Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Medewerker AO/VIC

Westeinde 1, 2371 AS Roelofarendsveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
85 32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

12 okt 2024

Organisatie
Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens én de twee grote wateren het Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners. 

Opdracht
In je functie van medewerker AO/VIC ben je, samen met het team, verantwoordelijk voor een deel van de interne gegevensgerichte controles, de verbijzonderde interne controles en de professionaliseringsslag om de interne controle te beleggen in de lijn. Je bent daarbij goed op de hoogte van wet- en regelgeving en weet deze te vertalen naar de organisaties en de op te stellen controleplannen. De VIC-rapportages die je gaat opstellen maken onderdeel uit van een systeem voor vroeg signalering en dragen bij aan het lerend vermogen van de organisatie. De rapportages die je maakt zijn informatief voor sturing, beheersing en besluitvorming.

Je werkzaamheden:

  • Het opstellen van de scope van de (verbijzonderde) interne controle en een bijdrage leveren aan het opstellen van het VIC-jaarplan;

  • Het zelfstandig uitvoeren van de (verbijzonderde) interne controle op de (kritische) processen inclusief het periodiek rapporteren van de bevindingen aan de concerncontroller, de directie en managers;

  • Bijdrage leveren aan optimalisering van de processen en de (verbijzonderde) interne controle;

  • Het ondersteunen en adviseren van de proceseigenaren tijdens de interne control processen;

  • Het ondersteunen van proceseigenaren bij de verbetering en vastlegging van de processen. Je maakt hierbij gebruik van het systeem Engage Process waarin je processen kunt bespreken en modelleren.

  • Het ondersteunen bij het in de lijn beleggen van de interne controle van de processen bij de betreffende afdelingen en het reviewen van deze werkprogramma’s;

  • Het coördineren en afstemmen t.b.v. de accountantscontrole: aanspreekpunt voor de accountant, uitzetten van de accountantsvragen en beoordelen van de aangeleverde info voor de accountantscontrole.

Momenteel zijn wij binnen gemeente Kaag en Braassem bezig om al onze processen vast te leggen in het processysteem Engage Process. Vanuit jouw rol maak je onderdeel uit van deze werkgroep en heb je een actieve, sturende bijdrage met als doel om alle processen hierin vast te leggen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van verbijzonderde interne controles voor gemeenten binnen een gemeente;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het vastleggen van processen binnen gemeenten; (35 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het processysteem Engage; (30 punten)
6. Aantoonbare kennis van BBV en specifieke fiscale wet- en regelgeving; (20 punten)
7. Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk. (15 punten)

Competenties

  • Proactief;

  • Gestructureerd;

  • Sterk verantwoordelijkheidsgevoel;

  • Zelfstandig;

  • Leergierig en enthousiast.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in, zie criteria.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  Ja, in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 23 oktober 2024  De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op xxx bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.