Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

CRM Adviseur/ Functioneel Consultant

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 12 dagen
125 32-36 Gelderland

Begindatum:

15 okt 2025

Einddatum:

14 okt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

5 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Uiterlijk eind 2027 moet het Kadaster de systemen voor Customer Relation Management(CRM), VerkoopOrderManagement (VOM) en de Product Diensten catalogus (PDC) zijn vervangen. Deze transitie heeft een aanzienlijke impact op de organisatie en raakt  veel diensten. Hierbij gaan we niet ‘as is’ over maar gebruiken we het moment om op te schonen en processen optimaal in te richten. Generiek waar het kan en uniek waar het nodig is. 

Voor de uitvoer van dit project is een projectorganisatie en een verandermanagementteam ingericht. De afdeling Operatie Dienstverlening Registratie (ODR) heeft speelt een belangrijke verantwoordelijkheid bij het beheer van de systemen en het optimaliseren van klantprocessen en neemt vanuit die scope deel aan het project. Tijdens de voorbereidingen voor de aanbesteding is duidelijk geworden dat het om een complex speelveld gaat. Zodra de voorbereidingen voor de implementatie starten is het van cruciaal belang dat Kadaster kennis en ervaring heeft om met de leverancier deze complexiteit om te zetten in generieke processen, oplossingen en inrichtingskeuzes. De CRM-adviseur gaat deze taak op zich pakken en stuurt en denkt van strategisch tot technisch niveau mee. Dit gebeurt in nauwe samenwerking  met de adviseurs, de product owner en de functioneel beheerders binnen het team van ODR. Deze collega’s brengen vooral kennis in van de huidige situatie, terwijl de  CRM-adviseur met zijn of haar ervaring uit eerdere migraties waardevolle inzichten toevoegt.  Zo bouwen we tijdens deze migratie stap voor stap de kennis op.

Als CRM- adviseur ben je een verbindende kracht binnen het team dat verantwoordelijk is voor de implementatie en het in beheer nemen van een nieuw CRM-systeem in een SaaS-omgeving.

Je werkt nauw samen met de leverancier, bereidt besluitvorming voor, doet inrichtingsvoorstellen en bewaakt de generieke inrichting van het systeem. Daarbij betrek je actief de gebruikersorganisatie bij het ontwerp en de implementatie, met als doel een efficiënt en gebruiksvriendelijk proces voor zowel klant als interne gebruiker. 

Je werkt hierbij vanuit je ervaring in omgevingen waar casegericht werken en verkoop- en productieorder processen samengaan. Je begrijpt de dynamiek van klant- of dossiergerichte processen in combinatie met gestandaardiseerde productie- of leveringsprocessen. Je bent in staat om deze werelden te verbinden in één generiek CRM-procesmodel, waarbij flexibiliteit en efficiëntie in balans zijn. 

Binnen het team lopen er ook andere implementatietrajecten, zoals een nieuw systeem voor indentiteits- en toegansgbeheer. De overgang van applicaties en systemen in eigen beheer naar Saas-diensten heeft impact op de taken en de benodigde kennis van de betrokken product owners en functioneel beheerders. De CRM- adviseur adviseert ook over deze veranderingen en adviseert het management.

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • SAP-ECC 6.0 Ehp 8; 

  • SAP-CRM 7.0 Ehp 4;

  • Product Diensten Catalogus beheren we in ECC;

  • CIAM (indentiteits- en toegangsgbeheer).

 De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn: 

  • Projectmatige samenwerking: je fungeert als schakel in het project tussen interne stakeholders en de externe leverancier vanuit de afdeling ODR Je bereidt besluitvorming voor en vertaalt functionele wensen naar concrete inrichtingsvoorstellen. Je adviseert het management op de te maken keuzes.

  • Generieke inrichting bewaken: je zorgt dat het nieuwe CRM-systeem generiek en schaalbaar wordt ingericht, met oog voor herbruikbaarheid en standaardisatie.

  • Gebruikersbetrokkenheid: je betrekt actief de gebruikersorganisatie bij ontwerp, validatie en adoptie van het systeem.

  • Procesoptimalisatie: je stuurt op het standaardiseren van processen, met specifieke aandacht voor de integratie tussen verkoopordermanagement en productieordermanagement.

  • Datamigratie: je bereidt de migratie voor van (minimale) data uit het oude systeem, inclusief datakwaliteit, mapping en validatie naar de nieuwe oplossing.

  • Training & adoptie: je ondersteunt key users, adviseurs, functioneel beheerders en eindgebruikers bij de overgang naar het nieuwe systeem en bouwt de benodigde kennis op bij de betrokken collega’s.

  • Kwaliteitsborging: je stuurt op de functionele kwaliteit van de oplossing en bijdragen aan testscenario’s en acceptatiecriteria.

  • Integratie met aanpalende SaaS-oplossingen: je stemt de CRM-inrichting af met systemen zoals CCaaS (bijv. klantcontactplatformen) en CIAM (identiteits- en toegangsbeheer), om een geïntegreerde klantreis en veilige toegang te waarborgen.

  • Advisering: je adviseert het management over de in te richten nieuwe organisatie en de benodigde kennis.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten;

  • Een maximum uurtarief van 125,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee en overige kosten;

  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina's A4;

  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;

  • HBO/WO werk- en denkniveau, bij voorkeur in Bedrijfskunde, Informatiekunde of een vergelijkbare richting;

  • Minimaal 5 jaar ervaring met CRM en andere Saas diensten en diepgaande kennis van verschillende CRM systemen;

  • Minimaal 5 jaar ervaring met grote complexe verandertrajecten;

  • Minimaal 7 jaar ervaring met projectmanagement.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt aantoonbare en relevante ervaring met de gevraagde werkzaamheden. Geef aan (max 300 woorden) waaruit deze ervaring blijkt en hoe je draagvlak creëert bij veranderingen en een verbindende rol pakt.

    Beoordeling: De mate waarin de voorbeelden aansluiten bij de werkzaamheden van het Kadaster (weging max. 40 punten).

    • Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (40 punten);

    • Antwoord sluit voldoende aan (20 punten);

    • Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 punten);

    • Antwoord sluit niet aan (0 punten).

  • Je laat via een casus (max. 300 woorden) zien hoe je stuurt op procesoptimalisatie. Waarbij je laat zien hoe je schakelt tussen de verschillende niveaus en de stakeholders erbij betrekt. (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).

    Beoordeling: De mate waarin de casus en voorbeelden relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster (weging max. 30 punten).

    • Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (30 punten);

    • Antwoord sluit voldoende aan (15 punten);

    • Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (5 punten);

    • Antwoord sluit niet aan (0 punten).

  • Je toont duidelijk aan (max 300 woorden) hoe je de kennis m.b.t. CRM en werken met SaaS diensten opbouwt in de organisatie. (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).

    Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score (weging max. 30 punten).

    • Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (30 punten);

    • Antwoord sluit voldoende aan (15 punten);

    • Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (5 punten);

    • Antwoord sluit niet aan (0 punten).

Competenties

  • Inzicht in verkoop- en productieprocessen en hun onderlinge afhankelijkheden;

  • Ervaring met datamigratie en verandermanagement;

  • Sterke communicatieve en projectmatige vaardigheden;

  • Kan makkelijk kennis overdragen en mensen stimuleren;

  • Vermogen om functionele keuzes te onderbouwen en te vertalen naar systeeminrichting;

  • Ervaring met integratie van CRM met andere SaaS-oplossingen zoals CCaaS en CIAM;

  • Focus op gebruikerservaring en procesverbetering;

  • Een stevige persoonlijkheid die staat voor bepaalde keuzes en draagvlak creeert.

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 29 september 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 26 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

De standplaats is Apeldoorn. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Tarief
Maximaal € 125,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.
Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Overige informatie

  • Conceptovereenkomsten

    • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

      • 1d Detacheringsovereenkomst

  • Contractpartijen
    Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. 

  • Voorwaarden
    Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
    Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.

  • Geheimhoudingsverklaring 
    Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

  • VOG
    De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • WAADI
    Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Acquisitie
    Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

  • Voorwaarden 
    Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. 

  • Geheimhoudingsverklaring
    Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. 

LET OP!!
Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.

Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. 

Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur