Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Coordinator Planning en Control (P&C) cyclus

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 12 dagen
85 24 tot 28 Gelderland

Begindatum:

27 okt 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

27 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De financiële adviseurs van de afdeling Bedrijfsadministraties werken momenteel aan de implementatie van een nieuw financieel systeem. Dit vraagt uiteraard tijd en ruimte van het projectteam en daarom is de gemeente Ede op zoek naar tijdelijke ondersteuning binnen het team Bedrijfsadministraties. Jij houdt je als coördinator Planning en Control (P&C)-cyclus bezig met het soepel laten verlopen van de planning en control cyclus. Je ondersteunt de senior adviseurs in voornamelijk coördinerende taken. Zo krijgt het projectteam tijd en ruimte om de implementatie van het nieuwe systeem soepel te laten verlopen.

Werkzaamheden:

  • Je voert regie op de planning en inhoud van de P&C-cyclus.
  • Je zorgt voor tijdige en correcte opleveringen van begrotingen, tussentijdse rapportages, jaarrekeningen en kadernota's.
  • Je onderhoudt proactief contact met collega's om de voortgang te bewaken en je biedt ondersteuning waar nodig.
  • Je pakt proactief mogelijke verbeteringen in presentatie en digitalisering van de rapportages op.
  • Je bent het aanspreekpunt voor collega's en accountants bij de P&C-instrumenten, SPUKS en SISA's.
  • In rustigere periodes help je mee met andere control taken op de afdeling.

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel.
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde diploma op minimaal Hbo Bachelor niveau.
  • Aangeboden kandidaat beschikt over minimaal drie jaar werkervaring als financieel adviseur of vergelijkbaar in de afgelopen vijf jaar binnen een gemeente of lokale overheidsinstelling.
  • Aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde diploma op minimaal Hbo Bachelor niveau, bij voorkeur in de richting van Bedrijfseconomie, Finance and Control, Accountancy of vergelijkbaar.
  • Aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV).
  • Aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare kennis en ervaring met de applicaties Lias en Coda.

Wensen en competenties

Competenties:

  • Analytisch: het vermogen om complexe informatie en gegevens uit de planning- en controlcyclus te doorgronden, verbanden te leggen en hieruit onderbouwde conclusies te trekken voor sturing en verbetering.
  • Adviesvaardigheid: het vermogen om proactief en assertief adviezen te formuleren en over te brengen, zodat je vanuit deskundigheid en overtuigingskracht verbeteringen kunt aandragen en realiseren.
  • Resultaatgericht: het vermogen om doelen effectief en efficiënt te realiseren door zelfstandig te werken waar nodig en tegelijkertijd constructief samen te werken om gezamenlijke resultaten te behalen.

Organisatie en team

Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo'n 1000 collega's op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Gespreksinformatie

De selectieprocedure omvat de volgende stappen:

  • Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
    De externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  • Stap 2: Selectie 10 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
    De externe administratieve broker beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de criteria 'Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten' en 'Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties'. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).
  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning:
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 16 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 13 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde:
Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede.

CV-eisen:

  • Maximaal 5 pagina's
  • Opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 2 referenties

Werkdagen:
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Overige informatie:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Tijdens de inschrijving is het vermelden van Geboorte datum van de kandidaat verplicht, ook voor de onboarding intern.

Meer informatie:
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 3 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 6 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 9 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur