Business Developer E-Identity Wallets

Blaak 40, 3011 TA Rotterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
115 40 Zuid-Holland

Begindatum:

1 mei 2024

Einddatum:

1 mei 2025

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

5 apr 2024

Opdrachtomschrijving
KVK is op zoek naar een Business Developer E-Identity Wallets. Binnen de KVK houdt de afdeling InnovatieLab zich onder meer bezig met het ontwikkelen van Proof of Concepts en Minimal Viable Products. Dit doet zij onder meer op het gebied van Digitale Identiteiten, Identity Wallets en breder authenticatie en data uitwisseling zoals beschreven in het eIDAS stelsel.Momenteel lopen er diverse trajecten binnen het InnovatieLab op bovenstaand gebied. Onder meer wordt de deelname aan de EU Large Scale Pilot eID Wallet door het InnovatieLab georganiseerd. Deze deelname is nu gepland van juni 2023 tot juni 2025 met een uitloop tot juni 2026.Ter ondersteuning van deze deelname, en eventuele deelname aan andere identiteit en wallet projecten zoekt de afdeling InnovatieLab een tijdelijke uitbreiding in de vorm van een Business developer. Door de aard van de opdracht wordt specifiek een Business developer gezocht met achtergrond in e-Identity, zowel op het vlak van kennis en kunde, als op het gebied van persoonlijkheid. Voor een Business developer met betrekking tot e-identity is het essentieel om de verbinding te leggen tussen diverse interne en externe stakeholders, waarbij rekening wordt gehouden met verschillende belangen en binnen het complexe technologische landschap van het project. Daarbij is het begeleiden, coördineren, plannen en uitvoeren van projecten, het stimuleren van innovatie en ideeënvorming belangrijk.

Het Digitale Identiteits team binnen InnovatieLab dat zich bezighoudt met de Europese Large Scale Pilots heeft een gedetailleerd projectplan opgetuigd waarin 8 werkstromen zijn gedefinieerd. Deze werkstromen zullen er toe leiden dat de KVK goed voorbereid is op de revisie van de eIDAS verordening en de KVK in staat is om de bedrijfsgegevens van een ondernemer makkelijk in te zien en te gebruiken middels een digitale wallet. Deze werkstromen zijn alsvolgt: Wettelijke kaders, taxonomie, duiding, plaatsen van attestaties middels vertrouwensdiensten, plaatsen van attestaties en legal person data middels KVK zelf, Nederlandse pilots, Europese pilots en communicatie naar stakeholders. Deze werkstromen inclusief al het werk wat hier ligt hebben veel afhankelijkheden tot elkaar. Als Business developer in het Digitale Identiteits team zal je bijdragen aan één of meerdere van deze werkstromen.

Wat ga je doen?
Als Business developer ben je de schakel tussen interne en externe stakeholders, en zorg je ervoor dat de technische en inhoudelijke doelen van onze e-identity projecten worden behaald. Deze projecten, uitgevoerd binnen ons Innovatielab, hebben als doel om ondernemersidentiteit, organisatievertegenwoordiging en machtigingen te ontwikkelen en te implementeren, vaak in de vorm van gegevens in een Identity Wallet, inclusief de Europese Identity Wallet.

Je zult onderdeel uitmaken van de twee hoofdprojecten die voortvloeien uit de EU Large Scale Pilots: Potential en EWC. Potential, een samenwerkingsverband tussen meerdere EU-landen en Oekraïne, richt zich op de implementatie van de European Digital Identity Wallet in toegang tot overheidsdiensten, bankrekeningen, SIM-registratie, mobiele rijbewijzen, e-handtekeningen en e-recepten. Het EWC-consortium, geleid door Zweden en bestaande uit diverse EU-lidstaten en Oekraïne, werkt aan digitale reisdocumenten, organisational digital identity en betalingen in een wallet omgeving.

Wat vragen wij?

  • Je hebt een all-round ontwikkeling in kennis en competenties, waarbij je alle aspecten van (ICT-)technisch- en niet-technische ontwikkeling van nieuwe (ICT) diensten hebt aangestipt. Denk hierbij aan het binnen de bedrijfseconomische context plaatsen van het uitvragen van klantwensen, het uitschrijven van klantwensen in een user-story, het omzetten van de klantwensen in requirements voor jezelf of om te delen met anderen en effectief samenwerken in een Agile omgeving.

  • Je hebt aantoonbare ervaring in het succesvol leiden van projecten in complexe bestuurlijke omgevingen, zoals overheidsinstanties of Zelfstandige Bestuursorganen (ZBO's). Hierbij heb je te maken gehad met specifieke uitdagingen op het gebied van privacy, data-veiligheid, en communicatie met interne en externe partners.

  • Je bent een dynamische en proactieve professional die uitblinkt in het vinden van praktische oplossingen. De ideale kandidaat is energiek en gericht op het vereenvoudigen en efficiënt oplossen van uitdagingen, met een aanpak die gericht is op helder en effectief resultaat.

  • Je hebt ervaring met het coördineren van projecten, waarbij je verantwoordelijk bent voor het waarborgen van succesvolle projectuitvoering en het behalen van doelstellingen.

  • Je beschikt over een gedegen kennis van e-identiteit en digitale wallets, en bent je bewust van de gevoeligheden rondom het beheren van persoonsgegevens en de uitdagingen van datakoppelingen. Je bewaakt binnen projecten de doelstellingen, wettelijke randvoorwaarden en de data-visie van de organisatie, met een specifieke focus op de omgang met gevoelige persoonsgegevens.

Kandidaatomschrijving

Analytisch vermogen
Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.

Flexibiliteit
Past verschillende werkwijzen toe en gedraagt zich anders in verschillende situaties om een doel te bereiken.

Communiceren
Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden.

Deskundigheid
Het ontwikkelen van eigen kennis over het vakgebied en deze kennis effectief benutten voor de eigen functie of organisatie.

Ondernemerschap
Signaleert kansen in de markt, zowel voor bestaande als nieuwe diensten en/of producten, handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen.

Let op!: Voorafgaand aan de beoordeling van uw aanbieding wordt deze getoetst op volledigheid en geldigheid aan de hand van de in de uitvraag gestelde eisen en de informatie in het CV. Indien gestelde eisen niet aantoonbaar in het cv zijn te herleiden dan zal deze eis in het antwoord van uw aanbieding worden aangepast. Het resultaat daarvan is dat uw aanbieding of lager scoort in de ranking of terzijde wordt gelegd. U ontvangt hierover een gemotiveerd bericht.

79620000-6 - Diensten voor de terbeschikkingstelling van personeel, met inbegrip van tijdelijk personeel

Eisen

Kennis
Kandidaat heeft aantoonbare WO werk- en denkniveau

Kennis
Kandidaat heeft actuele kennis van e-identity: kennis over dienstverlening rondom identiteiten zoals SSI wallets, DigiD, Digital Identity Service Providers, eHerkenning en/of andere middelen, stelsels en dienstverlening rondom identificatie en authenticatie van natuurlijke of rechtspersonen

Ervaring
Kandidaat is (in de afgelopen 5 jaar) zelfstandig verantwoordelijk geweest voor de realisatie van een project of vergelijkbare verantwoordelijkheden en heeft aantoonbare ervaring daarin

Ervaring
Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring als Business Developer of vergelijkbare verantwoordelijkheden

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 30 %

Opleiding
Kandidaat heeft een afgeronde WO diploma in de richting van een technische of bedrijfseconomische opleiding

Weging: 7 %

Ervaring
Kandidaat is ... jaar zelfstandig verantwoordelijk voor de realisatie van een project geweest of vergelijkbare verantwoordelijkheden gehad

  • 0 tot 3 jaar (3 %)

  • 3 tot 5 jaar (5 %)

  • 5 jaar of meer (9 %)

Ervaring
Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met werken aan innovatie in een overheidsverband

  • 0 tot 3 jaar (3 %)

  • 3 tot 5 jaar (5 %)

  • 5 jaar of meer (8 %)

Ervaring
Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met ondernemerschap of het opzetten van een Business Unit binnen een organisatie of op een andere manier trekkend vermogen kan aantonen door bijvoorbeeld de introductie van een product of dienst

  • 0 tot 3 jaar (3 %)

  • 3 tot 5 jaar (5 %)

  • 5 jaar of meer (9 %)

Ervaring
Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met opzetten of beheren van online diensten voor eindgebruikers

  • 0 tot 3 jaar (3 %)

  • 3 tot 5 jaar (5 %)

  • 5 jaar of meer (9 %)

Opdracht
Kandidaat heeft een uitgebreid netwerk van de partijen die zich bezighouden met het opzetten en ontwikkelen van identificatie, authenticatie, autorisatie en/of vertrouwens diensten onder EIDAS2

Weging: 8 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Het interview heeft een tweeledig doel.

Allereerst toetsen we de kennis en ervaring van de kandidaat. Basis hierin vormt het eerder ingediende CV in relatie tot de uitvraag. Een negatieve afwijking leidt tot bijstelling van de eerdere beoordeling die heeft geleidt tot de uitnodiging voor het interview en kan leiden tot uitsluiting van de verdere procedure.

Vervolgens gaan we met de kandidaat in gesprek om te toetsen hoe de benodigde competenties terugkomen in de manier hoe hij/zij binnen de opdracht het werk zal gaan doen en wat hij/zij aan vaardigheden meebrengt om dit juist te doen.

Zeer goed 20% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer goed aan in relatie tot de opdracht. Alle elementen en aspecten van de competenties zijn volledig inhoudelijk aansprekend en zeer goed beantwoord. Er worden inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die volledig aansluiten bij de opdracht van KVK.

Goed 10%  – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat goed aan in relatie tot de opdracht. De meeste elementen en aspecten van de competenties zijn inhoudelijk aansprekend en goed beantwoord. Er worden inhoudelijk specifieke en relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die goed aansluiten bij de opdracht van KVK.

Voldoende 3% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat voldoende aan in relatie tot de opdracht. De elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. Er worden geen inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die duidelijk aansluiten bij de opdracht van KVK.

Onvoldoende 0%  – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer beperkt aan in relatie tot de opdracht. Niet alle elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. De Kandidaat geeft naar het oordeel van het beoordelingsteam te weinig of geen inhoudelijk antwoord op de gestelde vragen.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.