Adviseur Financien & Control

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit over 5 dagen
32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

6 jun 2025
Dit ga je doen
Het versterken van de concernbrede financiële functie en het verbeteren van de aansturing van de integrale P&C processen.
In deze functie ligt de focus op concern brede financiële vraagstukken en werk je dicht bij de politiek.

Verder ga je
  • Herontwerpen van de P&C processen binnen de door de organisatie vastgestelde kaders en uitgangspunten;
  • Beschrijven van rollen, taken en verantwoordelijkheden binnen P&C cyclus zodanig dat de proceseigenaar daarop kan sturen;
  • Inzichtelijk maken van de benodigde kwaliteiten per rol en benodigde individueel leertraject van betrokken medewerkers;
  • Per proces opstellen van een actieplan om tot een in de praktijk werkend proces te komen;
  • Structuur neerzetten voor het opstarten van een verbetercyclus waarbinnen de proceseigenaar kan sturen op de resultaten en het continue verbeteren van de processen.

Doel:
In het project staat de volgende hoofdvraag centraal: Hoe kunnen we de financiële functie versterken en efficiënter maken en het verbeteren van de aansturing van de integrale P&C processen?

De financiële functie wordt versterkt door:
  • Het versterken van de financiële ondersteuning van de thema’s;
  • Het verbeteren van de (aansturing van de) integrale P&C processen;
  • Het verbeteren van de samenwerking tussen Bestuur, MT, organisatie en team financien

Team
In deze functie ben je onderdeel van het team Financiën, dat bestaat uit 20 collega’s. Het team Financiën adviseert en ondersteunt bestuur, directie en organisatieonderdelen, stelt het financieel beleid op en voert de Planning en Control-cyclus uit. In deze functie werk je direct samen met twee ervaren strategisch financieel adviseurs en werk je nauw samen met de concerncontroller.

Dit ben jij
Jij houdt van het politiek spel en bent een stevige gesprekspartner. Je hebt levenservaring en snapt hoe een politieke organisatie werkt. Met jouw strategische  aanpak zorg je dat de juiste onderwerpen op de agenda komen en je hebt daarbij oog voor alle verschillende belangen. Je overziet het grotere geheel en met jouw overtuigingskracht krijg je mensen in beweging.

Wij vragen
  • Een relevante financiële afgeronde hbo- of wo-opleiding;
  • Kennis van gemeentefinanciën, de algemene uitkering,
  • Er is een nieuwe financiële verordening, jij kunt deze aanscherpen en de vertaalslag maken voor de raad, bestuur en organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring als strategisch financieel adviseur
  • De BBV is voor jou als thuiskomen. Je kunt deze toepassen en doorvertalen naar de praktijk
  • Durf om buiten de gebaande paden te denken;
  • Innovatiekracht, jij bent vernieuwend.
 
 
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur