Logo van Kadaster
Logo van Kadaster

Full Stack Software Engineer

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

2 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

36 - 40

Publicatiedatum:

11 dec 2025
Opdracht tarief 97Opdracht uren 36 - 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Kadata internet betreft een portaal waar zakelijke klanten maatwerkproducten kunnen bestellen.

Het Gismaatwerk-IT team is verantwoordelijk voor het onderhoud van de Kadata Internetapplicatie, die momenteel draait op .NET-Framework, dat sinds 2022 end-of-life is verklaard. Technische en strategische overwegingen verhinderen een eenvoudige migratie van deze applicatie naar opvolgende Microsoft technologieën. Binnen Kadaster is Java de voorkeurstaal, en om de applicatie toekomstbestendig te maken, is besloten om Kadata Internet 1-op-1 opnieuw te bouwen in Java binnen het MAP-platform. Dit sluit aan bij de lange termijn architectuur van Kadaster.
Deze bouwfase is in 2025 grotendeels afgerond.

Hoewel het team uitgebreide kennis heeft van de Kadata Internetapplicatie, ontbreekt het aan voldoende expertise op het gebied van Java-ontwikkeling. Om de transitie succesvol en tijdig uit te voeren, is er behoefte aan een Full Stack Software Engineer met kennis van zowel .NET als Java. Deze engineer moet ook over didactische vaardigheden beschikken, zodat hij/zij het team kan begeleiden en ondersteunen in de overgang naar Java-ontwikkeling. De engineer zal in deze opdracht vooral zorgen voor kennisoverdracht, waardoor het team in de toekomst zelfstandig het beheer van de Java-applicatie kan uitvoeren.
De kandidaat voert de opdracht in volledige zelfstandigheid uit, zonder gezagsverhouding en met eigen verantwoordelijkheid voor de wijze van uitvoering.

Als zelfstandig software engineer voert u de opdracht uit in afstemming met een professioneel Agile/Scrum team, waarbij u op eigen wijze en verantwoordelijkheid bijdraagt aan de doorontwikkeling en het beheer van applicaties voor het verwerken en uitleveren van geo- en vastgoedinformatie.

Verantwoordelijkheden:

  • Ondersteunen van het team bij het ontwikkelen in Java door kennisoverdracht en coaching.

  • Optreden als sparringpartner voor het team bij het oplossen van technische restpunten, op basis van eigen expertise.

  • Afstemming met het Scrum/DevOps-team vindt plaats door, op eigen initiatief, deel te nemen aan relevante overleggen (zoals stand-ups, retrospectives, refinements en planningsessies).

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • Java 11;

  • Spring Boot;

  • REST JSON-webservices;

  • SQL – Oracle;

  • Kubernetes;

  • Maven;

  • Unit Testen;

  • Full stack / vertical programming;

  • Jira;

  • Git;

  • Continuous Integration / Continuous Delivery.

Op te leveren tussen-/eindresultaten

Afronding van de 1-op-1 herbouw van de .NET Framework-applicatie 'Kadata Internet' naar een Java-oplossing door oplevering van:

  • De herbouw van resterende .NET-framework onderdelen van de bestaande Kadata Internet applicatie in JAVA en de aansluiting daarvan op hierboven genoemde componenten. Op te leveren per Q2 2026;

  • Ondersteunen van het Gismaatwerk-IT-team bij het werken met Java door kennisoverdracht en coaching zodat het team zelfstandig het beheer van de opgeleverde applicatie kan uitvoeren. Op te leveren per Q2 2026;

  • Opzetten en wijzigen backend-applicatiecode en unittests d.m.v. Java. Op te leveren per Q2 2026;

  • Uitvoeren van werkzaamheden voor testautomatisering, zoals het wijzigen en toevoegen van Glue code (Selenium, Cucumber). Op te leveren per Q2 2026;

  • Toepassen en bijhouden van Java ontwikkelstandaarden. Op te leveren per Q2 2026;

  • Verzorgen van kennisdeling aan de huidige ontwikkelaars. Op te leveren per Q2 2026.

Eisen

  • Een maximum uurtarief van € 97,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee administratieve partner en overige kosten.

  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 7 pagina’s A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal pagina’s te worden opgenomen!

  • Minimaal 6 jaar werkervaring in een Java/Spring Boot omgeving.

  • Ervaring en affiniteit hebben in het overbrengen van (Java) kennis.

  • Minimaal 3 jaar ervaring met REST JSON webservices.

  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.

  • Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams.

  • Ervaring met het ontwikkelen van C# .NET webapplicaties.

  • Minimaal 2 jaar werkervaring met SQL.

  • Minimaal 3 jaar werkervaring met Git.

  • Minimaal 3 jaar werkervaring met Scrum.

  • Minimaal 3 jaar werkervaring met CI/CD (met technieken als Docker, OpenShift, Tekton, ArgoCD).

  • Taalniveau Nederlands minimaal B2.

  • Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 300 woorden) voor de uit te voeren opdracht gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden) (max 50 punten).

  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden) (max 50 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;

  • Helicopterview;

  • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld;

  • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief;

  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;

  • Klantgericht;

  • Proactief en initiatiefrijk;

  • Teamspeler;

  • Analytisch vermogen;

  • Kwaliteitsgerichtheid;

  • Gestructureerd werken en documenteren;

  • Goed kunnen functioneren in een dynamische werkomgeving;

  • Organisatiesensitiviteit.

Organisatie en team

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Datum verificatiegesprekken

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 31 december 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 30 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen:

  • De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

CV-eisen
Maximaal 7 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal pagina’s te worden opgenomen!

Overige informatie

  • Conceptovereenkomsten

    • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

      • 1a Modelovereenkomst ZZP

      • 1b Opdrachtovereenkomst indirecte ZZP

      • 1c Opdrachtovereenkomst

    • Voor deze opdracht gaat administratieve partner een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

  • Contractpartijen
    Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

  • Voorwaarden
    Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.

    Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.

  • Geheimhoudingsverklaring
    Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

  • VOG
    De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Acquisitie
    Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

    Administratieve partner als bemiddelaar
    Voor deze opdracht treedt administratieve partner op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van administratieve partner voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met administratieve partner aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van administratieve partner worden vastgelegd.
    Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.

    Administratieve partner zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst administratieve partner.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Op dit moment is ons kantoor gesloten. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur