PAM Engineer

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 8 dagen
115 36-40 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 aug 2026

Uren per week:

36 - 40

Publicatiedatum:

7 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen de directie IT bevindt zich de unit IT4ALL. Deze unit is o.a. verantwoordelijk voor de service delivery van alle generieke diensten aan medewerkers en IT teams. De unit is verdeelt in meerdere agile teams die elk hun eigen aandachtsgebied hebben.

Voor de ondersteuning van het  Priviledged & Access Management (PAM) Team is het Kadaster op zoek naar een PAM engineer. Mn zal de kandidaat werken aan de automatisering van een aantal te leveren diensten ihkv  het managen van privileged accounts en aansluiten van diensten hierop. Daarnaast borgen zowel techniek als proces rondom Endpoint protection (EPM) management als onderdeel van onze zero trust doelstellingen.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Delinea solution;

  • Entra ID en (Azure) Active Directory;

  • Powershell;

  • Python;

  • Agile werken.

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • De inrichting en het beheer van de Delinea Privileged Access Management solution;

  • Het verder verbeteren van de weerbaarheid van Kadaster door het aansluiten van systemen op de PAM-dienst;

  • Het adviseren van DevOps teams en overige stakeholders m.b.t. inrichting keuzes i.h.k.v. reguliere beheerprocessen en security overwegingen;

  • De borging van nieuwe ontwikkelingen in de markt v.w.b. trends, wet- en regelgeving op de eigen dienstverlening;

  • Bijdrage leveren aan projecten en programma’s tbv aansluiting van diensten op de services die PAM als team levert;

  • Uitvoering van incidenten- en wijzigingsbeheer.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
  • Een maximum uurtarief van 115,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4;
  • Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare kennis en ervaring binnen het werkveld van de informatiebeveiliging in het algemeen en PAM/EPM in het bijzonder;
  • Minimaal HBO/WO werk- en denkniveau, verkregen door opleiding of ervaring richting IT;
  • aantoonbare kennis van de volgende producten en technieken, minimaal 3 jaar bewezen werkervaring: Delinea solution, Entra ID en (Azure) Active Directory, Powershel.
  • Minimaal 3 jaar praktijkervaring met Business Analyse op het gebied van Priviledged Access Management;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare praktijkervaring met scripting talen als Powershell en Python;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare praktijkervaring met authenticatie protocollen als SAML, OAUTH2 en Kerberos;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met het zero trust model;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden (schriftelijk en mondeling) op minimaal Nederlandse taalniveau B2.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 of meer jaren ervaring als PAM Engineer (10 punten);
  • Minimaal 5 of meer jaren ervaring met Delinea (20 punten);
  • Minimaal 5 of meer jaren ervaring met ENtra ID, Azure AD/AAD (20 punten);
  • Minimaal 5 of meer jaren ervaring met Powershell (20 punten);
  • Gecertificeerd op het gebied van zero trust (bijv Sans) en/of de bovengenoemde technieken: a. Meer dan 2 certificaten (20 punten); b. 1 of 2 certificaten (10 punten); c. Geen certificaat (0 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Proactief en initiatiefrijk;
  • Teamspeler;
  • Analytisch vermogen;
  • Flexibel.

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 augustus 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 18-08-2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Tarief
Maximaal € 115,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij

De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Voor de professional
Conceptovereenkomsten

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

    • 1d Detacheringsovereenkomst

  • Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. 

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Per leverancier mag 1 offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring 
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur