Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Inhuurdesk
Logo van Inhuurdesk

Manager

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit over 20 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

20 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Utrechtse Heuvelrug

Ben jij de koersvaste manager die onze gezamenlijke slagkracht vergroot en richting geeft?
Voor ons Managementteam zijn wij op zoek naar een:

Verbindende Manager Bedrijfsvoering
36 uur per week

Jij bent de manager die met veel plezier samenwerkt aan de doorontwikkeling en verdere professionalisering van onze bedrijfsvoering. De aandachtsgebieden zijn: Financiën, HR, Inkoop, Juridische Zaken, Openbare Orde en Veiligheid, Communicatie en Organisatie Ontwikkeling. Dit valt onder Thema Koers - het organisatieonderdeel dat gericht is op de interne dienstverlening en advisering aan de organisatie en het bestuur. Als thema leveren wij belangrijke strategische informatie waarmee College, Raad en Management ondersteund worden bij het vroegtijdig signaleren van ontwikkelingen in de samenleving en het bepalen of bijsturen van de (beleids)koers van de gemeente.

Belangrijke opgave en aandachtspunten in deze opdracht

  • Het creëren van een omgeving waarin medewerkers met enthousiasme en plezier hun werk kunnen doen.
  • Bijdragen aan teamontwikkeling, inclusief het op orde krijgen van de teams
  • Opnieuw inrichten en borgen van verschillende werkprocessen binnen de teams
  • Implementatie en borgen van het recent vastgestelde inkoopbeleid en -proces.
  • Inzet op toekomstbestendigheid van de gemeentelijke financiën, met name vanaf 2028.
  • Uitwerking van de HR-visie naar beleid en uitvoering en rolneming van het team
  • Uitwerken en implementeren van het Samenwerkingsmodel Bedrijfsvoering

Je geeft ruimte en vertrouwen aan de drie teamleiders en ca. 70 medewerkers om als professional het werk te doen en het beste uit zichzelf te halen. Je staat voor gelijkwaardigheid en bent voor hen zichtbaar, benaderbaar en een sparringpartner op hoofdlijnen. De drie teamleiders hebben een directe verantwoordelijkheid voor de personele ondersteuning van de teams en de dagelijkse aansturing. Op inhoud werken de professionals van de verschillende aandachtsgebieden met een grote mate van zelfstandigheid voor verschillende opdrachtgevers. Aangezien je zelf ook opdrachtgever bent, ben je verantwoordelijk voor een aantal concernopgaven en ben je eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van de activiteiten, werkwijze en systemen. Waar nodig stel je prioriteiten in het aannemen van opdrachten/projecten en ondersteun je de teamleiders hierin. Daarnaast houd je je bezig met bestuurlijke advisering van verschillende portefeuillehouders.
Als lid van het managementteam (MT) stuur je samen met de andere themamanagers, de gemeentesecretaris en de concerncontroller de organisatie integraal aan en werk je aan verschillende concernopgaven. Jij draagt bij aan samenhang en verdere professionalisering.

Eisen

  • Academisch werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding(en) in een relevante studierichting.
  • Aantoonbare ervaring met (gemeentelijke) financiën.
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een managementfunctie op tactisch en strategisch niveau (met bedrijfsvoeringstaken) binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden.
  • De aangeboden kandidaat is geen ZZP'er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.
  • Akkoord met het ondertekenen van een integriteitsverklaring bij gunning van de opdracht.

Wensen en competenties

Wensen

  • Als ervaren bedrijfsvoerder heb je ervaring met versterken of implementeren van dienstverlenende werkwijzen en het versterken van een integrale visie op de uitvoering van werkprocessen. (10 Punten)
  • Je hebt ervaring met het brede pallet van bedrijfsvoering en kent de waarde van adequate dienstverlening, waaronder adequate stuurinformatie op basis waarvan beleid getoetst en doorontwikkeld kan worden. (5 Punten)
  • Gemeentelijke ervaring is een pré. (5 Punten)
  • Kandidaat is beschikbaar voor gesprekken op donderdag 15 januari 2026 tussen 12 en 16 uur. (5 Punten)

Competenties

  • Je bent richtinggevend, standvastig en hebt lef en durf.
  • Je communiceert helder, bent een natuurlijk leider.
  • Voor jou is het geen probleem om knopen door te hakken en moeilijke beslissingen te nemen.
  • Je bent een verbinder, motivator en teamspeler.
  • Je werkt graag en goed samen met zowel het MT, college, Teamleiders en medewerkers binnen de verschillende teams.
  • Je bent in staat om binnen onze gezamenlijke koers en de strategische doelen die er zijn, realistische prioriteiten te stellen. Daarbij is het voor jou vanzelfsprekend planmatig en gestructureerd te werken.

Organisatie en team

Jij bent de manager die met veel plezier samenwerkt aan de doorontwikkeling en verdere professionalisering van onze bedrijfsvoering. De aandachtsgebieden zijn: Financiën, HR, Inkoop, Juridische Zaken, Openbare Orde en Veiligheid, Communicatie en Organisatie Ontwikkeling. Dit valt onder Thema Koers - het organisatieonderdeel dat gericht is op de interne dienstverlening en advisering aan de organisatie en het bestuur. Als thema leveren wij belangrijke strategische informatie waarmee College, Raad en Management ondersteund worden bij het vroegtijdig signaleren van ontwikkelingen in de samenleving en het bepalen of bijsturen van de (beleids)koers van de gemeente.

Je geeft ruimte en vertrouwen aan de drie teamleiders en ca. 70 medewerkers om als professional het werk te doen en het beste uit zichzelf te halen. Je staat voor gelijkwaardigheid en bent voor hen zichtbaar, benaderbaar en een sparringpartner op hoofdlijnen. De drie teamleiders hebben een directe verantwoordelijkheid voor de personele ondersteuning van de teams en de dagelijkse aansturing. Op inhoud werken de professionals van de verschillende aandachtsgebieden met een grote mate van zelfstandigheid voor verschillende opdrachtgevers.

Als lid van het managementteam (MT) stuur je samen met de andere themamanagers, de gemeentesecretaris en de concerncontroller de organisatie integraal aan en werk je aan verschillende concernopgaven. Jij draagt bij aan samenhang en verdere professionalisering.

Gespreksinformatie

Gesprekken donderdag 15 januari 2026 tussen 12 en 16 uur. Selectie vindt plaats op basis van gestelde criteria. De gesprekken zijn doorslaggevend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: start met een half jaar. voorkeur zo snel mogelijk of uiterlijk 1 februari. met mogelijkheid tot 2 keer een verlenging van een half jaar.

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Gewenste contractvorm: Detachering.

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur