Financieel medewerker (senior)

Botter 14 15A, 8232 JP Lelystad, Nederland

Sluit over 9 dagen
90 36 Flevoland

Begindatum:

9 jun 2025

Einddatum:

30 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 mei 2025

Opdrachtomschrijving

Functieomschrijving: Financieel Adviseur / Controller

Als Financieel Adviseur / Controller ben je verantwoordelijk voor het coördineren, monitoren en optimaliseren van diverse financiële processen binnen de organisatie. Je werkt nauw samen met verschillende teams en het directieteam (DT) om betrouwbare en inzichtelijke financiële informatie te leveren, processen te verbeteren en strategisch mee te denken over financiële sturing.

Kerntaken en verantwoordelijkheden

  • Jaarwerk en accountantscontrole: Voorbereiden en begeleiden van het jaarwerk 2024 en de daarbij behorende accountantscontrole (onderhanden werk).

  • Budgetbeheer:

    • Maandelijks opstellen van budgetoverzichten.

    • Monitoren en bespreken van budgetten met betrokken teams, met speciale focus op ICT en inhuur.

    • Ontwikkelen van een bruikbaar format voor budgetoverzichten voor zowel de teams als de directie.

  • Inhuurbeheer: Maandelijkse monitoring van het inhuur overzicht.

  • Balanscontrole: Uitvoeren van kwartaalmatige balanscontroles ter waarborging van de financiële betrouwbaarheid.

  • Interne controle: Voorbereiden en uitvoeren van de interne controle in de zomer van 2025.

  • Procesoptimalisatie (AFAS):

    • Onderzoeken en uitvoeren van efficiëntieverbeteringen binnen het financiële systeem (AFAS).

    • Signaleren van mogelijkheden voor procesverbetering en het concretiseren van voordelen en implementatiestappen.

  • Rapportageverbetering:

    • Analyseren van de huidige handmatige Excel-rapportages.

    • Onderzoeken van mogelijkheden voor automatisering en efficiëntere werkwijzen, bijvoorbeeld met formules of importmodellen.

  • Overige financiële werkzaamheden:

    • Oppakken van ad hoc financiële vraagstukken.

    • Opstellen van opdrachtbrieven.

    • Aanmaken van verplichtingen en andere voorkomende administratieve taken.

Kandidaatomschrijving

Profiel

  • Proactief, analytisch en oplossingsgericht.

  • Sterke affiniteit met financiële systemen (bij voorkeur ervaring met AFAS).

  • In staat om zelfstandig te werken en structuur aan te brengen in nieuwe werkprocessen.

  • Communicatief vaardig en in staat om complexe financiële informatie begrijpelijk over te brengen aan diverse doelgroepen

  • Must is een afgerond accountancy opleiding op HBO niveau

Interviewplanning
Wij willen graag op woensdag en/ of donderdag resp. 21 en 22 mei interviews afnemen met de top-3 kandidaten.

Dienstencategorie
Diensten van accountants, controle en boekhouding

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

  • Opleiding: Afgeronde HBO- accountancy opleiding.

  • Werkervaring: Wij zoeken iemand met minimaal 3 maanden recente relevante werkervaring bij een omgevingsdienst op een financiële afdeling.

  • Jaarrekening: Het is een must dat de kandidaat zelfstandig een jaarrekening kan samenstellen/ afronden.

Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 25 %

Pakketkennis 1
Je hebt aantoonbare recente ervaring met AFAS financieel.

Weging: 15 %

Pakketkennis 2
Je bent aantoonbaar een specialist in het werken met Excel.

Weging: 10 %

Wet -en regelgeving 1
De kandidaat heeft aantoonbare grondige kennis van het Besluit begroting en verantwoording (BBV). Toon duidelijk aan met het cv.

Weging: 15 %

Wet -en regelgeving 2
Je hebt ervaring met fiscale aspecten, zoals btw-compensatiefonds en vennootschapsbelasting voor overheden (VPB-plichtigheid).

Weging: 10 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur