Manager

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

27 okt 2025

Einddatum:

30 jan 2026

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

29 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Introductie

Als contractmanager Sociaal Beleid, met focus op het thema Geweld in Afhankelijkheidsrelaties (GIA), ben je onderdeel van de afdeling Sociaal Beleid. Jij en je collega's geven vanuit die afdeling lading aan thema's als Kansengelijkheid, Bestaanszekerheid en Gezondheid. We maken onder andere beleid op het gebied van Geweld in Afhankelijkheidsrelaties, meldpunt crisiszorg en Toekomstscenario Kind en Gezinsbescherming. We doen dat niet alleen voor de inwoners van de gemeente Breda, maar ook als centrumgemeente voor de regio West-Brabant. Met betrekking tot GIA is onze ambitie om alle vormen van huiselijk geweld en kindermishandeling te voorkomen, (eerder) te signaleren en duurzaam te stoppen. Voor het dossier GIA zijn wij op zoek naar een contractmanager met een financiële achtergrond. In deze tijdelijke rol ben je verantwoordelijk voor een breed scala aan financiële vraagstukken rondom het thema Geweld in Afhankelijkheidsrelaties die voortkomen uit de verschillende subsidierelaties.

Wat ga je doen?

Als contractmanager Sociaal Beleid ben jij dé financieel expert en deskundige op het gebied van subsidieverlening voor de beleidsadviseurs die zich bezighouden met het thema GIA. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de beleidsadviseurs. Je brengt de financiële situatie op het gebied van meldpunt crisiszorg en GIA in beeld, geeft hierover advies en stelt heldere subsidieafspraken op in samenwerking met de beleidsmedewerkers GIA en ketenpartners. Je houdt zicht op het verloop van budgetten en voert controle op de geldstromen. Je neemt het initiatief tot het verzamelen, interpreteren en analyseren van financiële informatie. Je geeft hierover gevraagd en ongevraagd advies. Je adviseert over samenwerkingsafspraken op het gebied van GIA, draagt zorg voor de monitoring en signaleert financiële risico's en knelpunten.

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp'ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp'er te laten starten.
  • U voegt de 'Verklaring detachering in loondienst' toe aan de dossierdocumenten.
  • U bevestigt dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert de WNT-norm niet overschrijdt.
  • U bent akkoord dat kandidaten die intern op deze aanvraag reageren bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving krijgen.
  • U verklaart zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden.
  • U verklaart zich akkoord dat de inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week en dat in onderling overleg afspraken gemaakt kunnen worden over wijziging.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft minimaal één jaar ervaring op het gebied van subsidierelaties, contractbeheer en financiën.
  • Uw kandidaat heeft minimaal twee jaar ervaring in een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring in het samenwerken met externe partners en in het voeren van gespreken met deze partners, waarbij de kandidaat optreedt als vertegenwoordiger van een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat is een verbinder, netwerker, teamplayer en aanpakker. Dit moet blijken in een gesprek.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft minimaal vijf jaar ervaring op het gebied van subsidierelaties, contractbeheer en financiën. Dit moet blijken uit het CV.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat heeft minimaal vijf jaar ervaring in een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

Competenties

  • Je hebt minimaal een HBO werk- en denkniveau.
  • Je hebt ruime gemeentelijke ervaring op het gebied van subsidierelaties, contractbeheer en financiën.
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je staat stevig in je schoenen en vindt het leuk om in een politieke omgeving te werken.
  • Je toont lef en daadkracht in je werk.
  • Je beschikt over overtuigings- en veranderkracht.
  • Je kunt plannen en organiseren en bereikt concrete resultaten.
  • Je bent een verbinder, een netwerker, een teamplayer en een aanpakker.
  • Je weet hoe de hazen lopen in een politieke organisatie.

Organisatie en team

Wie zijn wij?

Het sociaal domein in Breda is volop in beweging. We ontwikkelen ons in snel tempo, om nog betere zorg, hulp en ondersteuning te kunnen bieden aan inwoners. We doen dat door enkelvoudige hulpvragen snel te beantwoorden en meervoudige hulpvragen vanuit een integraal perspectief te bekijken. We voelen ons verantwoordelijk voor meer dan alleen het uitvoeren van de wet, en willen graag kansen pakken om te doen wat nodig is en écht een verschil maakt voor inwoners. We richten ons op het herstellen van bestaanszekerheid, vergroten van kansengelijkheid en makkelijker maken van een gezond leven. Ook dat doen we in samenwerking en samenhang met collega's intern en extern.
Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie

Gespreksinformatie

De week van 13 oktober is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Vragen kunnen gesteld worden tot en met: donderdag 2 oktober 12.00 uur.
Kandidaten kunnen worden voorgesteld tot en met: woensdag 8 oktober 8.00 uur.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: ja

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur