Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Implementatiemanager P&O

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
105 32 Gelderland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

30 nov 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Op 1 januari 2026 zal voor het ERP deel het Kadaster overgaan van SAP naar AFAS. De directie P&O is op drie onderdelen betrokken bij deze overgang: als gebruiker, als dienstverlener (functioneel beheer) en als kennisadviseur (domeineigenaar). De manager P&O Services treedt namens P&O op als domeineigenaar voor het projectteam VIBE (optimaliseren bedrijfsvoering en klantregistratie).

Het team P&O Services is op zoek naar een tijdelijke implementatiemanager voor P&O. Extra ondersteuning is nodig om de directie P&O mee te nemen in de veranderingen en daarin de drie verschillende rollen te blijven onderscheiden. De implementatiemanager zal als verlengstuk, nauw samenwerken met de manager P&O Services.

Omschrijving van de opdracht
De opdrachtnemer zal optreden als liaison tussen het veranderteam, de domeineigenaar en functioneel beheer en de gebruikers om op tijd de implementatiekant en behoeftes vanuit P&O goed in beeld te hebben, de beweging in gang te zetten en te houden. Bij voorkeur eerdere ervaring met ERP implementaties.

 Taken en Verantwoordelijkheden:

  • Je bent iemand die wil samenwerken, makkelijk verbinding kan maken en hands-on is.

  • Je bent lid van het team P&O Services

  • Je bent lid van het VIBE project veranderteam.


Taken:

  • Betrekken en op de hoogte houden van de domeineigenaar en MT P&O bij de voortgang;

  • Mede opstellen van de inhoudelijke documentatie t.b.v. besluitvorming;

  • Ondersteunen van de manager P&O Services en de directeur P&O bij de functionele gevolgen voor het werk binnen P&O en binnen P&O Services in het bijzonder.

  • Ondersteunen MT P&O om de gehele directie P&O tijdig en op een uitlegbare manier mee te nemen wat de veranderingen voor management en medewerkers zal betekenen.

  • Integraal onderdeel zijn van het veranderteam om gezamenlijk de implementatiedoelen te behalen.

  • Communicatie mede beoordelen / organiseren voor de hele directie over de verschillende ontwikkelingen

  • Coördineren en begeleiden van ESSA-initiatieven binnen domein P&O;

  • Betrekken van de juiste mensen die voor de verschillende onderdelen input moeten leveren – met akkoord van de domeineigenaar;

  • Betrekken van de relevante experts vanuit – keten perspectief

Vereisten / knock-outcriteriate

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een maximum uurtarief van € 105 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee en overige kosten;

  3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als senior adviseur/implementatiemanager/verandermanager;

  5. Aantoonbare kennis/ervaring van HRM domein;

  6. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 7 pagina's A4.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:

  1. U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). (40 punten);

  2. U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). (30 punten);

  3. U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). (30 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;

  • Helicopterview;

  • Adviesvaardigheid;

  • Overtuigingskracht;2

  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;

  • Klantgericht;

  • Kwaliteitsgericht;

  • Proactief en initiatiefrijk.

CV-eisen
Maximaal 7 pagina’s, opgesteld in het Nederlands. In het cv ook de uitwerking van de gunningscriteria verwerken. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Conceptovereenkomsten 

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:  Detacheringsovereenkomst;

  • Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden. 

Contractpartijen 
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. 

Voorwaarden 
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. 

Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. 

VOG 
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

WAADI 
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 21 mei en donderdag 22 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 20 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer, die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt, en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur