.

Organisatie en team

Bij de OMWB hebben we een duidelijke missie: zichtbaar samen werken aan een schone, duurzame en veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin we 1,2 miljoen mensen veilig willen laten wonen, werken en recreëren. Dit doen we door middel van vergunningverlening, toezicht en handhaving op de milieuwetgeving, in opdracht van de gemeenten en de provincie in ons werkgebied.

Om dit te bereiken kijken meer dan 250 collega's om zich heen. We kijken naar wat onze omgeving nodig heeft. Door bijvoorbeeld dagelijks metingen en onderzoek te verrichten in een gebied met zware industrie; of door dé partner voor gemeenten en provincie te zijn rondom taken op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Die expertise ontwikkelen we elke dag en die biedt ons een uniek perspectief op de omgeving.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • Een uitdagende interim opdracht bij een maatschappelijk betrokken organisatie.
  • De kans om jouw expertise in te zetten bij belangrijke P&C-processen.
  • Een professionele en collegiale werkomgeving met ruimte voor eigen initiatief.
  • Hybride werken met uitzonder van de maandag en woensdag. Dit zijn de verplichte kantoordagen.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur