Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland
Begindatum:
3 jan 2022Einddatum:
3 mei 2022Uren per week:
24Publicatiedatum:
25 nov 2021Organisatie
Aan de slag voor Midden-Delfland
Het verschil, dat kun jij maken bij Midden-Delfland. Het Bijzonder Provinciaal Landschap tussen Rotterdam, Den Haag en Delft. Een uniek stukje Nederland waar inwoners goed zijn voor elkaar, het landschap en de karakteristieke dorpen. Waar de koe zoveel mogelijk in het weiland staat en weidevogels zich thuis voelen in de polders. Waar je nog kunt genieten van de eerlijke, volle smaak van lokale groenten, melk, kaas en vlees. Een plek die stedelingen uitnodigt om op adem te komen.
Het team openbare orde en veiligheid
Midden-Delfland bevindt zich midden in een gebied van grote steden, met grootstedelijke veiligheidsproblematiek. In deze context ligt er een uitdaging voor het team openbare orde en veiligheid om ook multi-problematiek effectief aan te pakken.
Het team bestaat uit vijf medewerkers. Het is een nieuw en jong team dat zich kenmerkt door flexibiliteit, toewijding en teamwork. Het team valt onder verantwoordelijkheid van de teamleider Juridische Zaken, Openbare Orde en Veiligheid en de afdelingsdirecteur van het team is tevens de gemeentesecretaris.
Als adviseur Openbare orde en Veiligheid in Midden-Delfland steek je graag de handen uit de mouwen. Je staat daarbij stevig in je schoenen, je bent stressbestendig en je hebt kennis van zaken. Op hectische momenten weet jij de juiste prioriteiten te stellen. Je werkt in een interessante en dynamische omgeving en levert een belangrijke bijdrage aan een veilige en leefbare gemeente.
Opdracht
Wij zoeken een ervaren adviseur Openbare orde en Veiligheid.
Samen met de Beleidsmedewerker Openbare Orde en Veiligheid adviseer je de burgemeester op het gebied van openbare orde, integrale veiligheid en crisisbeheersing. Je bent daarom goed bekend met de diverse bevoegdheden van de burgemeester op het gebied van openbare orde en veiligheid, met de focus op crisisbeheersing.
Je hebt een antenne voor communicatie en bent op de hoogte van wat er leeft in het werkveld en de (bestuurlijke) omgeving. Het volgen van de regionale/landelijke ontwikkelingen is dan ook één van de hoofdtaken van jou.
Je hebt een verbindende rol naar andere spelers op het gebied van integrale veiligheid en bent –mede – verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van het lokale veiligheidsbeleid. Met je kennis over veiligheidsthema’s, de Gemeentewet en de APV werk je dan ook nauw samen met gemeentelijke afdelingen, politie, openbaar ministerie, woningbouwcorporaties en maatschappelijke instellingen. Je denkt ‘out of the box’ in het vinden van oplossingen voor actuele veiligheidsvraagstukken.
Daarnaast ben je ook bekend met de taken en verantwoordelijkheden van de gemeentelijke BOA. Je draagt zorg voor de vertaling van vastgesteld beleid en denkt mee aan de uitvoering. Ook adviseer je de medewerker vergunningverlening bij de (grotere) evenementen.
Namens de gemeente ben je vertegenwoordiger in verschillende lokale en regionale overlegstructuren van ketenpartners en overheden. Als zodanig maak je een vertaalslag van nationaal en regionaal denken naar lokaal maatwerk, passend bij typische veiligheidsproblematiek van onze dorpen en buitengebied.
Het is een pré als jij als Officier van Dienst bevolkingszorg inzetbaar bent bij een ramp of crisis.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding.
2. Aantoonbare werkervaring bij of voor een overheidsinstelling.
3. Uurtarief gemaximeerd op € 90,- inclusief reiskosten woon-werk, alsmede Fee Flextender, maar exclusief BTW.
Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Bestuurskunde, Rechten of Veiligheidskunde (15 punten).
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Medior / Senior adviseur Openbare orde en Veiligheid in de afgelopen 7 jaar (30 punten).
6. Aantoonbare kennis van het veiligheidsdomein en crisisbeheersing opgedaan d.m.v. aantoonbare werkervaring of een afgeronde opleiding / cursus (25 punten).
7. Aantoonbare werkervaring met beleidsmatige aspecten zowel strategisch als de oplevering van producten binnen het werkgebied Openbare orde en Veiligheid in de afgelopen 7 jaar (duidelijk weergegeven in het cv middels een toelichting) (15 punten).
8. Een afgeronde opleiding tot Officier van Dienst (10 punten).
9. Uurtarief vanaf € 75,00 tot € 85,00 inclusief reiskosten woon-werk, alsmede Fee Flextender, maar exclusief BTW (5 punten).
Competenties
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In ieder geval maandag en dinsdag (in verband met stafoverleg, politieoverleg en regionale overleggen). De derde dag is in overleg nader te bepalen.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 7 december 2021 van 09:30 uur tot 11.00 uur (en als extra optie van 12.00 uur tot 13 uur). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 6 december 2021 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 29 november 2021, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 1 december 2021 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 3 december 2021, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.