Logo van Kadaster
Logo van Kadaster

Projectmanager CRM

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief 140Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Het Kadaster is op zoek naar een krachtige projectmanager met een track-record in CRM implementaties, die energie krijgt van het verbinden van mensen, processen en technologie. Met jouw ervaring help je onze organisatie om klantrelatiebeheer te harmoniseren en toekomstbestendig te maken.

Je bent verantwoordelijk voor de implementatie van het CRM systeem en harmoniseren van bestaande processen. Jij werkt vanuit een heldere CRM-visie en borgt dat organisatiedoelen zijn vertaald naar CRM-strategie, klantreizen, processen en orderflows.

Je zorgt dat het project de vastgestelde resultaatdoelstellingen binnen de gespecificeerde toleranties (van tijd, kosten, kwaliteit, scope, voordelen (benefits) en risico’s). Je houdt het project compact en strak georganiseerd.

Je hebt visie en bent mensgericht. Je bent gewend om te gaan met nieuwe wensen, tegenstrijdige belangen en weerstanden op alle niveaus. Je houdt het doel en gemaakte afspraken scherp, maar schroomt niet op basis van gesignaleerde risico’s of nieuwe inzichten het gesprek aan te gaan.

Je borgt dat de beheerorganisatie en operationele afdeling klaargestoomd worden voor de nieuwe tooling en werkwijze en de voorwaarden worden gerealiseerd om de beoogde benefits te verzilveren.

Je legt verantwoording af aan de gedelegeerd opdrachtgever/stuurgroep VIBE en werkt nauw samen met de klankbordgroep KOSMO, het verandermanagementteam KOSMO, de programmamanager VIBE en verandermanager VIBE. 

Je formeert en stuurt een klein sterk team. Je hebt ervaring met multidisciplinaire teams, het managen van afhankelijkheden, capaciteitsplanning en het brengen van werk naar DevOps teams.

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • MSP, Prince 2, Agile

  • ADKAR

  • BiSL

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Levert een PID op basis van de bestaande concept versie en richt de projectorganisatie in;

  • Rapporteert over voortgang, bestedingen en afwijkingen ten opzichte van de kaders die zijn vastgesteld;

  • Bewaakt de scope van het project (samen met opdrachtgever) en rapporteert over afwijkingen;

  • Inventariseert, analyseert en rapporteert projectrisico's en -issues richting opdrachtgever en/of stuurgroep, formuleert beheersmaatregelen en managet risico's en issues;

  • Initieert en onderhoudt proactief relaties met verschillende stakeholders. Kent en managet hun verwachtingen en informeert hen op de juiste momenten om zodoende de projectdoelstellingen te realiseren;

  • Borgt (samen met de verandermanager) effectief verandermanagement voor alle betrokken stakeholdergroepen door alle fases van change acceptatie;

  • Zorgt voor datakwaliteit, dataveiligheid en compliance;

  • Zorgt voor communicatie van en naar opdrachtgever en stakeholders;

  • Zorgt voor overdracht van project naar de staande organisatie en borgt (samen met de verandermanager) dat de organisatie klaar is voor de change.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten.

  • Een maximum uurtarief van 140,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee en overige kosten.

  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina's A4.

  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift.

  • Minimaal HBO/WO werk- en denkniveau.

  • Minimaal 5 jaar ervaring als Projectmanager.

  • Kennis van- en minimaal 3 jaar ervaring met PRINCE2 en Agile.

  • Aantoonbare kennis en minimaal 2 ervaringen als projectleider in een CRM-project.

  • Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter.

Wensen en competenties

Wensen

  • U toont duidelijk aan op welke wijze de door u geleverde expertise en competenties (soft en hard skills) binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook Opdracht omschrijving en verantwoordelijkheden).
  • U geeft een beschrijving van aanpak voor het geschetste project, waaruit blijkt dat u ervaring heeft met implementatie van CRM systemen, customer.

Competenties

  • Resultaatgericht en gestructureerd;
  • Strategisch en analytisch inzicht;
  • Enthousiast en overtuigend;
  • Sensitief voor de organisatiecultuur en veranderdynamiek;
  • Proactief en probleemoplossend;
  • Nieuwsgierig naar technologische ontwikkeling in klantrelatiebeheer.

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Het Kadaster is bezig met het vervangen van haar gehele SAP landschap. In het programma VIBE zijn 6 (clusters van) projecten gedefinieerd:

  • ERP-Core (Inkoop, Finance en HR)

  • Klantregistratie (CRM) en Verkoopordermanagement (VOM)

  • Productie-ordermanagement (POM)

  • Datawarehouse & business Intelligence (MI)

  • Integratie platform (IP)

  • Uitfaseren SAP

Binnen dit programma zoekt het kadaster naar een Ervaren Projectmanager voor de implementatie van het cluster Klantregistratie en verkoopordermanagement (KOSMO)

Klant- en OrderSysteem Modernisering en Optimalisatie (KOSMO)
Momenteel worden de klantregistratie-, verkooporder processen en ook een deel van de productieorder processen binnen het Kadaster ondersteund door SAP SD, SAP MM en SAP CRM. KOSMO is een van de projecten onder VIBE om te zorgen voor een efficiëntere bedrijfsvoering en invulling van de klantinteractie binnen het Kadaster. We gaan aan de slag met standaardprocessen en verdere digitalisering & automatisering van onze klantprocessen voor 23 diensten met 900 producten. Het project heeft impact op organisatie, klantbeeld en processen. Daarbij dienen de processen geharmoniseerd te worden. We vervangen twee verweven applicaties die voor een deel maatwerk zijn. Het aanbestedingstraject hiervoor loopt.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 6 januari 2026. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 2 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
2x 12 maanden

Tarief
Maximaal € 140,00

Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Overige informatie

  • Conceptovereenkomsten

    • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

      • 1d Detacheringsovereenkomst

    • Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

  • Contractpartijen
    Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

  • Voorwaarden
    Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.

    Per leverancier mag 1 offerte worden ingediend op deze aanvraag.

  • Geheimhoudingsverklaring 
    Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

  • VOG
    De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • WAADI
    Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Acquisitie
    Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr