Changemanager

Nieuwe Dukenburgseweg 21a, 6534 AD Nijmegen, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 24- 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

5 aug 2025

Omschrijving

Wij zoeken een ervaren changemanager die de brug weet te slaan tussen ITIL, DevOps en projectmatig werken. Iemand die begrijpt dat changemanagement niet draait om het creëren van flow en controle – met draagvlak bij zowel beheer als projectteams.

Waarom deze opdracht? Je krijgt de kans om het changemanagementproces te herontwerpen op basis van ITIL stevig te verankeren binnen een publieke binnen maatschappelijk relevante organisatie. Samen met de capaciteitsmanager leg je de basis voor een soepel samenspel tussen vraag en aanbod, waarbij changes vanuit de deelnemende gemeenten moeiteloos kunnen worden ingepland én uitgevoerd. Met jouw inzet zorgen we voor een werkbare flow die zowel DevOps-teams, projectleiders als beheerders ondersteunt en versterkt.

Wat ga je doen? iRvN is de afgelopen jaren sterk gegroeid, en dat geldt ook voor het aantal changes dat we uitvoeren. Met de toename van niet-standaard changes door verSaasing, strengere beveiligingseisen én eigen ontwikkeltrajecten, groeit de behoefte aan een robuust changemanagementproces. Ook het beheer van changes van externe leveranciers vraagt om meer regie. We zijn bezig het proces opnieuw te ontwerpen dat rekening houdt met een meer agile benadering van het werk. We zoeken we een changemanager die dit helpt vorm te geven en te laten landen in de organisatie:

  • Een stabiele basis neerlegt voor ons changemanagementproces (gebaseerd op ITIL)

  • De verbinding maakt met agile/DevOps-teams, projectleiders en beheer

  • Richtlijnen en procedures opstelt die praktisch uitvoerbaar zijn

  • Tools, templates en overlegstructuren ontwikkelt die het proces ondersteunen

  • Draagvlak weet te creëren en collega’s meeneemt in het waarom en het hoe

  • Escalatie- en beoordelingsroutes helder maakt en borgt.

Je krijgt ruimte en vertrouwen om het proces slim in te richten – passend bij een organisatie die veel in beweging is, en waarin we steeds vaker multidisciplinair samenwerken.

Je houdt je onder andere bezig met:

  • Het implementeren van het nieuwe changemanagement proces

  • Het opstellen van een changemanagement plan waarin we betere standaarden kunnen ontwikkelen

  • Het opzetten van een verbeterproces voor de coördinatie van processen

  • Het voorzitten van het CAB team

  • Het aansturen van de change coördinatoren

  • Het mede opstellen van proces KPI’s

  • Brug bouwen tussen ontwikkelingen, projecten en de aansluiting met change

Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de laatste 8 jaar als Changemanager binnen IT- (beheer)organisaties;

  • Aantoonbare werkervaring met Excel en Power BI (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: inhoud opdracht/functie, organisatie, periode, naam referent, e-mailadres en/of telefoonnummer.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo+ niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met TopDesk;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij/met gemeentelijke IT-structuren of regionale samenwerkingsverbanden.

Competenties

  • Een praktische en onafhankelijke houding;

  • Je bent analytisch, communicatief sterk en weet belangen op strategisch en tactisch niveau te verbinden;

  • Resultaatgericht;

  • Proactief en initiatiefrijk;

  • Helicopterview;

  • Werkt goed en graag in teamverband en verbindt collegas met verschillende achtergronden;

  • Klant- en servicegericht, maar ook resultaatgericht en accuraat;

  • Beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in oplossingen zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen;

  • Adviesvaardigheden op zowel tactisch als strategisch niveau;

  • Naast goede schriftelijke vaardigheden, ook overtuigend kunnen presenteren en motiveren.

Organisatie en team

iRvN beheert centrale en decentrale ICT-hardware (inclusief netwerk en telefonie), applicaties, basis- en kernregistraties. iRvN is geen doel op zichzelf maar een platform om verdere samenwerking tussen gemeenten, ketenpartners en andere overheden te stimuleren en te faciliteren.
Voor een aantal gemeenten wordt ook (delen van) het functioneel beheer verzorgd door iRvN.

iRvN ontwikkelt zich de komende jaren van een ICT-beheerorganisatie naar een informatie-beheerorganisatie.
We zijn partner- en klantgericht, zorgen voor een uitstekend functionerende werkomgeving voor medewerkers en faciliteren wensen en ontwikkelingen van de aangesloten organisaties.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 26 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 18 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Max € 100,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting).

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma - di - wo - do - vrij
Is hybride werken mogelijk: Ja

Voor de zzp'er

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nee  

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur