Projectleider Doorstroomlocaties Statushouders

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32 Zuid-Holland

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

23 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Functie

Als Projectleider Doorstroomlocaties Statushouders ben je verantwoordelijk voor het realiseren van creatieve oplossingen voor tijdelijke huisvestingslocaties voor statushouders. Dit doe je door het proactief ophalen van mogelijke locaties, om de realisatie hiervan vervolgens aan te sturen.

Je doet dit door leiding te geven aan het projectteam Doorstroomlocaties, waarmee je ook de verantwoordelijkheid hebt om de projectplannen te maken. Je stuurt daarin vanuit je bouwkundige kennis per project op onder andere de tijdlijnen en houdt de kosten in de gaten.

Je onderhoud contacten met alle relevante partijen zoals bijvoorbeeld: provincie, woningcorporaties, Nidos, Vluchtelingenwerkgroep, marktpartijen, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, etc.

Verder organiseer je het participatieproces voor de locaties, het kostenverhaal en zorg je dat de aanvragen voor Rijksregelingen gedaan worden.

Eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding en/of een toelichting in het cv

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat heeft ervaring in een gelijksoortige functie in de afgelopen 5 jaar.
  • Kennis van bestuurlijke besluitvormingsprocessen.
  • Relevante werkervaring in een vergelijkbare functie is een pre.
  • De benodigde bouwkundige kennis om te beoordelen of je business case realistisch is.

Competenties

  • Een netwerker en verbinder.
  • Een doorzetter.
  • Proactief én pragmatisch.
  • Organisatietalent.

Organisatie en team

Organisatie

De Utrechtse Heuvelrug is een groene en mooie gemeente met 50.000 inwoners in zeven karakteristieke dorpen in een bosrijk landschap midden in het land. Het oude cultuurlandschap en het aangrenzende rivierengebied maken het plaatje compleet. Een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren.

De gemeente Utrechtse Heuvelrug is een netwerkorganisatie die midden in de samenleving staat. Onze professionals hebben hart voor de samenleving en zetten zich daar dagelijks met veel energie voor in. We hebben allerlei interessante, maatschappelijke vraagstukken en spelen in op de tendens van 'meer samenleving, minder overheid'. Wij zijn ambitieus en vallen graag op een positieve manier op. We profileren ons als duurzame gemeente.

Gespreksinformatie

De planning is als volgt:
Vragen kunnen worden ingediend tot dinsdag 28 oktober 17.00 uur
Aanbiedingen kunnen worden ingediend tot zondag 2 november 17.00 uur

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV eisen

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.

De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.

In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Indien deze informatie ontbreekt, behoudt de Inhuurdesk zich het recht de aanbieding ter zijde te leggen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur