Project Management Officer

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 95,00 32 Gelderland

Begindatum:

27 mei 2024

Einddatum:

31 okt 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

29 apr 2024

Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Voor meer informatie over het Kadaster zie www.kadaster.nl.

Opdrachtomschrijving
Een PMO is een onmisbare schakel in het succes van complexe projecten en programma’s. De PMO ondersteunt de interne project/programma organisatie, om optimaal te kunnen sturen en grip te krijgen en te houden. Hierdoor heeft de projectmanager tijd en handen vrij om zich te richten op de externe omgeving en het bijbehorende stakeholdersmanagement. Een belangrijke taak van een PMO is om zorg te dragen voor de betrouwbaarheid, kwaliteit en toegankelijkheid van sturingsinformatie. Dat maakt het dé plek voor inzicht en overzicht. Met de juiste knowhow, tooling, templates en technieken, houdt de PMO de projectorganisatie op koers, zodat de organisatie de meest complexe projecten en programma’s gestructureerd kan sturen, ondersteunen en beheersen.

Een PMO kan worden ingezet op onderdelen als het opstellen van rapportages, bijhouden van het projectdossier, configuratiemanagement, bijhouden van diverse registraties (o.a. risicolog, issuelog). Hierbij wordt een eenduidige manier van werken gehanteerd waardoor efficiëntie bereikt wordt doordat o.a. dezelfde taal gesproken wordt (referentiekader). De PMO zal deelprojecten of (kleine) onderdelen van het project moeten kunnen aansturen (junior projectmanager niveau).

Opdrachtomschrijving specifiek
De specifieke opdracht is het ondersteunen van de senior projectmanager/programmamanager bij het begeleiden en coördineren van diverse aanbestedingen m.b.t. de huidige infrastructuur. Ook de ondersteuning bij het uitvoeren van de transitie en implementatie zoals vastgesteld in de aanbesteding behoort tot de opdracht. En ten slotte het zorgen dat alle benodigde documentatie t.b.v. het Adviescollege ICT conform richtlijnen opgeleverd wordt i.v.m. diverse audits.

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden voor de Project Management Officer zijn: 

  • Ondersteunen bij het bewaken van de voortgang van projecten en het tijdig signaleren van onverhoopte afwijkingen en waar mogelijk voorzien van oplossingen;

  • Het mede opzetten, realiseren en beheren van adequate documentatie/rapportages van de projecten;

  • Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures;

  • Assisteren van de projectmanager bij de werkzaamheden ten behoeve van periodieke management- en voortgangsrapportages (planning en financiën);

  • Verzorgen en verbeteren van de communicatie naar portfolio-, programma- en projectleden en overige stakeholders;

  • Het begeleiden en ondersteunen van de projectmanager, waaronder het waar nodig oppakken van secretariële en organisatorische taken;

  • Als PMO maak je functioneel deel uit van het Projectteam. Je legt verantwoording af aan de projectmanager;

  • De PMO zal deelprojecten of (kleine) onderdelen van het project moeten kunnen aansturen (junior projectmanager niveau).

Specifieke taken voor deze opdracht:

  • Het ondersteunen van de senior projectmanager;

  • Het fungeren als sparringpartner voor de senior projectmanager;

  • Het uitvoeren van PMO taken;

  • Het zorgen dat alle benodigde documentatie t.b.v. het Adviescollege ICT conform richtlijnen opgeleverd wordt i.v.m. diverse audits;

  • Het organiseren van vergaderingen, meetings en opleidingen;

  • Verslaglegging project en/of stuurgroep overleggen;

  • Financiële verantwoording van de programmabudgetten;

  • Opzet communicatie berichten;

  • Voorbereiden van maandrapportages;

  • Achterhalen status van uitgezette activiteiten;

  • Beheer projecten in het projectmanagementprogramma Fortes Change Cloud (FCC).

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 27 mei 2024 tot en met 31 oktober 2024 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 keer 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

Eisen

  • U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

  • HBO werk- en denkniveau.

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare relevante ervaring als PMO.

  • Aantoonbare relevante PMO ervaring binnen een multiproject-omgeving.

  • Aantoonbare relevante kennis van - en ervaring met projectadministraties en projectfinanciën c.q. – control.

  • P3O foundation -, IPMA-PMO - en/of IPMA-D certificaat, dan wel een soortgelijk certificaat

  • Ervaring met Agile projectaanpak (mindset en methodieken zoals Scrum en Kanban, PTB en Jira)

  • Specifieke competenties voor de opdracht:

    • Teamspeler, initiatiefrijk, kunt goed beïnvloeden

    • Je bent communicatief vaardig en hebt een goede schrijfvaardigheid

    • Je creëert op een natuurlijke manier draagvlak

    • Open

    • Analytisch vermogen

    • Mensgericht

    • Stressbestendig

    • Resultaatgericht

    • Plannen en Organiseren

    • Flexibel

    • Pragmatisch

    • Realistisch

Wensen

U toont duidelijk aan welke wijze de door u geleverde expertise en competenties (soft en hard skills) binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten. (max. 300 woorden) (zie ook Opdracht omschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score (40%)

Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van een PMO-functie bij de overheid dan wel ZBO. Uit cv dient te blijken dat u voldoet aan bovenstaande. Beoordeling: hoe beter de ervaring aansluit bij de wenen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score (weging 30%).

Aantoonbare kennis van Cloud en IT (globaal). Uit cv dient te blijken dat u voldoet aan bovenstaande. Beoordeling: hoe beter de ervaring aansluit bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score (15%)

Aantoonbare kennis en ervaring met Prince 2 Foundation. Uit cv dient te blijken dat u voldoet aan bovenstaande. Beoordeling: hoe beter de ervaring aansluit bij de wenen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score (15%)

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.