Begindatum:
13 okt 2025Einddatum:
31 mrt 2026Publicatiedatum:
5 sept 2025Opdracht
Je bent verantwoordelijk voor het gehele werving & selectieproces; van vacature intake tot het arbeidsvoorwaardengesprek;
Je zorgt voor een optimale candidate experience;
Je onderhoudt contact met kandidaten en onze interne business en je adviseert hen vanuit jouw recruitmentexpertise;
Je wacht niet tot je reacties binnen krijgt maar bent zelf actief op zoek naar kandidaten;
Je volgt de ontwikkelingen op de markt en kijken continu naar hoe processen efficiënter ingericht kunnen worden.
Je werkt meestal op één van onze twee locaties in Apeldoorn. Soms ben je ook te vinden op andere locaties van het Kadaster, zoals Zwolle of Arnhem. Gedeeltelijk thuis werken hoort ook tot de mogelijkheden (maximaal 1 a 2 dagen per week). Deze opdracht wordt uitgevoerd onder feitelijke leiding en toezicht van het Kadaster, op grond van een detacheringsovereenkomst.
Recruitment heeft voor jou geen geheimen. Met jouw bijdrage aan de (interne) doorstroom én het werven van nieuwe collega’s bouw jij mee aan het Kadaster. Je gaat een belangrijke bijdrage leveren aan het vervullen van vacatures binnen het Kadaster.
Door je nieuwsgierigheid en creativiteit vind je nieuwe collega’s voor het Kadaster. Door continu in gesprek te zijn met het management weet je waar de behoeften liggen. Kortom, stakeholdermanagement. Naast het opbouwen en onderhouden van relaties, blijf je up-to-date op het gebied van de nieuwste (technologische) ontwikkelingen. We vragen je dan ook actief mee te denken over wervingsstrategieën voor de komende jaren.
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen.
Belangrijkste technieken, methoden en tools:
SAP/Succesfactors Recruitment (Marketing);
Excel – office 365;
LinkedIn Recruiterseat;
AFAS/Ubeeo
Opstellen talentpools;
STAR-methoden of soortgelijke interviewtechnieken;
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
Het volledige recruitmentproces draaien van A tot Z. Denk aan het schrijven van vacatureteksten volgens onze schrijfwijzer, selecteren en voordragen van kandidaten, het voeren van sollicitatiegesprekken en arbeidsvoorwaardengesprekken.
Talent sourcen en het aanmaken van talentpools;
Samenwerken binnen het recruitment team;
Relaties opbouwen en onderhouden met de business en potentiële kandidaten;
Up-to-date blijven op het gebied van de nieuwste (technologische) ontwikkelingen en dit ook gebruiken in de praktijk.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
Een maximum uurtarief van 85,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee en overige kosten;
Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina's A4;
Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger;
Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als corporate recruiter.
Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring als recruiter in een organisatie met meer dan 1000 werknemers.
Aantoonbare ervaring met STAR-interviewen, kennis van recruitmentprocessen en het voeren van arbeidsvoorwaardengesprekken (omschrijf dit in maximaal 100 woorden) – totaal 20 punten
Beoordeling:
Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (20 punten);
Antwoord sluit voldoende aan (10 punten);
Antwoord sluit niet aan (0 punten).
Aantoonbare ervaring in de werving van leidinggevende functies en zwaardere adviseurs profielen (omschrijf in maximaal 100 woorden) – totaal 20 punten;
Beoordeling:
Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden – totaal 20 punten;
Antwoord sluit voldoende aan (10 punten);
Antwoord sluit niet aan (0 punten).
Aantoonbare ervaring met LinkedIn recruiter seat (omschrijf dit in maximaal 100 woorden) – totaal 15 punten;
Beoordeling
Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (15 punten);
Antwoord sluit voldoende aan (10 punten);
Antwoord sluit niet aan (0 punten).
Aantoonbare ervaring met ATS-systemen (omschrijf in maximaal 100 woorden) – totaal 15 punten;
Beoordeling:
Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (15 punten);
Antwoord sluit voldoende aan (10 punten);
Antwoord sluit niet aan (0 punten).
Een motivatie van wat jouw aanpak is de eerste weken om snel ‘up to speed’ te komen (maximaal 300 woorden). (30 punten)
Beoordeling:
Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (30punten);
Antwoord sluit voldoende aan (20 punten);
Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 punten);
Antwoord sluit niet aan (0 punten).
Resultaatgericht
Helicopterview
Omgevingsbewust
Adviesvaardigheid
Overtuigingskracht
Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
Kwaliteitsgericht
Klantgericht
Proactief en initiatiefrijk
Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Directie P&O
De directie Personeel en Organisatie (P&O) is verantwoordelijk voor het HR-beleid, de uitvoering van dit beleid en voor facilitaire zaken. De directie staat voor gericht beleid en goede dienstverlening. De directie P&O staat niet op zichzelf, maar maakt onderdeel uit van de bedrijfsvoering. Door vraagstukken integraal en in samenwerking op te pakken bereiken we het gewenste resultaat, waarbij het belang van het Kadaster als organisatie voorop staat.
Team Advies, Ondersteuning en Implementatie
Je wordt onderdeel van de afdeling Advies, Ondersteuning en Implementatie (AOI). Onze collega’s zijn het verbindingspunt tussen de wensen van de directies en het beleid van de P&O-directie. Je komt terecht in een team van bevlogen collega’s. Het team Recruitment bestaat uit 3 corporate recruiters en een campusrecruiter. Aansturing valt onder de manager AOI. Je werkt samen met P&O adviseurs, collega’s van beleid en twee administratieve ondersteuners.
Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 25 september 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 22-09-2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Tarief
Maximaal € 85 Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.
Overige informatie
Conceptovereenkomsten
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:
1d Detacheringsovereenkomst
Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Per leverancier mag 1 offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.
LET OP!!
Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.
Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.