Kon. Julianalaan 3, 2224 EW Katwijk aan Zee, Nederland
Begindatum:
18 aug 2025Einddatum:
18 feb 2026Uren per week:
24 - 36Publicatiedatum:
23 jul 2025Als Functioneel Beheerder Burgerdienstverlening ben je verantwoordelijk voor het beheren, optimaliseren en verder ontwikkelen van applicaties die essentieel zijn voor de digitale dienstverlening aan inwoners van Katwijk. Je richt je met name op de systemen Civision Samenlevingszaken en iSamenleving. Je fungeert als brug tussen gebruikers, leveranciers en de technische achterzijde van de systemen. Je analyseert gebruikersbehoeften, vertaalt deze naar functionele oplossingen en begeleidt implementaties. Je draagt hiermee bij aan een snellere, toegankelijkere en persoonlijkere digitale overheid.
Je komt te werken binnen het cluster Informatie & Automatisering (I&A), in het domein Burgerdienstverlening. Hier werk je samen met collega-functioneel beheerders en informatieadviseurs aan het verbeteren van de digitale dienstverlening.
Verantwoordelijkheden
Ondersteunen van eindgebruikers bij vragen of problemen rondom burgerdienstverleningsapplicaties.
Signaleren en doorvoeren van verbeteringen en innovaties binnen de applicaties.
Testen van nieuwe functionaliteiten en adviseren over de inrichting.
Analyseren van gebruikerswensen en begeleiden van implementaties.
Afstemmen van technische mogelijkheden op gebruikersbehoeften en zorgen voor duidelijke communicatie.
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad..
Wie is tekenbevoegd (naam en functie)?
Met het verstrekken van de opdracht aan de inschrijver (ongeacht of dit een eenmanszaak, een BV of met tussenkomst van een intermediair is) en de gemeente Katwijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Katwijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de aangeboden kandidaat een zzp’er is.
Minimaal 3 jaar relevante werkervaring als applicatiebeheerder binnen een gemeentelijke organisatie.
Aantoonbare werkervaring met het in gesprek gaan met medewerkers met weinig tot geen technische kennis van applicaties, benoem hiervan tenminste 1 voorbeeld met bijbehorende opdracht.
Minimaal een succesvol afgeronde hbo-opleiding in een van de volgende richtingen: ICT, Technische Informatica, Business & IT of vergelijkbare studierichtingen.
De kandidaat beschikt over een HBO-bachelor in Informatica, Bedrijfskundige Informatica, Technische Informatica, Informatiemanagement, of Business IT & Management (30%)
Benoem minimaal 3 referentie opdrachten waarbij je als functioneel beheerder hebt gewerkt met complexe applicaties.
Met 'complex' bedoelen we applicaties die integratie vereisen met meerdere systemen, onder strenge beveiligingseisen functioneren, en essentieel zijn voor de operationele continuïteit van een organisatie. Hoge beveiligingseisen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, naleving van normen zoals ISO 27001, NEN 7510, ISO/IEC 27017, ISO/IEC 27018, GDPR, PCI DSS, of HIPAA. (30%)
Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 als functioneel beheerder bij een gemeentelijke instelling; en benoem minimaal 3 referentie opdrachten waarbij je als functioneel beheerder hebt gewerkt met complexe applicaties (plus rest aanvulling) (20%)
Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 als functioneel beheerder bij een gemeentelijke instelling; en benoem minimaal 3 referentie opdrachten waarbij je als functioneel beheerder hebt gewerkt met complexe applicaties (plus rest aanvulling) (20%)
Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder met minimaal twee van de volgende applicaties: Civision Samenlevingszaken en iSamenleving. Deze ervaring moet inclusief maar niet beperkt zijn tot dagelijks beheer, gebruikersondersteuning, en het uitvoeren van updates (20%)
Niet bekend
Je komt te werken binnen het cluster Informatie & Automatisering (I&A), in het domein Burgerdienstverlening. Hier werk je samen met collega-functioneel beheerders en informatieadviseurs aan het verbeteren van de digitale dienstverlening.
De kandidaat is inzetbaar vanaf medio augustus 2025 tot en met medio februari 2026 voor 24 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
De kandidaat is inzetbaar vanaf medio augustus 2025 tot en met medio februari 2026 voor 24 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.