Raadhuisplein 2, 2922 AD Krimpen aan den IJssel, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
12 nov 2024Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Wet DBA Landingspagina: https://www.flextender.nl/dba/
Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruitdenkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Krimpen aan den IJssel heeft momenteel twee locaties voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Daarnaast worden diverse vluchtelingen opgevangen bij gastgezinnen. In tegenstelling tot de reguliere vluchtelingenopvang wordt deze opvang niet door het COA gecoördineerd. Dit betekent dat wij de opvang zelf organiseren. We doen dit met de inzet van een multidisciplinair team, waarin de Specialist Integratie een belangrijke rol speelt.
Opdrachtomschrijving voor de Specialist Integratie
De Specialist Integratie is verantwoordelijk voor het bevorderen van de sociale integratie van bewoners door het organiseren van activiteiten, het begeleiden van bewoners naar lokale initiatieven en het ondersteunen van hun integratieproces. De Specialist Integratie werkt samen met het team aan de coördinatie en uitvoering van activiteiten op locatie en is het aanspreekpunt voor bewoners.
Taken en verantwoordelijkheden
Bewoners informeren over en begeleiden naar relevante lokale activiteiten die hun integratie bevorderen.
Organiseren van thema-avonden over onderwerpen zoals cultuur, integratie en maatschappelijke participatie.
Leiden van werkoverleg binnen het team om activiteiten af te stemmen.
Begeleiden van bewoners in hun persoonlijke en sociale ontwikkeling, met een focus op integratie.
Coördineren van bewonersactiviteiten, zoals verjaardagen, zodat bewoners en buurtbewoners hier geen last van hebben en de veiligheid wordt gewaarborgd.
Organiseren en coördineren van de huiswerkklas voor bewoners ter bevordering van hun taalvaardigheid en integratie.
Wie wij zoeken
Je hebt een diploma Social Work (minimaal MBO 4).
Ervaring met gezinsgericht werken en groepsdynamiek.
Ervaring met bewoners met trauma’s is een pré.
Proactieve houding, sterk in prioriteiten stellen en verwachtingen managen.
Je kunt flexibel, creatief en planmatig werken.
Rijbewijs en auto (indien nodig).
Ervaring met opvanglocaties voor vluchtelingen uit Oekraïne is een pré.
BHV-diploma gewenst.
Vereisten/ knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
2. Aantoonbare en goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift (aan de hand van een korte motivatie herleidbaar);
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als woon- en/of gezinsbegeleider of casusregisseur;
4. Bereid om in de avonden én in de weekenden te werken;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding Social Work, Sociaal Cultureel Werk of Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening op minimaal mbo-niveau 4 (30 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als woon- en/of gezinsbegeleider (20 punten);
7. Een maximum uurtarief van €60,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender(10 punten);
8. Aantoonbaar woonachtig in Krimpen aan den IJssel of binnen een straal van maximaal 50 kilometer (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).
9. Aantoonbaar kennis van de Sociale Kaart in Krimpen aan den IJssel (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten).
Competenties
Sensitief;
Nieuwsgierig;
Open;
Opmerkzaam;
Assertief;
Proactief;
Zelfstandig en een teamplayer;
Planmatig;
Flexibel;
Creatief;
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 25 november 2024 tussen 10 en 12 uur via teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 22 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.
Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.