Raadhuisplein 2, 2922 AD Krimpen aan den IJssel, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2025Uren per week:
24-32Publicatiedatum:
30 sept 2024Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Functieomschrijving
Als projectleider SROI en duurzame uitstroom ben je verantwoordelijk voor de coördinerende aanpak van Social Return binnen de gemeente Krimpen aan den IJssel. Krimpen aan den IJssel is voor de uitvoering van de Participatiewet één van de drie deelnemende gemeenten binnen de gemeenschappelijke regeling IJsselgemeenten. In jouw functie werk je nauw samen met de arbeidsmakelaars van het Werkplein van IJsselgemeenten om duurzame uitstroom te creëren door middel van inzet van SROI maar ook door actief in gesprek te gaan met lokale werkgevers en te zorgen voor een warme en duurzame samenwerking om inwoners uit de Participatiewet uit te laten stromen naar (betaald) werk. Jouw focus ligt op het opzetten van een coördinerende aanpak van SROI en het realiseren van duurzame uitstroom uit het Participatiewet bestand van de gemeente Krimpen aan den IJssel door een inzet op lokale werkgevers.
Opdracht
Implementeren van een gecoördineerde aanpak van SROI binnen de gemeente en deelnemen aan regionale overleggen.
Actief informeren van betrokkenen (opdrachtgevers, opdrachtnemers, inkoop) over social return.
Afspraken maken en vastleggen met opdrachtnemers en advies en ondersteuning bieden bij de invulling van social return.
Monitoren en rapporteren van de realisaties van social return afspraken en adviseren over eventuele sancties.
Nieuwe kansen creëren om social return creatiever in te vullen, waardoor ondernemers op een breder vlak iets terug kunnen doen voor de samenleving.
Actief samenwerken met de arbeidsmakelaars en casemanagers van het Werkplein IJsselgemeenten en lokale partners om uitstroom van inwoners te realiseren waarbij je ook fysiek op het Werkplein werkt.
Acquisitie bij lokale werkgevers voor duurzame uitstroom en onderhouden van samenwerkingen.
Signaleren van kansen bij (lokale) werkgevers om vraag en aanbod op de arbeidsmarkt bij elkaar te brengen.
Gesprekken voeren met werkgevers om duurzame werkplekken te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
De onderliggende vragen van werkgevers herkennen en als sparringpartner meedenken over oplossingen.
Actuele kennis van arbeidsmarktontwikkelingen en trends bijhouden om werkgevers proactief en effectief te adviseren.
Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
2. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met of kennis van de participatie wet;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Social Return (benoem dit duidelijk in het cv);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als accountmanager, werkgeversadviseur of SROI expert bij een gemeente of WSP; (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het bevorderen van de samenwerking tussen externe partners en gemeente (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten)
8. Maximum uurtarief van € 97,50 exclusief BTW inclusief reiskosten woon-werk verkeer (30 punten).
Competenties
Open;
Toegankelijk;
Resultaatgericht;
Creatief;
Proactief;
Teamspeler;
Doorzetter;
Commercieel;
Communicatief sterk.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 16 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 14 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.
Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.