Senior Integratie Manager

Rijksstraatweg 334, 2242 AB Wassenaar, Nederland

Sluit over 13 dagen
Geen maximum Zuid-Holland

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

31 jan 2027

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

DNB is op zoek naar 3 senior Service Integratie Manager. Het doel van de SIM rol is "het borgen van de kwaliteit en continuïteit van de ITSM processen binnen DIT Operations, Team Service Management.

Als Senior Service Integratie Manager (SIM) coördineer je-, bewaak je- en toets je de operationele ITIL processen die tussen DNB en (interne en externe) leverancier zijn ingericht, zoals change management, incident (inclusief P1/P2 management) en problem management, request fulfilment, configuration, service design & transitie, continuity- en life cycle- en knowlegde management. Tevens draai je ook Standby diensten in de avond- weekenuren.

Functieomschrijving

Je bent verantwoordelijk voor o.a.:
  • De operationele regie over de teams (intern en extern) van de operationele ITIL processen.
  • Het pro actief zorgdragen voor kwaliteitscontrole en -borging (uitvoering procesflow kwalitatief, juist en tijdig).
  • Het bieden van hulp en advies op operationeel niveau en je bent eerste aanspreekpunt van de operationele processen.
  • Het signaleren van knelpunten in de operatie en het aandragen van verbetermogelijkheden t.a.v. het proces.
  • Incident coördinatie voor P1/P2 incidenten buiten kantoor tijden.

Eisen

  • Kennis van ITSM processen:

    • Incident,

    • Problem,

    • Request,

    • Change,

    • Configuration Management,

    • Service Design & Transitie,

    • BCM,

    • Kennismanagement.

  • Kennis van het CSDM model;

  • ITIL Foundation;

  • Minimaal 5 jaar ervaring als coördinator van alle genoemde ITSM processen;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring met de opzet en/of het werken in een regie organisatie;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het coördineren van de ITSM processen;

  • Stakeholdermanagement;

  • Continuous Service Improvement;

  • Uitstekende communicatieve (schriftelijke en mondelinge) vaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal;

  • Een goede gesprekspartner voor diverse stakeholders en in staat om op diverse niveaus te schakelen;

  • Academisch werk- en denkniveau;

  • Certificering ITIL Foundation;

  • Certificering op het gebied van BISL, ITIL en ISM;

  • AgilePM Foundation/Practitioner;

  • Azure Devops (AZ900);

  • ServiceNow (ITSM);

  • ServiceNow Major Incident Module;

  • CSDM (Common Service Data model).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar ervaring in een regie organisatie.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het opzetten en opleveren van rapportages over de dienstverlening.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring met DevOps practices
  • In het opstellen van en sturen op SLA afspraken met (interne) leveranciers (Nice-to-have)

Competenties

  • Sterk in het analyseren van procesdata en het signaleren van trend
  • Organiseren en plannen
  • Goede gesprekspartner voor zowel technische als niet-technische stakeholders.
  • In staat om verbeterinitiatieven te initiëren en te begeleiden.
  • Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid

Organisatie en team

Afdeling/sectie: DIT Operations | Service Management

Andere collega's in het Team Service Management zijn de Service Delivery Managers (5), de Procesmanagers (4), de Service Integration Managers (3) en het ServiceNow team (10). Je werkt in deze rol werk nauw samen met de (IT) Business en de externe leveranciers.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Schaal: 9

Type screening: VOG, omdat: Komt niet aanraking met vertrouwelijke data.

Verlengingsopties: 12 maanden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur